AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Oppdaget nettopp at veilederen min er venn med søskenbarnet mitt på facebook, så de kjenner åpenbart hverandre. Er det ikke interessekonflikt at veileder har kontakt med en av mine nærmeste slektninger? Søskenbarnet og jeg har alltid hatt nær og god kontakt så det er ikke sånn at vi kun treffes ved familiesamlinger som f.eks konfirmasjoner osv.. Anonymkode: eddd9...970
Capybara Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Det er ikke sikkert hun er klar over det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Vet veilederen din i det hele tatt om det? Med 150 brukere hver er det nok lite sannsynlig at de har oversikt over hvem som er søskenbarn til alle brukerne. Kan du ikke bare fortelle veilederen at du syns dette er litt ubehagelig og spør om du kan få bytte veileder? Anonymkode: 0b1df...55c 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Burde kanskje vært mer tydelig, søskenbarnet og jeg er kusiner, veilederen er mann. Ts Anonymkode: eddd9...970
Gjest Føsleguri Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Hvordan i all verden kan han vite at dere er søskenbarn?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Hvis det er for nært kan ikke vi som jobber på små lokalkontor følge opp noen..Tror ikke du skal bekymre deg så veldig for at veileder er klar over hvem søskenbarnet ditt er. Ikke sikkert de er gode/nære venner selv om de er facebookvenner heller. Anonymkode: 39432...262 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Smeltemann skrev (Akkurat nå): Hvordan mener du det er feil? Er jo ubehagelig at veilederen har kontakt med slekta mi.. Anonymkode: eddd9...970
Gjest Airman Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oppdaget nettopp at veilederen min er venn med søskenbarnet mitt på facebook, så de kjenner åpenbart hverandre. Er det ikke interessekonflikt at veileder har kontakt med en av mine nærmeste slektninger? Søskenbarnet og jeg har alltid hatt nær og god kontakt så det er ikke sånn at vi kun treffes ved familiesamlinger som f.eks konfirmasjoner osv.. Anonymkode: eddd9...970 Interessekonflikt??? Hvordan tror du nav og kommuner på bygda er, der alle er i slekt eller kjenner hverandre? Sånt er vanlig
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Kan ikke se at det er noe interessekonflikt, og slettes ikke habilitetskonflikt. Anonymkode: 34968...ae8 1
Gjest Smeltemann Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er jo ubehagelig at veilederen har kontakt med slekta mi.. Anonymkode: eddd9...970 En kan kjenne flere fra slekta de,uten at de er venner på face. NAV duden kan være veileder til noen du kjenner også. Regner med veilederen gjør jobben sin.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Airman skrev (1 minutt siden): Interessekonflikt??? Hvordan tror du nav og kommuner på bygda er, der alle er i slekt eller kjenner hverandre? Sånt er vanlig Vi bor i en ganske stor kommune, langt fra bygda/landet.. Anonymkode: eddd9...970
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo ubehagelig at veilederen har kontakt med slekta mi.. Anonymkode: eddd9...970 Hvis du føler det, så tar du kontakt og ber om å få byttet. Dette vil så NAV vurdere om de innvilger eller ikke. Selv har jeg 35 søskenbarn, og tatt hvor lav terskel for å bli venner på facebook som er normalt, vil en slik situasjon som du beskriver være sannsynlig at skjer, og selv hadde jeg ikke brydd meg. Saksbehandler har taushetsplikt og tar sannsynlig jobben sin seriøst, ser ikke en åpenbar interessekonflikt her. Men, det er ikke noe problem å søke om bytte av saksbehandler. Anonymkode: 26143...ceb 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er jo ubehagelig at veilederen har kontakt med slekta mi.. Anonymkode: eddd9...970 Men har de kontakt, eller er de bare facebookvenner av typen som møttes i en eller annen sammenheng for 7 år siden, ble venner på fb og klikker 👍 på hverandres innlegg men aldri har snakket sammen etterpå? Anonymkode: b75c5...767 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Oppdaget nettopp at veilederen min er venn med søskenbarnet mitt på facebook, så de kjenner åpenbart hverandre. Er det ikke interessekonflikt at veileder har kontakt med en av mine nærmeste slektninger? Søskenbarnet og jeg har alltid hatt nær og god kontakt så det er ikke sånn at vi kun treffes ved familiesamlinger som f.eks konfirmasjoner osv.. Anonymkode: eddd9...970 Tror ikke du vet hva en interessekonflikt er? Og den navansatte har uansett taushetsplikt. Anonymkode: ef0b9...025 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 Folk blir jo "venner" på facebook av alle mulige grunner, kanskje de har barn i samme klasse og har hatt en dialog vedr. en skoletur for åtte år siden (for eksempel). Facebookvenner viser ikke en interessekonflikt. Anonymkode: 26143...ceb 1
Gjest Airman Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi bor i en ganske stor kommune, langt fra bygda/landet.. Anonymkode: eddd9...970 Dessto mindre grunn til bekymring, ihvertfall hvis forholdet er godt. Det er jo noe annet hvis du er i en barnevernsak eller fordelingssak der navarbeideren kan bli foret med partisk info i din disfavør osv. Hvis ikke så vil jeg tro det er greit.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 De har taushetsplikt Hvis jeg var deg så hadde jeg heller fokusert å ta en sjekk hos legen for paranoiaen. Anonymkode: 888be...99b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå