Gå til innhold

Dere som bor i Oslo: holder dere barna hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på smittetallene i aldersgruppen 0-19 år, og det er skremmende høye tall. Vi får vite at nye mutasjoner går mot barn og unge og gjør dem sykere.

Barnehager, barneskoler osv er fortsatt åpent i Oslo. Selv om smittetrykket noen steder i byen tyder på at situasjonen er ute av kontroll.

Når myndighetene prioriterer at folk skal på jobb foran barn og unge ser det ikke ut som om de stenger heller, uansett smittesituasjon. 

Så dere som bor i Oslo tør dere virkelig å sende barna i barnehage og skole nå?

Anonymkode: 676b4...c18

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, med god samvittighet. Det er ikke bra for barnet å gå hjemme. 

Anonymkode: 7b139...c29

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig sender jeg de på skolen. Ønsker at de skal ha en mest mulig normal hverdag oppi dette. Jeg jobber også som sykepleier så har ikke hjemmekontor. Er mer redd for alle følgende for barn og unge etter nedstengningen. 

Anonymkode: 1fd4d...47d

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Ja, barna er på skolen. 

Anonymkode: 92cd1...bcb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er rødt nivå. De møter ingen andre enn de fra «kohorten» verken der eller en sjelden gang hjemme. 
Den eldste har endel hjemmeskole.

Anonymkode: 9c5b6...73d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Selv om tallene er høyere, betyr det ikke at mange unge er smittet, prosentvis i forhold til hvor mange barn/unge som bor i hovedstaden. 

Anonymkode: a36da...c1e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Han er bare hjemme med oss nå for tiden, og har ingen å være med på fritiden, så det er viktig for han å komme seg i bhg og få sosialisering og en noenlunde normal hverdag. 

Anonymkode: de73a...d2f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Tør virkelig ikke gjøre noe annet, vil ikke risikere mine barns helse mer enn nødvendig.

Anonymkode: 2ae00...ba9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja - bor i villaområde, og der er det lav smitte. Både skole og barnehage er forøvrig gode på smitteverntiltak, og de som er i kohortene til barna er de samme som de leker med ellers.

Jeg er hverken ufør eller på trygd, så hjemmeskole fungerer svært dårlig. Selv om jeg er på hjemmekontor er jeg faktisk på Jobb og sitter stort sett i møter hele dagen. Dessuten: jeg tror følgene av å isolere barn over lang tid uten at de får treffe noen er betydelig større enn å bli smittet - det er jo ikke snakk om et par dager akkurat, men foreløpig et helt år.

Anonymkode: 4ed7f...c7b

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om det er noe barn trenger i disse tider er det nettopp noe normalt, stabilt og forutsigbart som å komme seg til bhg/skole og få sosialisert seg. 

Det har vel aldri vært mer frustrasjon, depresjon og misbruk blandet barn og unge som det er nå. 

De trenger å komme seg ut av hjemmet og være med venner og ikke minst ha kontakt med andre voksne som kan følge dem opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ser på smittetallene i aldersgruppen 0-19 år, og det er skremmende høye tall. Vi får vite at nye mutasjoner går mot barn og unge og gjør dem sykere.

Barnehager, barneskoler osv er fortsatt åpent i Oslo. Selv om smittetrykket noen steder i byen tyder på at situasjonen er ute av kontroll.

Når myndighetene prioriterer at folk skal på jobb foran barn og unge ser det ikke ut som om de stenger heller, uansett smittesituasjon. 

Anonymkode: 676b4...c18

Ja selvfølgelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal de på skolen. De leker også med venner fra samme kohort.

Anonymkode: 11b14...04f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig sender vi barna på skolen. De får også ha besøk av og dra på besøk til venner fra kohorten sin. Det er superviktig at barna får ha en så normal hverdag som mulig. Stakkars barn som må sitte hjemme alene mens de ser at vennene sine gå på skolen og være med venner.

Anonymkode: 49028...f07

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt tanken en gang. Har en på 3 år. 

Anonymkode: 098b0...868

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har barnet hjemme siden jeg er gravid og ønsker ikke at barnet tar med smitte hjem fra bhg. Vi kjenner flere som gjør det samme så barnet har uansett et par barn å sosialisere seg med. Vi koser oss veldig og ser på det som ekstra familietid.

Anonymkode: ee080...1ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig sender vi barna på skolen. Ifølge helsemyndighetene tåler både barna og oss foreldre i slutten av trettiårene viruset godt. 

Anonymkode: 67674...f8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja begge barna er på skolen.

Har aldri vurdert noe annet. I vår bydel er det under 2% smitte.

Anonymkode: 25ad5...3b9

• Liker 2
Skrevet

Ja sender datteren på skole. Holder jeg henne hjemme så får hun jo ikke vitnemål. I tillegg er hun over 18. Men hun går på skolen, kommer hjem og sitter endel på teams med sine venner. Eneste hun har besøk av eller besøker er kjæresten sin. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er hjemme i permisjon med baby, men sender storesøster i barnehagen (korte dager) selv om hun kunne vært hjemme. Vi omgås ingen på fritiden, er ikke på butikken, kafé osv med barna og utenom kohorten i barnehagen, får hun ikke lekt med jevnaldrende. 

Anonymkode: 6a9fe...1da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barna tar mer skade av å være isolerte enn selve viruset. Er ikke mange barn som blir alvorlig syke! Kan tenke meg det er ekstremt mange fler barn som er smittet men ikke vet det fordi det ikke går så utover de i det store bildet. 
Syns faktisk synd på barna som blir holdt hjemme pga foreldrenes frykt med mindre barna er i noen risikogruppe! Nå går ikke barnet mitt i barnehagen enda, men kommer sende i barnehagen fra høsten om bhg er åpen. 

Hvor mange skal lide pga pandemien? Det bør ikke gå utover barn i en stor grad og derfor er selvfølgelig barnehage/skole åpent fordi det ikke er krisesituasjon i de aldersgruppene. Blir mer krise om de skal være isolert! 

Anonymkode: 6c0f7...69f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...