Gå til innhold

Kan man ta kollektiv transport for å teste seg (karantene og uten symptomer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke bil og bor ikke nærme en testestasjon. Kan man ta kollektiv transport for å teste seg når man er i karantene? Tror jeg vil kunne holde stor avstand til andre da få reiser den strekningen. Har ikke symptomer og er ikke isolert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er jo i karantene! 

Skrevet
Pia Sofia skrev (3 minutter siden):

Nei, du er jo i karantene! 

Hvordan skal jeg da komme meg dit? Må ta den testen

Skrevet (endret)

Sjekk om de har tilbud til de som er i din situasjon. De har det i min kommune, og jeg tror det dere ganske vanlig. 

Endret av L'amie
  • Liker 2
Skrevet
Lilylune skrev (30 minutter siden):

Hvordan skal jeg da komme meg dit? Må ta den testen

Men det er jo en grunn til at du er i karantene? Hva gjør det fra eller til å ta test nå, hvis du uansett er uten symptomer? 

• Liker 1
Skrevet
L'amie skrev (37 minutter siden):

Sjekk om de har tilbud til de som er i din situasjon. De har det i min kommune, og jeg tror det dere ganske vanlig. 

Takk :) skal undersøke. Bor i Oslo 

• Liker 1
Skrevet
Pia Sofia skrev (9 minutter siden):

Men det er jo en grunn til at du er i karantene? Hva gjør det fra eller til å ta test nå, hvis du uansett er uten symptomer? 

Obligatorisk test

Skrevet

Det står at man kan ta nødvendige ærender i matbutikk eller apotek om man ikke har andre alternativer. Så en obligatorisk test burde være innenfor? Må undersøke mer.. Har fått levert mat på døra, så jeg har uansett unngått offentlig transport hittil

Skrevet
Lilylune skrev (2 minutter siden):

Det står at man kan ta nødvendige ærender i matbutikk eller apotek om man ikke har andre alternativer. Så en obligatorisk test burde være innenfor? Må undersøke mer.. Har fått levert mat på døra, så jeg har uansett unngått offentlig transport hittil

Det er mye, mye enklere å holde 2 meters avstand inne på en butikk enn på en buss eller trikk. 

Ta kontakt med Oslo kommune, så finner de sikkert en løsning. 

• Liker 1
Skrevet

Ring koronatelefonen. Her jeg bor er det en egen taxi som kjører folk til og fra test. Noen steder kommer de hjem til deg og tester.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen :) har fått ordnet det, så nå trenger jeg ikke å ta kollektiv, de kommer hit

• Liker 4
Skrevet

Er lov å bruke kollektivt under karantene men ikke ved isolasjon

• Liker 1
Skrevet

Når jeg skulle teste meg tok jeg buss til og fra teststed, ringte og hørte og de sa at jeg ikke var i karantene så det var ok. Det var også flere som gjorde det samme. Gikk helt fint. Jeg var kun i ventekarantene da jeg ventet på svar, ikke før jeg tok test. 

• Opprett ny...