AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Faren min er ofte inn og ut av sykehuset, men opplever til stadighet å ikke få beskjed før mange timer etterpå. Faren min er jo åpenbart ikke i form til å gjøre det selv, men tenker jo at stemoren min kunne tatt seg bryet til å i det minste sende en melding. Er det mye å forlange at hun skal gi beskjed til meg og mine søsken? Eller burde hun gjøre det? Anonymkode: 4958c...93e 2
minister-mio Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Hun gir jo beskjed, men det går noen timer? Timer hun sikkert bruker med sin syke mann som blir lagt inn på sykehus. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 minister-mio skrev (1 minutt siden): Hun gir jo beskjed, men det går noen timer? Timer hun sikkert bruker med sin syke mann som blir lagt inn på sykehus. Nei, hun gir aldri beskjed. Er min far som ringer selv. Beklager at det ikke ble presisert godt nok i hovedinnlegget. Skrev det i det første utkastet, men endret og da forsvant det visst😅 Hun drar på jobb eller gjør andre ting etter, så kan ikke være så vanskelig å gi beskjed. Er snakk om 12 timer etter hendelsen også Anonymkode: 4958c...93e 3
Gjest Smeltemann Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Det koster lite å sende en liten statusmelding,i hvertfall i tid. Trodde det var normal folkeskikk og varsle de nærmeste når noen ble syke.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Smeltemann skrev (4 timer siden): Det koster lite å sende en liten statusmelding,i hvertfall i tid. Trodde det var normal folkeskikk og varsle de nærmeste når noen ble syke. Det er normal folkeskikk ja. Rett og slett dårlig gjort og frekt å ikke gi beskjed til barna til mannen. Hun er kanskje sjalu på barnas relasjon til far og vil ha han for seg selv? Anonymkode: b530a...b5e 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Har dere sagt i fra at dere ønsker beskjed fra henne? Hun er kanskje usikker på hvordan hun skal formidle det til dere, eller om det er hennes rett å gjøre det? Kanskje faren din har sagt at han ønsker å gjøre det selv, så frem det ikke er snakk om at han kan dø? Anonymkode: 1dd0b...a64 9
Glød Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er normal folkeskikk ja. Rett og slett dårlig gjort og frekt å ikke gi beskjed til barna til mannen. Hun er kanskje sjalu på barnas relasjon til far og vil ha han for seg selv? Anonymkode: b530a...b5e 5
Ulrikke Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 "Jeg hadde satt veldig pris på om du kunne være så snill å gi beskjed med en gang når pappa blir så syk at han må på sykehus". Også sier du til pappa en gang han er frisk at du hadde satt pris på om han kunne be henne gi beskjed med en gang hver gang. Ikke nødvendigvis alle hvis dere er flere, men passe på å få gitt en av dere beskjed sånn at vedkommende kan gi beskjed videre. Jeg er stemor til tre som nå er voksne, og jeg ville jo sagt fra umiddelbart om noe skjedde med faren deres! 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 Spørsmålet her er jo hva deres far ønsker først og fremst. Jeg har jobbet mange år i akuttmottak, og ofte sier pasienter at de ikke ønsker å informere så mye ut i familien før de har mer info å komme med. For mange som er mye ut og inn av sykehus oppleves det som en belastning først å måtte informere om innleggelsen, for så å få masse tlf/meld med hva som skjer/hva er prøvesvar/får du undersøkelser/hvilken behandling får du/husk å si fra om ditt og datt osv. Det beste er om dere tar opp hvordan ting skal foregå når deres far er frisk og uten av sykehus, og spør hva han ønsker skal deles ved innleggelse, med hvem og når. Hans ønsker er det rådende, ikke deres behov. Er det greit for han at dere får beskjed med en gang så avtaler dere det med stemor, er han en av de som ikke ønsker alt ståket eller ikke vil bekymre unødig, så må dere kanskje tåle å vente en stund på beskjed. Anonymkode: 9b995...4cf 13
Gjest Jon Are Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 Er du sikker på at får ønsker at dere skal kontaktes umiddelbart? Syns ikke det virker sånn. Kanskje han liker å ta kontakt når undersøkelse er ferdig.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har dere sagt i fra at dere ønsker beskjed fra henne? Hun er kanskje usikker på hvordan hun skal formidle det til dere, eller om det er hennes rett å gjøre det? Kanskje faren din har sagt at han ønsker å gjøre det selv, så frem det ikke er snakk om at han kan dø? Anonymkode: 1dd0b...a64 Nei, men tenker at det ikke skal være nødvendig å gi beskjed om. Vi er tross alt barna hans. Hun har jo ved flere situasjoner hatt hans mobil i besittelse, mens jeg har gjentatte ganger ringt etter han. Da må jo en bjelle ringe. Han har ikke noe problem med at vi skal vite hva som skjer eller lignende, så er ikke hos han problemet ligger Anonymkode: 4958c...93e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 Jon Are skrev (11 timer siden): Er du sikker på at får ønsker at dere skal kontaktes umiddelbart? Syns ikke det virker sånn. Kanskje han liker å ta kontakt når undersøkelse er ferdig. Såvidt jeg forstår så har han ikke noe ønsker der, og har ikke noe problem med at vi får informasjon. For oss virker det ikke som det er der problemet ligger. Ofte har han heller ikke vært i stand til å gi beskjed på egen hånd før flere døgn etter, da er det rart å ikke gi en eneste beskjed om det Anonymkode: 4958c...93e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, men tenker at det ikke skal være nødvendig å gi beskjed om. Vi er tross alt barna hans. Hun har jo ved flere situasjoner hatt hans mobil i besittelse, mens jeg har gjentatte ganger ringt etter han. Da må jo en bjelle ringe. Han har ikke noe problem med at vi skal vite hva som skjer eller lignende, så er ikke hos han problemet ligger Anonymkode: 4958c...93e Slut å tenke at X Y Z er åpenbart for en annen person. Bare si det, "Hey, kan du pls oppdatere oss ang. far på sykehus når det skjer? Kort melding er greit, trenger ikke mer. 1000 takk!" Anonymkode: a9a3f...754 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 Hvis far din er i stand til å si fra selv etter noen timer- så er det vel naturlig at han gjør det... hadde det vært snakk om dager /?usikkerhet om han overlever- da tenker jeg kanskje at dere burde få beskjed.. Anonymkode: a3eeb...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 Hos oss er det min mor som er inn og ut av sykehus, og mn far som ringe, eller ikke ringer. Det kommer an på hvor alvorlig det er, av og til ringer hun selv, men er som regel informert. Be henne om det? Kan du sende en melding så snart han blir syk? Anonymkode: c8cad...df0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 Kommuniser. Si at dere ønsker å få beskjed. Hun er ikke tankeleser. Anonymkode: a6dd5...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå