AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Elizabeth S. Lingjærde Skribent, trener og kostholdsveileder Publisert i dag kl. 15:21 Klart det finnes håpløse menn, men jeg tror antallet drittsekker er ganske jevnt fordelt mellom kjønnene. https://www.nrk.no/ytring/ubrukelige-menn-og-bortskjemte-kvinner-1.15411204 Anonymkode: 8bf87...e4d
Anonymburker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Elizabeth S. Lingjærde Skribent, trener og kostholdsveileder Publisert i dag kl. 15:21 Klart det finnes håpløse menn, men jeg tror antallet drittsekker er ganske jevnt fordelt mellom kjønnene. https://www.nrk.no/ytring/ubrukelige-menn-og-bortskjemte-kvinner-1.15411204 Anonymkode: 8bf87...e4d Endelig en fornuftig kvinnestemme i den offentlige debatten👏 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 For å liksom ikke skjønne seg på damer er hun grådig god til å spille ut mamma-kortet 🤭 Anonymkode: ee194...8f4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Ja, både menn og kvinner er like ubrukelige og patetiske. Anonymkode: 24ceb...bef 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Elizabeth S. Lingjærde Skribent, trener og kostholdsveileder Publisert i dag kl. 15:21 Klart det finnes håpløse menn, men jeg tror antallet drittsekker er ganske jevnt fordelt mellom kjønnene. https://www.nrk.no/ytring/ubrukelige-menn-og-bortskjemte-kvinner-1.15411204 Anonymkode: 8bf87...e4d Jeg ser ikke relevansen i den rørete artikkelen. Hvor er det hun tar opp og argumenterer mot påstanden om at vi stiller lavere krav til menn og roser dem for bagateller? Og verneplikt har både kvinner og menn nå, selv om det er et mindretall av begge som gjør den. Anonymkode: b20f3...05b 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Dette var pinlig å lese. Hun liker visst ikke kvinner så veldig godt. Men forsvare gutta sine, det vil hun. Anonymkode: 2cbe5...0a4 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 Hvorfor slipper kvinner unna med å jobbe langt mindre enn menn? Anonymkode: b8e8e...a54
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor slipper kvinner unna med å jobbe langt mindre enn menn? Anonymkode: b8e8e...a54 Kan du ikke starte en egen tråd om det, siden teksten vi diskuterer ikke handler om det? Anonymkode: 2cbe5...0a4 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ikke starte en egen tråd om det, siden teksten vi diskuterer ikke handler om det? Anonymkode: 2cbe5...0a4 Ja det er helt irrelevant i denne sammenhengen linsom... Anonymkode: b8e8e...a54 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 Høres ut som en mor som ikke vil at guttene sine skal få seg kjæreste. Anonymkode: c3b1d...9f9 5
Sinsiew Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor slipper kvinner unna med å jobbe langt mindre enn menn? Anonymkode: b8e8e...a54 Gjør kvinner det? Det er jo ikke opprettet fulltidsstillinger til kvinner, så kanskje ikke så rart at det blir vanskelig å finne jobb. I tillegg regner du kanskje ikke det å være hjemme med barn for jobb, dersom dette velges av økonomiske grunner? 4
Sinsiew Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 Expandable86 skrev (8 timer siden): Endelig en fornuftig kvinnestemme i den offentlige debatten👏 Jeg syns i grunn hun er like lite fornuftig som feministene hun prøver å argumentere mot. Mange ord, lite mening - på begge sider. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 Ref forfattere som skriver respons innlegg: Skjønner ikke at folk skal gidde å ha så jævla sterke meninger. Skaff dere et liv. Anonymkode: c749e...70f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 Ser du. De fleste som kommenterte her forstår ikke noe av artikkelen. Kvinnefolk ...... Anonymkode: 69b4f...db6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 Endelig en kvinne som forstår! Respekt. Anonymkode: 3e37d...9df
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 Av de tre leserinnleggene så langt så er dette definitivt det beste, og som treffer best. Anonymkode: a0cdb...65a 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 Lykke til til de stakkars damene som får henne som svigermor........ Det var mye rør samlet i et innlegg. Jeg har ikke møtt mange av de flotte mennene hun snakker om, tvert imot opplever jeg til stadighet på jobb og privat at gutter tar seg friheter og overlater ansvar til damene. De klapper seg på brystet hvis de gidder å bidra. Noen unntak finnes selvfølgelig. Og så forventer de skryt hvis de gjør noe, men anerkjenner aldri hva damene gjør. Anonymkode: ece19...da5 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 Jeg forstår hva hun prøver på, men kronikken er rotete og usammenhengende og hun prøver å lage poenger av ting som ikke gir mening. For eksempel at snøballkasting er greit fordi gutter er senere emosjonelt utviklet enn jenter. Snøballkasting er jo ikke greit uansett, med mindre ALLE er med på leken. Å unnskylde noen for at de er senere emosjonelt utviklet og derfor oppfører seg som en hundevalp i en grøftekant med at det er greit å kaste snøball på noen som ikke vil det er jo helt søkt! Hadde hun sagt det samme om det var stein som ble kastet? Hvorfor er det greit at man sier til en jente som kaster snøball på noen at "det må du ikke gjøre, for du kan skade noen", mens gutter slipper unna med "han er jo gutt vet du, han er sikkert senere emosjonelt utviklet enn jentene, så han skjønner ikke at det er galt". Det er et hån mot gutter. De er like oppegående som jenter, men kanskje må man forklare ting på en annen måte 🤷♀️ I Norge i dag jobber kvinner og menn like mye på jobben, de har i utgangspunktet like mange timer arbeidstid. Så kan man jo si noe om hvordan man prioriterer utover det. Mannen velger tradisjonelt å jobbe overtid, og kvinner tar seg av alt annet. Og det er jo HER likestillingen i Norge trenger ett løft. At mannen tar ansvar for hus, hjem, barn og egne foreldre, planlegger middager, treninger, kjøring, henting, bursdager, foreldremøter, dugnader, skolekomiteer, vennetreff, middag hos bestemor, besøker på sykehuset eller sykehjemmet osv. på LIK linje som kvinnen, UTEN å bli fortalt at han skal gjøre det. Han klarer det jo når han bor alene, men ikke når han bor sammen med en kvinne? (Nå snakker jeg veldig generelt, fordi det er lettest, mange menn gjør disse tingene, jeg er også klar over det.) At det er helt greit at kvinner velger overtidsarbeid eller setter karrieren foran barn og familie, og kan stole på at mannen da ordner det andre. At menn skal få lov til å være hjemmeværende uten at man hever et øyebryn. Vi nærmer oss likestilling i arbeidslivet, men på hjemmebane har vi fortsatt et stykke å gå. Vi er på vei der også heldigvis. Anonymkode: e16d5...27a 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå