Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har fått påvist klasehodepine. Vi har vært sammen i snart to år, og hun har alltid slitt med hodepine, men disse smertene som utarter seg hos henne nå, de er brutale. Jeg prøver å være den beste mannen jeg kan, og jeg får så jævlig vondt av henne når jeg ser henne slik. Hun spyr, legger seg ned, svetter på pannen, nesa renner og øyet hovner. Det skjer så fort! Hun fortjener ikke det her. Hun bærer også på en tung fortid, og lurer på kanskje om hun får disse anfallene pga ting hun holder inn i seg eller om det ikke fungerer slik i det hele tatt? Jeg prøver å hjelpe henne når jeg er der, og hun pleier å ringe meg hvis jeg er vekke. Er det noen som er pårørende eller har tips til hva jeg kan gjøre? Hun får anfall ofte.

Anonymkode: 31a7d...7ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun bærer også på en tung fortid, og lurer på kanskje om hun får disse anfallene pga ting hun holder inn i seg eller om det ikke fungerer slik i det hele tatt?

Har man vært utsatt for traumer, så er man generelt mer utsatt for sykdom. Migrene er nært knyttet til traumer;

https://www.nrk.no/osloogviken/utoya-overlevende-fire-ganger-mer-utsatt-for-migrene-1.13823596

Men om det betyr at hun holder noe inni seg, er jeg mer usikker på. Det behøver nok ikke bety det. 

Anonymkode: 52515...7f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har man vært utsatt for traumer, så er man generelt mer utsatt for sykdom. Migrene er nært knyttet til traumer;

https://www.nrk.no/osloogviken/utoya-overlevende-fire-ganger-mer-utsatt-for-migrene-1.13823596

Men om det betyr at hun holder noe inni seg, er jeg mer usikker på. Det behøver nok ikke bety det. 

Klasehodepine er ikke migrene. Det er en helt annen tilstand.

AnonymBruker
Skrevet
Caelyn skrev (Akkurat nå):

Klasehodepine er ikke migrene. Det er en helt annen tilstand.

Nei, det er det ikke, de to er nært beslektet, og både symptomer og behandling er overlappende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lider selv av migrene og div typer hodepiner, vil bare si at du høres ut som en veldig flott kjæreste som er der for henne! 

Anonymkode: 21f10...3f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...