Gå til innhold

Dere som er rike eller velstående, lever dere et exitliv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Få høre!

Anonymkode: 82262...e5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke rik, men kjæresten min sin familie kan regnes som nokså rik og jeg har blitt kjent med en del arvinger(:P) gjennom ham og møtt en del prominente personer. 

Og NEI, virkeligheten er noe helt annet.

Har noen prøvd kokain? Ja, noen har prøvd og tatt det et par ganger, men det er nok mest for å si at de har prøvd det ut. Det forekommer nok sjeldent og jeg har aldri sett at noen har tatt det selv. Går mer i snus og alkohol.

Har noen betalt for sex? Nja, jeg vet én som betalte for en prostituert på guttetur i Asia (men dette er vel ikke akkurat uvanlig?), jeg har også møtt to stk som betalte for massasje med happy ending. 

Betaler de seg ut av ting? Aldri sett og jeg ser heller ikke for meg hvordan det ville funger i praksis.

Pene hus? Ja, absolutt, men omkring halvparten er oppvokst i helt normale eneboliger i Oslo selv om foreldrene er gode for flere hundre millioner. 

Fraværende foreldre? Nei, slik jeg har forstått det så stilte foreldrene opp på alt i barndommen deres 

Det jeg finnes mest riktig i serien er store private sommerfester, muligheter gjennom kontakter, business trips til utlandet, og smart casual klesstil. Ikke så veldig ulikt fra vanlige folk som er ansatt i f.eks. Equinor eller en eller annen bank

Anonymkode: c2c9f...6e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke rik, men kjæresten min sin familie kan regnes som nokså rik og jeg har blitt kjent med en del arvinger(:P) gjennom ham og møtt en del prominente personer. 

Og NEI, virkeligheten er noe helt annet.

Har noen prøvd kokain? Ja, noen har prøvd og tatt det et par ganger, men det er nok mest for å si at de har prøvd det ut. Det forekommer nok sjeldent og jeg har aldri sett at noen har tatt det selv. Går mer i snus og alkohol.

Har noen betalt for sex? Nja, jeg vet én som betalte for en prostituert på guttetur i Asia (men dette er vel ikke akkurat uvanlig?), jeg har også møtt to stk som betalte for massasje med happy ending. 

Betaler de seg ut av ting? Aldri sett og jeg ser heller ikke for meg hvordan det ville funger i praksis.

Pene hus? Ja, absolutt, men omkring halvparten er oppvokst i helt normale eneboliger i Oslo selv om foreldrene er gode for flere hundre millioner. 

Fraværende foreldre? Nei, slik jeg har forstått det så stilte foreldrene opp på alt i barndommen deres 

Det jeg finnes mest riktig i serien er store private sommerfester, muligheter gjennom kontakter, business trips til utlandet, og smart casual klesstil. Ikke så veldig ulikt fra vanlige folk som er ansatt i f.eks. Equinor eller en eller annen bank

Den kretsen du kjenner er ikke blant disse finansfolkene.

Anonymkode: 3f069...f98

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Rikfolk er ulike typer, akkurat som folk med utdanning og ufaglærte. Noen ble rik ved en slump og vant penger eller hadde en investering som tok av. Noen har gradvis bygget formuen sin ved å ta gode valg og gjort research. Noen har hatt høy inntekt og spart, og så investert. Noen har arvet.

Jeg har alltid levd et jordnært liv og det endret seg ikke da jeg ble rik. Jeg bruker selvsagt mer penger, men jeg velter meg ikke i luksus, det har jeg ikke behov for. Brukt mer penger på klær, bil, stereoanlegg og den slags enn jeg ellrs ville. Men jeg lever ganske likt alle andre, bortsett fra at jeg kjøper litt dyrere ting av noen typer som er vitkige for meg. Drikker et par øl en gang i uka, besøker familie og venner, går på kafe iblant, driver med en rekke hobbyer. Reiser ikke verden rundt i jetfly mens jeg snorter kokain og kjøper horebukker, nei...

