AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Jeg venter baby i sommer,bog har begynt å kjøpe inn klær. Jeg har kjøp inn bodyer, pyjamaser, steømpebukser, gensere, sokker. Men hva trenger man av ytterklær pp sommeren? Har dere noen tips? Dette er første barnet Anonymkode: f03d5...e4e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Det er så vanskelig å si, for det kommer så an på hvordan sommeren blir. Jeg fikk barn rett før sommeren 2018 med over 30 grader i 3 måneder i strekk, så vi brukte knapt klær på babyen den sommeren. Anonymkode: b24a6...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er så vanskelig å si, for det kommer så an på hvordan sommeren blir. Jeg fikk barn rett før sommeren 2018 med over 30 grader i 3 måneder i strekk, så vi brukte knapt klær på babyen den sommeren. Anonymkode: b24a6...d8c Jeg bor i nordland og av erfaring de siste årene har vi ikke vært svørt heldig med temperaturene. Vi har vært heldige om vi har fått ett par uker med over 20 grader. Anonymkode: f03d5...e4e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Helt nyfødte mister kroppsvarme fort, samtidig som de også må skjermes for sollys og for sterk varme, så tenk lag på lag. Gode tepper, både i ull og bomull er kjekt. Vår baby lå veldig mye hud mot hud i bare bleien når vi var hjemme, så pledd ble mer brukt enn klær i starten. Også greit å ha luer i ulike tykkelser da babyer helst ikke skal utsettes for vind i ørene selv om det er varmt. Ellers trenger ikke en nyfødt baby noe særlig yttertøy. En tynn/mellomtykk ulldress (evt. todelt sett) fint å ha til vogna på kaldere dager. Vanter og ekstra sokker Selv hadde jeg en vognpose til vår/sommer i vogna, men mange synes dyne er like greit. Ville dog heller brukt pledd på de varmeste dagene. Anonymkode: 06ab0...b2e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Hadde nok ville hatt en heldress i ull ala Lillelam/Refleks til å ha utenpå body/bukse utendørs. Anonymkode: 2ffc9...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå