Gå til innhold

Kjæresten og jeg snakker om å flytte sammen og jeg vil ikke at hans voksne barn skal ha nøkkel til vårt hus.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De tror de skal få hver sin nøkkel.

Jeg selger min leilighet og han selger sitt hus, deres barndomshjem.

De har da ikke noe i vårt hus å gjøre når vi ikke er hjemme? 

Jeg har ikke noe tett forhold til dem da de var unge voksne når vi ble sammen.

Anonymkode: 7a301...f09

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke unaturlig at barn eller andre familiemedlemmer har nøkler, men ville nok heller hatt en samtale om hva de tenker grunnen til at de ønsker å ha nøkler til huset deres. Forventer de å kunne å komme å gå som om det er deres andre hjem? Og i hvilken fase i livet er de? 

Anonymkode: 6f352...c06

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Kan de ikke ha nøkkel, men alltid si fra før de kommer innom?

Anonymkode: 5b760...5ca

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nøkkel til begge mine foreldre sitt hus. Pappa har ny partner som han fikk etter at jeg var voksen. Og både de og svigers har koden til vårt hus. Men ingen går noen sinne inn til hverandre uten at det er avtalt. Det er en trygghet.

Jeg har brukt nøkkelen et par ganger hos Pappa når jeg skulle hjelpe ham med å ta i mot håndverkere og pakker mens de var bortreist. Hos Mamma har jeg låst meg inn èn gang, når hun hadde skadet foten og trengte hjelp til å komme seg til bilen for å bli kjørt til legevakta.

Dere gjør jo selvsagt slik dere er komfortable med, så lenge alle klarer å respektere hverandres grenser vil jeg anbefale å tenke på tryggheten i det at nærkontakter kan komme seg inn.

Anonymkode: b8a72...b94

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere må ha noen regler mtp. at du er ukomfortabel, og da må se selvsagt respekteres. Jeg har nøkkel til mine foreldre men valser nå ikke inn uanmeldt selv om de sier jeg kan:P

Anonymkode: e030e...ba8

• Liker 5
Skrevet

Jeg og søsteren min har nøkkel til foreldrene mine sitt hus, og ja, vi er begge voksne.🤓

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet?

Jeg har da nøkler/nøkkelkode/vet hvor ekstranøkkel er til flere hus, og folk i familien som har nøkler/vet av ekstranøkkel hos meg. Trodde dette var ganske vanlig? Sånn for sikkerhets skyld liksom?

Vi går da aldri ubedt inn i andres hjem av den grunn.

Innebærer det å ha nøkkel en forventning om at de skal kunne komme og gå hos dere, uten at det er avtalt? I så fall, så er jo den biten dere bør ta opp. Og som de nok sikkert godt forstår må endre seg litt nå, når dere etablerer et nytt hjem som ikke er barndomshjemmet deres.

Anonymkode: 9ca06...5b6

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt TS.

Ingen grunn til at de skal ha nøkkel. Mine stebarn har ikke det. Og jeg har ikke det selv heller til pappa og kona hans. Det er helt greit :) 

Anonymkode: 0b772...8d3

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Om barna hans skal ha nøkkel til huset han bor i bestemmer vel far? :klo: 

Her har vi nøkler både til mine foreldre og svigers sine hus, i tillegg til mitt søsken sitt. Vi har dog aldri låst oss inn. Pleier barna hans å låse seg inn hjemme hos han i hytt og pine? :klo: 

Anonymkode: 5cf59...efa

• Liker 13
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Både min voksne datter og mine to bonusbarn har koden til døra vår.

Den uka bonusbarna er hos mor og kanskje oppdager at de har glemt noe hos oss, sender de alltid melding før de dukker opp. 

Når de blir voksne og har flyttet ut, vil de selvsagt alltid gi beskjed FØR de går inn i huset vårt. Normal respekt og høflighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke nøkkel til mine foreldre eller søsken, og de har ikke nøkkel til min bolig.

Vi bor så langt unna hverandre at vi reiser ikke på besøk uten å ha avtalt det på forhånd. Hvis foreldrene mine er ute en tur når jeg kommer hjem henger de ut nøkkel på fast sted.

Anonymkode: f1b25...64d

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om barna hans skal ha nøkkel til huset han bor i bestemmer vel far? :klo: 

Her har vi nøkler både til mine foreldre og svigers sine hus, i tillegg til mitt søsken sitt. Vi har dog aldri låst oss inn. Pleier barna hans å låse seg inn hjemme hos han i hytt og pine? :klo: 

Anonymkode: 5cf59...efa

Far bestemmer ikke alt i huset selv om han bor der. Ikke i vårt hus i hvert fall, jeg bestemmer minst like mye som han. Han kan ikke bestemme at ungene hans kan komme og gå som de vil uten at han har snakket med meg om det.

TS skriver jo at de skal kjøpe et hus sammen, er ikke far som bestemmer alt da. Dessuten snakker vi om voksne barn her, synes jeg ser at datter synes det er ok at stemor kommer valsende inn i deres hus uten å gi beskjed på forhånd. 

Skrevet

Vi har ikke nøkkel til min mor eller til svigerforeldrene mine. De er alltid der hvis vi skal på besøk. Både min mor og svigers har nøkkel til oss fordi de noen ganger henter barn i barnehagen før vi kommer hjem. 

• Liker 3
Skrevet

Her har vi gitt koden til alle barna selv om ikke alle bor hjemme. Når vi flytter om litt tar vi å får kodelås der også og  de vil også da å koden, fordi det er det som føles rett for alle parter. Dere må sette dere ned å finne ut av dette om ikke s lenge, og dere må være åpne for begges meninger. men ikke la dette bli en kamp med bonusbarn som ikke blir sett på som utenfor familien

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er begrunnelsen for at de skal ha nøkkel? 

Dette er ikke de voksne barnas hjem/barndomshjem. Dette er et nytt hjem for TS og mannen. Så jeg ser ingen spesiell grunn til at voksne familiemedlemmer skal ha nøkkel slik at de kan låse seg inn når som helst. 

Anonymkode: 6f131...f92

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Litt kjipt av deg..  

Er de rusmisbrukere eller kriminelle? 

Anonymkode: 9f22e...1fe

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig med deg, TS. 

Hva skal de i huset å gjøre når dere ikke er hjemme? 

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...