Gå til innhold

Tips til Dyreparken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi tenker å ta turen til Dyreparken i Kristiansand i sommer. Vi er to voksne og to barn (en baby og en fireåring). Er det noen som har noen tips/erfaringer de vil dele? 😊 Hvor mange dager bør man sette av? Beste plassen å bo? Hva bør man få med seg? 

Anonymkode: 1d655...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi var i fjor, da med 4åring og baby. Hadde 2 netter i Abra Havn, var virkelig verdt det. 4åringen vil tilbake i år og bo på samme plass  så vi planlegger det. Veldig greit å få med seg sjørøverfrokost en morgen, vi gjorde det slik at en av oss gikk med 4åringen, da baby ikke spiste mat så vi slapp å betale for alle. 

Vi tenker å ha flere netter, det er så mye å finne på både i Dyreparken og vi kunne nok hatt 1 dag kun i Abra havn. Anbefales!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 22.59):

Vi tenker å ta turen til Dyreparken i Kristiansand i sommer. Vi er to voksne og to barn (en baby og en fireåring). Er det noen som har noen tips/erfaringer de vil dele? 😊 Hvor mange dager bør man sette av? Beste plassen å bo? Hva bør man få med seg? 

Anonymkode: 1d655...0a2

Jeg anbefaler å ta en langhelg. :)

Jeg er nok partisk da, ettersom jeg har vært i Dyreparken 25 somre av mitt 35år lange liv...

Som voksen kan jeg og partner bruke 1 dag på å bare gå igjennom parken og titte, spise lunsj og ta en is.  

Hadde jeg hatt barn så er det så mye å gjøre at jeg hadde satt av 3 dager tror jeg. 🤗 Men det er jo mye støy og mange mennesker og det er jo ikke koselig å gå rundt der med en overstimulert unge eller slitne foreldre uten tålmodighet, så dere får finne ut av hva som passer for dere.

Men tåler barna og dere mange inntrykk så hadde jeg satt av 3 hele dager. Husk at de har eget stort badeland der også, så bare dét kan ta en dag hvis man vil.

Mange jeg kjenner drar hit fast med barna og alle er storfornøyd med parken. De som klager klager over at de blir slitne og får nok av folk, de klager aldri på selve parken eller opplegget. 🤗

Anonymkode: 3f741...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett av flere dagen for det er et stort område og mye å se. Ta med egen mat for det er veldig dyrt. 

Anonymkode: 2180d...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ta med litt mat i hvertfall, også kan man heller spise is og sånt i parken. Ellers ville jeg tatt minst 3 dager, fordi at det er veldig mye å se på. Prøv å få vært med på matingen av dyrene, da kommer en del frem som ellers kan være vanskelig å se. Anbefaler også og sove i Abrahavn. Da slipper man også å lete etter parkeringsplass. 

Anonymkode: 622d0...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i fjor, to voksne + tre barn. Sov på hotellet som er nabo med parken, men vi snakket med noen som sov i Abra Havn så vi gjør nok det neste gang. Var der 2,5 dag, det var egentlig helt ypperlig med tid! Vi tok Dyreparken dag 1, Kardemommeby og hakkebakkeskogen dag 2 (pluss kaptein Sabeltanns-show på kvelden) og dag tre var vi på kutoppen og (var der vel 2-3 timer siste dagen) barna fikk gå tilbake dit de ville selv. 

TA MED MAT! Det er greit at man skal kose seg litt ekstra på tur, men en liten hamburger, pommes frites og en liten brus til 250kr x 5 stk blir drøyt. Vi spiste lunsj i parken og lagde egen mat resten av måltidene. Det var en buffet i «Afrika» som var ganske grei. 
 

Så kan man heller kjøpe is o.l. :) 
 

bare å spørre om det er mer du lurer på! 

Anonymkode: ab7c9...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Book billetter til Hakkebakke-toget! Turens høydepunkt 😊 Og prøv å få plass i den midterste vogna. 

Anonymkode: 5e1c8...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...