Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har 32 000 stående på Bsu-konto. Jeg eier hus med mannen og vi har ikke boliglån. Heller ikke noe plan om kjøpe bolig. Har derfor lyst til å sette bsu-beløpet over på fond, men vet at jeg må betale tilbake skattefordelene jeg har fått. Men siden beløpet er såpass lite,kan det umulig blir mye å betale tilbake eller?Taper selvfølgelig på det,men dumt også bare ha de pengene stående år på bsu-konto år etter år.Hva tenker dere?

Anonymkode: dfd64...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere tenker å pusse opp i nærmeste fremtid går det kanskje an å ta opp et lån hos banken, og deretter betale dette med pengene dere har på BSU? Vet jeg har lest at bankene kan trikse med sånt.  Men det koster jo litt å etablere et lån også, så det er opp til dere om dere vil bruke tiden på å hente ut de tusenlappene. Skattefradraget dere har fått er vel i overkant av 6000? + renter som jeg regner med at man ikke får med heller (høyere enn normal sparerente). 

Jeg ville i alle fall ikke latt pengene stå på kontoen nå som dere allerede har kjøpt bolig og ikke får skattefordeler lenger. For langsiktig sparing tjener man mye mer på fond enn på BSU-rente, og ved 34 år går man vel over på en kjempe lav sparerente også. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med banken og spør hva de anbefaler

Anonymkode: 400d8...30e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...