Anonymkode: 35c21...71c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har vokst opp i en rik familie i er rikt område. Kjenner mange med svært høye stillinger innen finans. 

De aller fleste ansatte innen finansmiljøet er bra folk. Spessielt de som jobber innen offentlig sektor. For eksempel i Oljefondet. De har ekstremt høye krav til oppførsel og investeringer både på jobb og privat.

innen privatsektor finner man litt av hvert. Men de aller fleste oppfører seg bra og er bra mennesker. Men jeg utelukker ikke at flere av disse kan ha utført en del transaksjoner som kanskje ikke er 100% innafor. 

Når det kommer til fest, horer og dop så er det få som er på nivå med exit-gutta. Men de finnes i visse miljøer innad i finansmiljøet. 

Anonymkode: 57cad...ae4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Exit er en fiktiv TV serie.

Anonymkode: 1034c...fc3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

I Exit har de fokusert på mennene, og forsøkt å underbygge sexistiske karakterer ved at de har koner som ikke har noe å bidra med. Kvinnene kommer utenbysfra, og er bare med på lasset.

I realiteten så finner de fleste partnere i samme miljø som dem selv. Både mannen og jeg er fra Oslo, og det gjelder de fleste jeg kjenner. De finner en kvinne i samme krets, der hun også har arv og formue med inn.

Anonymkode: 3991c...5b1

AnonymBruker
Skrevet

Nja, men på en litt annerledes måte men mye er dessverre likt for min del!

Vokste opp i et eiendoms-imperium dvs en far som kjøpte opp mange bygårder og leide ut på tidlig 80-tallet og siden den gang har rikdommen gjort sitt og satt sine spor. Han jobbet ikke innen finans, men jobbet innen eiendom samt investeringer og drev med aksjer. . Hele hans kompani besto av halvkriminelle og flere sitter inne i fengsel idag pga hvitvasking av penger i utlandet samt i Norge. Tjente fett på eiendom og til slutt ble penger ALT. Mamma og pappa levde et dobbeltliv av grådighet, rus, og vold. De levde et liv mange ønsket men mye var styrt av galskap og  hard rusing. Far hadde ingen utdanning men fikk innpass hos halvkriminelle investorer og mor begynte å drikke mer å mer. Mor ruser seg til elendighet og er i dag lagt inn på psykiatrisk sykehus og vil aldri bli normal igjen etter mange selvmordsforsøk. Mor satt mye alene hjemme å ruset seg i ensomhet. Mye utroskap fra far sin side og hemmelig dobbeltliv i utlandet med sin andre kone! En skilsmisse der helvete brøt løs med trusler om særeie som ikke fantes og dokumentasjon-forfalskning på høyt nivå. Vi ble blandet inn som voksne barn og måtte til slutt vitne i retten. Har idag ingen kontakt med far, og veldig lite kontakt med mor. 

Vokst opp i Trondheims fineste strøk med velstående familier rundt meg, men fikk ingenting av mine foreldre bak fasaden annet enn dritt. 

En barndom preget av mye skam og nedturer. Vært vitne til vold, og grusomme ting folk gjør for penger. Barnevern og politi var på døren med dro igjen. 

Var vitne til at far kjøpte seg hore i utlandet osv. Slåssing med folk og pengekreving! Inger miljø for barn, men har gjort meg til en empatisk person som vet hvordan jeg IKKE skal bli selv. Mye galskap! 

Har selv god økonomi og driver virksomhet lovlig med samboer, men aldri om vi skal bli slik. Vi er jordnære og elsker barna våre høyt samt fritiden vår❤️

Anonymkode: 09d3a...066

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Få høre!

Anonymkode: 82262...e5e

Nja, men på en litt annerledes måte men mye er dessverre likt for min del!

Vokste opp i et eiendoms-imperium dvs en far som kjøpte opp mange bygårder og leide ut på tidlig 80-tallet og siden den gang har rikdommen gjort sitt og satt sine spor. Han jobbet ikke innen finans, men jobbet innen eiendom samt investeringer og drev med aksjer. . Hele hans kompani besto av halvkriminelle og flere sitter inne i fengsel idag pga hvitvasking av penger i utlandet samt i Norge. Tjente fett på eiendom og til slutt ble penger ALT. Mamma og pappa levde et dobbeltliv av grådighet, rus, og vold. De levde et liv mange ønsket men mye var styrt av galskap og  hard rusing. Far hadde ingen utdanning men fikk innpass hos halvkriminelle investorer og mor begynte å drikke mer å mer. Mor ruser seg til elendighet og er i dag lagt inn på psykiatrisk sykehus og vil aldri bli normal igjen etter mange selvmordsforsøk. Mor satt mye alene hjemme å ruset seg i ensomhet. Mye utroskap fra far sin side og hemmelig dobbeltliv i utlandet med sin andre kone gjennom mange år! En skilsmisse der helvete brøt løs med trusler om særeie som ikke fantes og dokumentasjon-forfalskning på høyt nivå. Vi ble blandet inn som voksne barn og måtte til slutt vitne i retten. Har idag ingen kontakt med far, og veldig lite kontakt med mor. 

Vokst opp i Trondheims fineste strøk med velstående familier rundt meg, men fikk ingenting av mine foreldre bak fasaden annet enn dritt. 

En barndom preget av mye skam og nedturer. Vært vitne til vold, og grusomme ting folk gjør for penger. Barnevern og politi var på døren med dro igjen. 

Var vitne til at far kjøpte seg hore i utlandet osv. Slåssing med folk og pengekreving! Inget miljø for barn å vokse opp i, men har gjort meg til en empatisk person som vet hvordan jeg IKKE skal bli selv. Mye galskap! 

Har selv god økonomi og driver virksomhet lovlig med samboer, men aldri om vi skal bli slik. Vi er jordnære og elsker barna våre høyt samt fritiden vår❤️

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Rikfolk er ulike typer, akkurat som folk med utdanning og ufaglærte. Noen ble rik ved en slump og vant penger eller hadde en investering som tok av. Noen har gradvis bygget formuen sin ved å ta gode valg og gjort research. Noen har hatt høy inntekt og spart, og så investert. Noen har arvet.

Jeg har alltid levd et jordnært liv og det endret seg ikke da jeg ble rik. Jeg bruker selvsagt mer penger, men jeg velter meg ikke i luksus, det har jeg ikke behov for. Brukt mer penger på klær, bil, stereoanlegg og den slags enn jeg ellrs ville. Men jeg lever ganske likt alle andre, bortsett fra at jeg kjøper litt dyrere ting av noen typer som er vitkige for meg. Drikker et par øl en gang i uka, besøker familie og venner, går på kafe iblant, driver med en rekke hobbyer. Reiser ikke verden rundt i jetfly mens jeg snorter kokain og kjøper horebukker, nei...

Anonymkode: 35c21...71c

De fleste har faktisk arvet, det er flere som har arvet seg rike, enn som har skapt det selv, her i landet.

Men ellers er jeg enig, det er stor variasjon. Jeg kjenner en som er svært rik, med flere hundre millioner i verdier, som er veldig nøktern, kjører "vanlig" bil, bor i pent, men ordinært hus, og fremstår som alle andre.

Også kjenner jeg en annen som nå ikke lenger er rik, men som var det tidligere. Kjørte porscher og hadde 82-fot yatch liggende i Marbella, levde livet til det fulle. Inklusive kokainen, horene, reisene. Vi var en del sammen, han var spandabel og artig, festet masse, og han var alltid snill. Dumsnill faktisk, noe som også til slutt tok knekken på formuen.

Anonymkode: 6085d...a61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne vokst opp i rikdom.. for da hadde jeg i det minste fått spist meg mett uten dårlig samvittighet!

Anonymkode: 730b8...b62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skulle gjerne vokst opp i rikdom.. for da hadde jeg i det minste fått spist meg mett uten dårlig samvittighet!

Nei, hvis du spiser deg så mett at du blir feit, vil de fleste unngå deg. Så overfladiske er folk så det hjelper ikke å være rik. Presset om å se bra ut er enormt. 

Anonymkode: f1658...a4b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner hvertfall en rik fyr som tar mye kokain og knuller rund uten kondom og driter i om han gir kvinner kjønnssykdommer. 

Anonymkode: c7c30...a7c

AnonymBruker
Skrevet

Nja, men på en litt annerledes måte men mye er dessverre likt for min del!

Vokste opp i et eiendoms-imperium dvs en far som kjøpte opp mange bygårder og leide ut på tidlig 80-tallet og siden den gang har rikdommen gjort sitt og satt sine spor. Han jobbet ikke innen finans, men jobbet innen eiendom samt investeringer og drev med aksjer. . Hele hans kompani besto av halvkriminelle og flere sitter inne i fengsel idag pga hvitvasking av penger i utlandet samt i Norge. Tjente fett på eiendom og til slutt ble penger ALT. Mamma og pappa levde et dobbeltliv av grådighet, rus, og vold. De levde et liv mange ønsket men mye var styrt av galskap og  hard rusing. Far hadde ingen utdanning men fikk innpass hos halvkriminelle investorer og mor begynte å drikke mer å mer. Mor ruser seg til elendighet og er i dag lagt inn på psykiatrisk sykehus og vil aldri bli normal igjen etter mange selvmordsforsøk. Mor satt mye alene hjemme å ruset seg i ensomhet. Mye utroskap fra far sin side og hemmelig dobbeltliv i utlandet med sin andre kone! En skilsmisse der helvete brøt løs med trusler om særeie som ikke fantes og dokumentasjon-forfalskning på høyt nivå. Vi ble blandet inn som voksne barn og måtte til slutt vitne i retten. Har idag ingen kontakt med far, og veldig lite kontakt med mor. 

Var vitne til at far kjøpte seg hore i utlandet osv. Slåssing med folk og pengekreving! Inger miljø for barn, men har gjort meg til en empatisk person som vet hvordan jeg IKKE skal bli selv. Mye galskap! 

❤️❤️❤️ Lykke til videre!

Anonymkode: 43e36...737

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Exit er en fiktiv TV serie.

Anonymkode: 1034c...fc3

Basert på en god dose sannhet...hørte at rundt 75 prosent av serien er sant, mens resten er lage for å få en sammenheng i serien...

Anonymkode: 1360b...441

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

NJa, men de er rike og velstående. Eiendom, olje, shipping, kleskjeder, osv. De sitter jo og forvalter egen formue ( har forvaltere for dem). Mange regnes også som investorer. Nå handlet tråden uansett om rike og velstående. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

❤️❤️❤️ Lykke til videre!

Anonymkode: 43e36...737

Takk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nokså velstående eller rik etter å ha startet og solgt et tek-firma. Ikke så rik som Exit gjengen.

Det ble stor hytte, sportsbil og ny garderobe til alle. Litt mer restaurantbesøk en liten periode også. 

Når jeg var ferdig med det kom jeg ikke på mer, og kjøpte meg inn i firmaet igjen. Det er jo det som er livet mitt. Orker ikke et større hus når barna uansett flytter. 

Uansett: Har samme kone, samme hus, samme venner og hobbyer. Jeg er den samme fyren som før.

Anonymkode: 432f3...293

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er målet å bli kjendis og omgås andre kjendiseŕ ??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er nokså velstående eller rik etter å ha startet og solgt et tek-firma. Ikke så rik som Exit gjengen.

Det ble stor hytte, sportsbil og ny garderobe til alle. Litt mer restaurantbesøk en liten periode også. 

Når jeg var ferdig med det kom jeg ikke på mer, og kjøpte meg inn i firmaet igjen. Det er jo det som er livet mitt. Orker ikke et større hus når barna uansett flytter. 

Uansett: Har samme kone, samme hus, samme venner og hobbyer. Jeg er den samme fyren som før.

Anonymkode: 432f3...293

Jeg tror jeg vet hvem du er dersom du er en av dem som solgte tek-firmaet sitt for over 200 millioner. Det passer i alle fall med beskrivelsen om å ha kjøpt seg en stor hytte i etterkant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...