AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Dersom man er fornærmet i straffesak om f.eks vold så har jeg forstått at man kan frita helsepersonell fra taushetsplikten. Hva innebærer dette egentlig? Vil det si at hele min journal blir tilgjengelig for politiet (og mistenkte hvis han får innsyn i saken?) Eller vil det kun gjelde opplysninger som belyser straffesaken? Og er det helsepersonellet som i så fall avgjør dette? Anonymkode: 7bb34...d39
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Jeg er fornærmet i straffesak om familievold og skal i rettssak nå. Mine helseopplysninger er ikke blitt hentet ut av siktede. Eller jeg har sagt ja til at lege,psykolog osv kan bryte taushetsplikt, men der stod det i utskrift om det jeg har fortalt om volden og plager/symptomer. De henter jo ikke ut opplysninger som ikke er rellevant tror jeg. De har ihvertfall ikke gjort det i min sak. Anonymkode: eb231...b08
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Jeg har som helsepersonell vitnet i en rettsak og fikk da fritak fra taushetsplikten. Jeg oppga kun informasjon om hendelsen og hvordan det påvirket sykdommen/skaden og hvordan sykdommen/skaden påvirket pasienten igjen. Anonymkode: 2c773...00f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå