AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Ulike grunner til dette, men sånn er det nå Det blir veldig lite og intimt, femten gjester hvor flere av dem er barn. Vi har en bryllupsnettside hvor vi oppdaterer gjestene våre og skriver litt om sted og tid og gaveønsker, og lurer nå på om jeg bør skrive at det blir alkoholfritt på nettsiden? Eller er dette noe folk bare får reagere som de vil på når de kommer? Anonymkode: 31abd...b8a 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Reagere, noen vil nok savne god vin til god mat, for eksempel, men det burde da gå fint. Det er deres bryllup. Hvis dere skriver noe om hva som serveres, kan dere jo også nevne det der? Anonymkode: 74137...e19 4
Populært innlegg Narad Skrevet 11. mars 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 11. mars 2021 Jeg ville skrevet at det var ett alkoholfritt bryllup og kanskje skrevet noe ala barnevennlig og alkoholfritt bryllup. Bedre at folk vet det enn at noen blir skuffet pga de ikke får konjakk til kaffe eller alkohol til dansen. 74
Brunello Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Narad skrev (22 minutter siden): Jeg ville skrevet at det var ett alkoholfritt bryllup og kanskje skrevet noe ala barnevennlig og alkoholfritt bryllup. Bedre at folk vet det enn at noen blir skuffet pga de ikke får konjakk til kaffe eller alkohol til dansen. Om noen blir skuffet, er dry vel heller for manglende vin til maten. 15
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Brunello skrev (Akkurat nå): Om noen blir skuffet, er dry vel heller for manglende vin til maten. Nja, der finnes gode alkoholfrie viner man kan ha til maten. Så vin til maten kan man fint ha. Anonymkode: 3730d...a47 12
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Du bør absolutt skrive det på nettsiden! Greit å opplyse om syns jeg. Det er selvfølgelig et respektabelt valg, men likevel ganske uvanlig, og folk flest har nok en forventning om å bli servert en god vin til maten. Anonymkode: 5596f...079 44
Populært innlegg Brunello Skrevet 11. mars 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nja, der finnes gode alkoholfrie viner man kan ha til maten. Så vin til maten kan man fint ha. Anonymkode: 3730d...a47 Nei, ikke gode. 84
Populært innlegg Nordilandet Skrevet 12. mars 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 12. mars 2021 Syns dere burde informere om det. Helt klart deres valg og folk får nå bare synes hva de hvil om det. Men regner med dere har lyst at feiringen skal bli best mulig. Da er det nok bedre at det ikke blir en overraskelse for gjestene. Kan jo være at noen ser frem til det. Alkohol er jo det mest vanlige så de fleste går nok utifra at det er alkohol. Selv drikker jeg kun ved spesielle anledninger, som bryllup, rett og slett fordi jeg ikke syns det passer med småbarnslivet. Så om jeg ble invitert i bryllup, hadde jeg sett frem til å kunne drikke vin og kanskje noe sprudlende. Bli ør og fnisete for en gang skyld. Og hadde planlagt for det og plassert ungene hos foreldre mine. Ordner skyss til og fra. Så jeg hadde blitt ganske skuffet om jeg da kom i bryllupet og fant ut at det var alkoholfritt. 64
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 12. mars 2021 Det er jo greit at gjestene er klar over det, da slipper de å bruke penger på transport om de bor sånn til at de skal hjem igjen om natten. Anonymkode: 77766...356 99
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 Oj, dette blir nok upopulært. Mange trenger "hjelp" for å takle et bryllup. Anonymkode: b0d0a...bf3 17
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 Nå i koronatiden er det vel ingen som regner med alkoholservering, så det hadde jeg ikke giddet å informere om engang. Som gjest hadde jeg tatt det som en selvfølge. Det er jo uansett snakk om den aller nærmeste familien deres, så de kjenner vel dere såpass godt at de vet at dere ikke synes man bør drikke alkohol når det er mange barn tilstede. Anonymkode: ce205...79b 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 12. mars 2021 Dere bør absolutt skrive det. Jeg hadde blitt sur dersom jeg hadde ordnet meg med dyr transport eller hotell. Så sant man ikke får annen beskjed, tror nok de aller fleste at det ble servert alkohol. Men dersom jeg hadde fått beskjed, er det helt ok å gå i et bryllup uten alkoholservering. Anonymkode: b64b0...e23 53
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 Jeg har ikke drukket alkohol på år og dag selv, og er fullstendig avholds. Men et alkoholfritt bryllup høres fryktelig trasig ut. Å ta ifra folk muligheten til å nyte en god vin eller øl til mat, en god cognac til kaffen og får ta seg et par drinker til festen høres ikke særlig folkevennlig ut. Jeg tror folk kommer til å være veldig negativ i forkant, og dette vil speiles i bryllupet. Folk vil bli passive og kjedelige med hensikt, og gjerne gå tidlig hjem på trass. En fryktelig dårlig idé! Som dere må opplyse alle deres gjester om på en god måte! Jeg regner med at noen faktisk velger å ikke komme. Anonymkode: d7b1f...1fd 33
NormaJennings Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 Synes det virker fornuftig å informere om at det blir et alkoholfritt og barnevennlig bryllup 😊 Det er jo blant annet kjekt å vite for de som tar med barna sine, og kanskje er nervøse for at det skal serveres alkohol med barn til stede. Ellers må jeg bare si til lykke med den store dagen 🤗 15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 Jeg drikker ikke ofte, men i bryllupet er det alkoholen som gjør selve bryllupet fint og morsomt. Samme om det var min søster som giftet seg eller venninne. Uten alkohol hadde alle kjedet seg. Et par glass til maten trengs for å lide seg gjennom taler og flaue sanger. Anonymkode: 65df1...3d3 24
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 Informer i forkant, kjipt å bruke penger på hotell i nærheten eller taxi til og fra, når man i realiteten kan kjøre egen bil. Og så er alkoholfritt bryllup litt mer som tante Turids 80-årslag, så da er det greit å forberede seg på det mentalt fremfor å tro det blir en vanlig artig bryllupsfeiring. (ja, jeg har vært i flere alkoholfrie bryllup, majoriteten av gjestene har savnet skikkelig drikke til maten hver gang, det blir alltid snakket en hel del om) Anonymkode: 84b89...72b 34
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 Nå er det jo veldig få gjester, og da snakker du gjerne med alle gjestene jevnlig (om det er flere barn blant 15 gjester så er det gjerne bare 4-5 familier? Du kan jo nevne det når du snakker med de. Uansett ville jeg klart informert de om det. Både fordi de da kan kjøre selv i stedet for å arrangere annen transport, men også for at de ikke skulle bli skuffet. Jeg kom som kaffegjest i et alkoholfritt bryllup- og det må jeg innrømme var det klart kjedeligste bryllupet jeg har vært i. Man ble sittende og tørrprate med slektninger, når man egentlig ville danse (og drikke) som 25 år gammel gjest. Det hadde vært fint å vite om på forhånd. Anonymkode: ae14b...e49 15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 Jobber som servitør, og har selv servert i flere alkoholfrie bryllup. Stemningen har da variert, noen trenger absolutt ikke alkohol til feiringer mens andre kan synes det er kjipt og trått og vanskelig å få kontakt med andre gjester som de ikke kjenner så godt. Til sist er det brudeparet som bestemmer, for det er DERES dag - ingen andre sin. Syns det er viktig å informere om i forkant at det vil være et alkoholfritt bryllup, men at dere har ordnet med flere gode alkoholfrie vin og øl alternativer til maten og dessert 😊 Kan bli nokså kjipt om dere tenker å kjøre kun brus/sprudlevann til middag og "bare" kaffe til dessert, så dere bør definitivt få tak i noen gode alkoholfrie viner (både røde og hvite) og øl som passer til maten. Anonymkode: 257ca...e3f 14
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 Jeg har vært i flere alkoholfrie bryllup enn bryllup med alkohol... faktisk... Alkoholfrie bryllup er ganske vanlig her i bibelbeltet. Fem av bryllupene har vært i lokaler som ikke tillater alkohol en gang. Husker ikke om det stod alkoholfritt i invitasjonen eller ikke, men nå kjente jeg alle dem så godt at jeg visste at det ikke var snakk om annet om det ikke hadde stått. Men det kan være greit å presisere det, ja. Anonymkode: abdea...2b9 6
LillEve Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har ikke drukket alkohol på år og dag selv, og er fullstendig avholds. Men et alkoholfritt bryllup høres fryktelig trasig ut. Å ta ifra folk muligheten til å nyte en god vin eller øl til mat, en god cognac til kaffen og får ta seg et par drinker til festen høres ikke særlig folkevennlig ut. Jeg tror folk kommer til å være veldig negativ i forkant, og dette vil speiles i bryllupet. Folk vil bli passive og kjedelige med hensikt, og gjerne gå tidlig hjem på trass. En fryktelig dårlig idé! Som dere må opplyse alle deres gjester om på en god måte! Jeg regner med at noen faktisk velger å ikke komme. Anonymkode: d7b1f...1fd Da har man kjipe venner og familie, når noen av dine femten nærmeste nekter å komme fordi de ikke får alkohol, hahaha. Ærlig talt, de fleste oppegående mennesker har det fint med personer de er glad i uten alkohol... 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå