Gå til innhold

Til informasjon : Norgesgruppen tilbakekaller kjøttdeig etter salmonellafunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kjøpt karbonadedeig på Meny, men ikke av de partiene som er rammet. Det som satte meg litt ut er at kjøttet er fra Tyskland der det brukes mer antibiotika og kanskje veksthormoner. Heretter skal jeg lese alt som står med liten skrift. 

• Liker 1
Skrevet
Jytte skrev (1 minutt siden):

Har kjøpt karbonadedeig på Meny, men ikke av de partiene som er rammet. Det som satte meg litt ut er at kjøttet er fra Tyskland der det brukes mer antibiotika og kanskje veksthormoner. Heretter skal jeg lese alt som står med liten skrift. 

Jeg kjøpte i forrige uke tror jeg og da stusset jeg på at det sto Norge på noen av pakkene og Tyskland på noen av de andre. Det har jeg ikke sett før, som regel så har opprinnelsesland vært Norge, kjøpte selvsagt den det sto Norge på. :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusset veldig da jeg var innom kiwi sist. Alle pakker med kjøttdeig fra Folkets var tysk kjøtt. Så da ble det norsk. Hvorfor så mye tysk kjøtt i kjøttdeigen om dagen?!

Anonymkode: ab3dd...cee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg stusset veldig da jeg var innom kiwi sist. Alle pakker med kjøttdeig fra Folkets var tysk kjøtt. Så da ble det norsk. Hvorfor så mye tysk kjøtt i kjøttdeigen om dagen?!

Så da ble det norsk fra Gilde skulle det stå 

AnonymBruker
Skrevet

Er dette grunnen til at flere hadde omgangssyke for noen uker siden? 

Anonymkode: 49931...79d

AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når folk ikke kjøper norsk kjøtt, men heller kjøper utenlandsk som etter steking kun inneholder vann og antibiotika.

Anonymkode: ec834...253

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn går det når folk ikke kjøper norsk kjøtt, men heller kjøper utenlandsk som etter steking kun inneholder vann og antibiotika.

Anonymkode: ec834...253

Proteinene bare fordampet?

Anonymkode: c8488...f5f

• Liker 2
Skrevet

En viktig påminnelse om å lese hvor kjøttet kommer fra. Jeg vil kjøpe norsk kjøtt.

• Liker 1
Gjest Made4u
Skrevet

Pleier selv å nær utelukkende kjøpe norske kjøttprodukter, det gjelder ikke bare kjøttdeig men også skinke og andre kjøttpålegg etc. Hva gjelder pølse så pleier jeg fortrinnsvis å kjøpe disse fra kvalitetsprodusenter, Idsø er der favoritten med desidert best pølser men er vanskeligere å få tak i her jeg bor så Brandbu Pølsemakeri er det letteste tilgjengelig her i distriktet. Hva gjelder produkter som karbonader og kjøttkaker etc. så velger jeg også kvalitetsprodukter som setter Gilde sine produkter i skyggen (lavprismerkene sine alternativer er utenkelig for min del å kjøpe)...

Nå er mat såpass billig at man ikke trenger å gå på kompromisser med kvalitet, det ville være å redusere egen livskvalitet mer enn nødvendig.

Selv styrer jeg unna nær alt av billigkjedenes alternativer i alle matkategorier, kjøper i stedet for de litt dyrere merkevarene og det er verdt det. De få unntak er der hvor jeg synes billigkjedenes alternativer smaker bedre enn merkevarene, First Price sin ostepopp for eksempel synes jeg at er bedre enn OLW Cheez Doodles, da blir det selvfølgelig First Price sin der. Men slike unntak hører til sjeldenheten, i det store og hele så er billigkjedenes alternativer en skuffelse man styrer unna.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er dette grunnen til at flere hadde omgangssyke for noen uker siden? 

Ja hvis de spiser rå kjøttdeig så kan det hende....

Anonymkode: 3478b...bf0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja hvis de spiser rå kjøttdeig så kan det hende....

Anonymkode: 3478b...bf0

Ok, hvilken kjøttdeig bør man kjøpe? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, hvilken kjøttdeig bør man kjøpe? 

norsk så klart. Gilde. Den salmonellainfiserte var derimot. Folkets, med kjøtt fra Tyskland. Norge har utrolig lite salmonella problematikk, men sørover i EU er det et vanlig problem. De spiser ikke bløtkokte egg osv.

Anonymkode: 71b65...35e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte ganske mye av den spar kjøttdeigen med kjøtt fra Tyskland, det går ut senere i mars så anser det som trygt, men er ikke tysk kjøtt ok kjøtt? Føler jrg har kastet bort mye penger nå..

Anonymkode: ca7c5...2f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

norsk så klart. Gilde. Den salmonellainfiserte var derimot. Folkets, med kjøtt fra Tyskland. Norge har utrolig lite salmonella problematikk, men sørover i EU er det et vanlig problem. De spiser ikke bløtkokte egg osv.

Anonymkode: 71b65...35e

Ok, takk for svar ☺️

Skrevet

Leser alltid hvor kjøttet kommer fra. Vil ha norsk mat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...