Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått med meg at man burde ta el-test på ettermiddagen, da konsentrasjonen av LH visstnok er høyest da. Jeg jobber en del kveld og jobber da 15-22. blir vanskelig å gjøre det på jobb😅 så er det best å da teste på morgenen eller på kvelden etter jobb? Jeg er helt ny på el-testing

Anonymkode: 9018e...346

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo teste på morningen og når du ser den stiger så kan du teste etter jobb og. Du vil jo gjerne se at den stiger før du har el. Jeg testet kun på morningen, men jeg brukte clearblue digital, den som viser blinkende smily ved høy fertilitet og fast smily ved EL (den lilla), men det er jo dyrt å bruke i lengden. 

Anonymkode: 6fec1...dc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan jo teste på morningen og når du ser den stiger så kan du teste etter jobb og. Du vil jo gjerne se at den stiger før du har el. Jeg testet kun på morningen, men jeg brukte clearblue digital, den som viser blinkende smily ved høy fertilitet og fast smily ved EL (den lilla), men det er jo dyrt å bruke i lengden. 

Anonymkode: 6fec1...dc7

Aha, ja da prøver jeg det i første omgang. Må komme litt inni dette kjenner jeg. I utgangspunktet så ville jeg foretrukket digital test, men fordi jeg har ganske ustabil syklus etter p-pilleslutt (21-47 dager) så har jeg bestilt strimler fra billige tester. Gjenstår å se om jeg klarer å tolke de😂

AnonymBruker
Skrevet

Spennende, TS! Jeg har bestilt de samme testene selv og er spent på å starte😅

En ting jeg lurer på er når i syklusen man bør starte å ta testene for å se en eventuell stigning? Altså  mange dager før forventet EL pleier dere starte opp testingen?☺️ 

Anonymkode: ef53d...99b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spennende, TS! Jeg har bestilt de samme testene selv og er spent på å starte😅

En ting jeg lurer på er når i syklusen man bør starte å ta testene for å se en eventuell stigning? Altså  mange dager før forventet EL pleier dere starte opp testingen?☺️ 

Anonymkode: ef53d...99b

Det spørs vel litt hvor lang syklus du har?🧐 har lest at mange med 28 dagers syklus starter på dag 10.😊 det syns jeg er litt vanskelig og mtp ustabil syklus. Hadde bestemt meg for å starte i dag på dag10, men var så trøtt i morges at jeg glemte det ut😅 så starter i morgen da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får sterkere tester ut over dagen, så jeg hadde heller testet før jeg dro på jobb og så etter i tillegg når du ser det er en markant stigning. Dagen jeg fikk positiv test testet jeg morgen/formiddag, ettermiddag og tidlig kveld, og den var sterkest på tidlig kveld 😊

Jeg har sen eggløsning så jeg begynte vel aktiv testing rundt CD 15, men jeg kjenner godt på kroppen når det skjer noe så testet ikke flere ganger daglig før dagen med positiv EL 😅 

Screenshot_20210312_094831.jpg

Anonymkode: 16883...825

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har fått med meg at man burde ta el-test på ettermiddagen, da konsentrasjonen av LH visstnok er høyest da. Jeg jobber en del kveld og jobber da 15-22. blir vanskelig å gjøre det på jobb😅 så er det best å da teste på morgenen eller på kvelden etter jobb? Jeg er helt ny på el-testing

Jeg ville nok testet kl.17 på jobb (har jeg gjort flere ganger). Og det er fordi jeg har opplevd tidligere å teste negativt på morgenen, positivt på ettermiddagen og så negativt igjen på kvelden. Men er kanskje ikke såå vanlig med så kort LH-topp jeg jeg opplevde da. Så om du MÅ velge så hadde jeg tatt en test på kvelden når du kom hjem. 

Ta èn test hver dag - vet hvor vanskelig det er når man ikke aner når EL kommer. Jeg har startet maange ganger rundt CD10, men så har ikke EL kommet før CD30. Men det er jo verdt det for å ha den kontrollen. Takk og lov for billige tester sier bare jeg :lol:

AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (44 minutter siden):

Jeg ville nok testet kl.17 på jobb (har jeg gjort flere ganger). Og det er fordi jeg har opplevd tidligere å teste negativt på morgenen, positivt på ettermiddagen og så negativt igjen på kvelden. Men er kanskje ikke såå vanlig med så kort LH-topp jeg jeg opplevde da. Så om du MÅ velge så hadde jeg tatt en test på kvelden når du kom hjem. 

Ta èn test hver dag - vet hvor vanskelig det er når man ikke aner når EL kommer. Jeg har startet maange ganger rundt CD10, men så har ikke EL kommet før CD30. Men det er jo verdt det for å ha den kontrollen. Takk og lov for billige tester sier bare jeg :lol:

For meg blir det for mye klatt å teste på jobb altså. jobber i helse. Vanskelig nok å få tid til å gå på do i utgangspunktet😂 starter med testing i morgen på cd11! Som sagt skulle jeg begynne i dag men glemte det.... føles ikke ut som det skjer noe der nede så da venter jeg like godt til i morgen😄 nå har jeg faktisk en uke med bare 2 kveldsvakter, så tror jeg kommer til å teste på ettermiddagene når jeg har fri/jobber dag, og så teste etter jobb når jeg har kveldsvakt. Takk for svar!😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...