AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Jeg er flau av min mann. For ikke så lenge siden besvimte han på legekontoret da han så ned på fingeren sin etter at de hadde tatt blodprøve. Vanligvis ser han ikke på, men denne gangen trosset han merkelig nok den tåpelige frykten sin, og da gikk det som det måtte, han falt ned på gulvet. Doktoren vet hvem jeg også er, jeg er rett og slett flau over at han besvimer på legekontoret. Han har også problemer med små papirkutt, sier det er en fobisk reaksjon. Patetisk, rett og slett. Måtte få ut litt steam før jeg legger meg. Finnes det noen måter å hjelpe ham på egentlig? Det er flaut at han ikke takler såpass. Anonymkode: 6308c...9e9 3
Tendus Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 For en forferdelig dame du er. Vet du ikke at sånne ting er nedarvede, instinktive reaksjoner? Håper mannen din slår opp med deg og finner en som fortjener han. Og du kaller han patetisk?😆 42
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Mannen din får la være å se på fingeren neste gang, da. Ikke at jeg skjønner hvorfor dette er di sak. Anonymkode: 2d013...aab 3
Ella-2 Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Les om blodfobi og lær litt om problemet til mannen din. Og støtt ham istedenfor å være flau over han. Dette kan han ikke noe for. https://forskning.no/menneskekroppen-spor-en-forsker/hvorfor-besvimer-noen-nar-de-ser-blod/742828 15
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Eksponeringsterapi Anonymkode: 1e512...62f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Mange menn som er helt lik, de bør legge seg ned på benk før de stikkes så slipper vi at de faller i gulvet og skader seg. Det er en kroppslig reaksjon som vanskelig kan påvirkes, det beste er å innrømme og si fra på forhånd for å forebygge besvimelse. Og du, trøst han i stedet for å bli flau, han kan lite påvirke reaksjonen. hilsen sykepleier Anonymkode: 70ba1...e33 17
AnyonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Husker det var en gutt i parallellklassen min på barneskolen som ikke tålte å se blod. Han kunne også besvime av det. Handler ikke om hvor tøff man er, er bare noe mentalt. Må være noe drit å leve med da 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Jeg har samme problem som mannen din, besvimer lett av blod. Men også av kutt som er sydd, trenger ikke være blod engang. Det er ikke noe som er mulig å styre, men faktisk skikkelig ekkelt, og et reelt problem. Nå er jeg så bevist på det at jeg sier ifra i situasjoner det kan skje. Er det noen som burde være flau så er det din mann. Ikke fordi han besvimer av blod, men fordi han er sammen med en så kald og ufyselig person som deg. Anonymkode: 81754...76a 13
Gjest Maxwell Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Patetisk? Alle har en eller annen fobi mot et eller annet. Har litt samme fobi selv. Bryr meg ikke om å se mitt eget blod eller se det på film osv... Men å se andres blod i virkeligheten i en del mengder når noen har skadet seg har jeg nesten besvimt av et par ganger. Endret 12. mars 2021 av Maxwell
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 Jeg har det som mannen din, faktisk enda verre. Jeg blir nemlig uvel bare av å være på et sykehus eller rundt alvorlig syke mennesker. Det er noe med lukta og atmosfæren som trigger og gjør meg uvel. Sjeldent jeg besvimer, men det har hendt. Jeg har ikke valgt å være så skjør og sensitiv. Det er en fobi. Unngår slike situasjoner så langt det lar seg gjøre, men jeg burde sikkert eksponert meg istede. Har tro på eksponeringsterapi. Mannen din kan selvfølgelig ikke for dette Anonymkode: 5d4c9...782 4
Skyblue7 Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 Det kalles Vasovagal reaksjon, og det er fint lite han kan gjøre med det. Han får ett kraftig blodtrykksfall når han ser blod, av ukjent årsak. Jeg har også dette, men reagerer ikke på blod, men på smerte. Hadde jeg borret uten bedøvelse hos tannlegen hadde jeg trolig besvimt, blitt klam og kastet opp. Det samme skjedde under fødsel, og serere når jeg satte inn spiral 🤷🏼♀️ ikke unormalt i alle fall, og har ingenting med «tøffhet» å gjøre. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 Flau over mann din fordi han besvimte - du tuller? Anonymkode: d73bf...f48 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 Mye rart en skal lese her inne. Flau for at mannen din besvimer? Stakkars mann. Anonymkode: 0129f...f75 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eksponeringsterapi Anonymkode: 1e512...62f 🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: fedb0...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 Det gjør jeg også noen ganger. Helt normalt. Anonymkode: fedb0...ad3 2
skruf Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 For det første så synes jeg det er trist at du blir flau over at mannen din besvimer, alle kan besvime, det er hverken flaut eller pysete. Trist at du tydeligvis ser på det som et mannlig svakhetstegn For det andre så er det å bli uvel eller besvime ved blodprøvetaking eller ved å se sitt eget blod ganske vanlig, både for menn og kvinner. Mannen min er kirurg og «vasser» i blod hver dag, likevel så må han legge seg ned hvis han skal ta blodprøve. Så det har ingenting med at han er «pysete» og ikke tåler blod, det er en normal reaksjon. Venninna mi jobbet for noen år siden på et militært legekontor, og det var utrolig mange som ble uvel når de skulle ta blodprøver eller sprøyter, både kvinner og de «store tøffe gutta» Slutt å være flau over mannen din 12
Smurfii Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 Flau? Du kødder nå? Hadde fått helt vondt inn i meg om det var typen min som hadde besvimt foran øynene på meg.😥 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er flau av min mann. For ikke så lenge siden besvimte han på legekontoret da han så ned på fingeren sin etter at de hadde tatt blodprøve. Vanligvis ser han ikke på, men denne gangen trosset han merkelig nok den tåpelige frykten sin, og da gikk det som det måtte, han falt ned på gulvet. Doktoren vet hvem jeg også er, jeg er rett og slett flau over at han besvimer på legekontoret. Han har også problemer med små papirkutt, sier det er en fobisk reaksjon. Patetisk, rett og slett. Måtte få ut litt steam før jeg legger meg. Finnes det noen måter å hjelpe ham på egentlig? Det er flaut at han ikke takler såpass. Anonymkode: 6308c...9e9 Det første du burde gjøre er å gå i deg selv og spørre deg hvorfor du syns du har rett til å ha en sånn holdning til hans fobi. Du virker ekstremt barnslig og umoden. Anonymkode: c9c1b...637 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 Jeg hadde vært flau over deg jeg. Jeg synes det er ekstremt pinlig med mennesker som er så lite sympatiske og har så lite empati. Anonymkode: 90093...f7c 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå