Gå til innhold

Skuffet over familiemedlem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Familien min har behandlet meg som dritt. Vi har delvis ordnet opp, men når jeg skriver delvis er det fortsatt ikke bra. I deres øyne er alt min feil. 
de to siste ukene nå har barnet mitt vært inn og ut av sykehuset og vært veldig syk. Har lagt ut på søsken chatten om hvordan det går med barnet vårt, men bror gidder ikke svare.. ikke en kommentar eller en emoji eller noe.. 

føler etter denne tøffe perioden at dette har såret meg. Vet nesten ikke om jeg vil ha med han å gjøre.. 

Anonymkode: e42bc...c7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men du, nå har du skrevet om dette mange ganger her.  Jeg skjønner at du er opprørt, men har du lagt merke til at du gjentar, gjentar og gjentar deg selv? Hva skal du gjøre for å endre situasjonen du står i?

Anonymkode: 9ff9d...836

• Liker 8
Gjest Smeltemann
Skrevet

Den tråden har du lagt ut før,bare litt annerledes vinkling nå.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette alt? Du får ikke respons på sosiale medier, og dermed er du skuffet?

Kan du ikke bare ta en telefon til han og høre om han vil prate litt? Kanskje han har sitt å drive med akkurat nå, og ikke prioriterer facebook og lignende. Det kunne fort vært meg, men det hadde overhodet ikke betydd at jeg ikke brydde meg. 

Det betyr bare at jeg ikke bryr meg om sosiale medier.

Anonymkode: 48fdc...2ec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn, det er ikke uvanlig at mannfolk ikke skjønner at det hadde vært fint med en melding/hilsen. Min bror er også sånn. Men jeg kan ikke ta det personlig, han er bare sånn.

Prøv å ikke ødelegg ditt eget liv ved å være skuffet over andre. Alle er forskjellig og kommuniserer på forskjellige måter.

Anonymkode: bdba5...2e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du ikke bare ta en telefon til han og høre om han vil prate litt? Kanskje han har sitt å drive med akkurat nå, og ikke prioriterer facebook og lignende. Det kunne fort vært meg, men det hadde overhodet ikke betydd at jeg ikke brydde meg. 

Fb?? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Offermentaliteten vil få enhver person til å råtne fra innsiden og ut.

Anonymkode: 00b67...75d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han har lest meldingene. Tar ikke tlf når jeg har ringt fra sykehuset. Uansett, slik er det. Hadde han ringt meg fra sykehuset hvis hans barn var innlagt og syk hadde jeg svart, ringt opp igjen eller brydd meg. Men greit nok. Vi er alle ulike. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Offermentaliteten vil få enhver person til å råtne fra innsiden og ut.

Anonymkode: 00b67...75d

Kanskje jeg råtner da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men du, nå har du skrevet om dette mange ganger her.  Jeg skjønner at du er opprørt, men har du lagt merke til at du gjentar, gjentar og gjentar deg selv? Hva skal du gjøre for å endre situasjonen du står i?

Anonymkode: 9ff9d...836

Å endre situasjonen... vel, da må jeg bare kutte kontakten fra min side, og ha et overfladisk forhold når han tar kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fb?? 

Antar at du sikter til min dinosaursholdning til sosiale medier, som nevner FB og ikke snapchat og tikketakker og whatsnot-er? 

Nei, bryr meg lite om det der. Og deilig er det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å endre situasjonen... vel, da må jeg bare kutte kontakten fra min side, og ha et overfladisk forhold når han tar kontakt. 

Tror ikke det er det som menes. Du må se på hvordan ting setter seg fast hos deg mentalt slik at du spises opp av det. Det er ikke sunt. Du kan bli syk av det, relasjonene dine skades. Har du tenkt på at din bror muligens trekker seg unna deg med vilje? 

Anonymkode: 77914...bf7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For å si det sånn, det er ikke uvanlig at mannfolk ikke skjønner at det hadde vært fint med en melding/hilsen. Min bror er også sånn. Men jeg kan ikke ta det personlig, han er bare sånn.

Prøv å ikke ødelegg ditt eget liv ved å være skuffet over andre. Alle er forskjellig og kommuniserer på forskjellige måter.

Anonymkode: bdba5...2e7

Da vi kom hjem fra sykehuset kom det 3 mødre med barna sine som hadde skrevet kort og kjøpt gaver og godteri til barnet vårt. Det er i slike stunder en ser hvem som bryr seg 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det er det som menes. Du må se på hvordan ting setter seg fast hos deg mentalt slik at du spises opp av det. Det er ikke sunt. Du kan bli syk av det, relasjonene dine skades. Har du tenkt på at din bror muligens trekker seg unna deg med vilje? 

Anonymkode: 77914...bf7

Ja det preger meg. Når familien min behandler meg slik gjør det vondt. Mulig han gjør det, det vet jeg ikke. Men relasjoner blir skadet når en ikke opplever støtte fra sine nærmeste når en står i sitt livs største mareritt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har glemt å ta med resten av historien ts. Du vet det der om at din bror har en kone som er syk, og at dere hadde en diskusjon mellom deg og henne? 

Anonymkode: c4d11...c7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring han da! Jeg er med i gruppechat med familien, men jeg hater det! Det er så masete og hele tiden være tilgjengelig på den måten! Jeg leser det som skrives men det er sjeldent jeg svarer. Det er mye bedre å få en telefon! Nå har jeg skrudd av alt av varsler og my logge meg inn på messenger for å se om det er noe ulest der, og det er deilig!

Anonymkode: 283c5...97c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har glemt å ta med resten av historien ts. Du vet det der om at din bror har en kone som er syk, og at dere hadde en diskusjon mellom deg og henne? 

Anonymkode: c4d11...c7b

Hæ? Hva snakker du om? Det er tusenvis av medlemmer her inne, og du må ha tunga rett i munnen hvis du skal ha kontroll på alle tråder og innhold som blir skrevet.. 

mange har ganske like tråder her inne

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hæ? Hva snakker du om? Det er tusenvis av medlemmer her inne, og du må ha tunga rett i munnen hvis du skal ha kontroll på alle tråder og innhold som blir skrevet.. 

mange har ganske like tråder her inne

Så det stemmer altså ikke, broren din har ingen andre syke familiemedlemmer som tar fokuset, eller lignende?

Ikke at det har noe å si, man kan ikke kreve deltakelse på sosiale medier uansett, men interessant spørsmål likevel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så det stemmer altså ikke, broren din har ingen andre syke familiemedlemmer som tar fokuset, eller lignende?

Ikke at det har noe å si, man kan ikke kreve deltakelse på sosiale medier uansett, men interessant spørsmål likevel.

Nei det har han ikke. 
vi har en chat hvor vi skriver til hverandre om det er noe, og han har alltid vært aktiv der før denne konflikten. Selv om vi har ordnet opp i konflikten er han fortsatt passiv.. var han som tok initiativet til å rydde opp. 
trist det skal bli slik.. å glemme å svare på en mld er innafor, det fjør alle. Men å ha lest meldingene og ikke svare ? Ikke ta tlf? Og han vet barnet vårt ble svært syk... 

AnonymBruker
Skrevet

Men vet du hva som foregår i hans liv?

Det er ikke alltid en er et sted mentalt hvor en har mulighet til å være tilstede for andre.

Å hoppe til konklusjoner om ham på et så tynt grunnlag som dette, det er ikke spesielt snilt av deg.

Attpåtil var det altså han som tok initiativ til å rydde opp i konflikten deres? Det gir deg ikke et hint om at han faktisk vil deg vel, selv om han ikke reagerer akkurat slik du ønsker akkurat når du ønsker det?

Noen mennesker takler bare ikke sykdom, og er elendig i akutte situasjoner - trekker seg heller unna når de ikke vet hva de skal gjøre. Eller kanskje han bare har sitt å slite med akkurat nå.

Det er lov å kjenne på skuffelse, men ro det ned litt. Ikke fyr deg opp med all verdens innbilte anklager mot han. Snakk med bror din.

Anonymkode: d157c...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...