Gå til innhold

Tror dere på sjelevenner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd det jeg beskriver som sjelevenner to ganger.

En gang med en venninne, alt er bare fint og harmonisk med henne, og hun forstår meg fult og helt. Vi har vært venner noen år. Vi har en tone som er helt fantastisk.

Jeg tror enda mer på sjelevenner etter å ha opplevd det for andre gang,men da med en mann. Jeg snakker med vedkommende ofte,og det er han jeg ofte deler ulike problemstillinger med. Jeg vet helt og fult at det ikke er noe mer, jeg har partner og har også hjulpet han med å finne dater.

Har dere oppleve å finne sjelevenner?

Anonymkode: eb19a...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror på sjelevenner? Du kan jo godt kalle ekstra gode venner for det.

Anonymkode: ee5be...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror på sjelevenner? Du kan jo godt kalle ekstra gode venner for det.

Anonymkode: ee5be...163

Men dette er venner som det bare funker med MED EN GANG man traff personen,og når man traff personen alene etterpå,så bare funka det umiddelbart kommunikasjonsmessig.

Anonymkode: eb19a...d4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med min samboer og tre veninder. 

Anonymkode: f0905...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelevenn er vel definisjonen på en person som har den andre biten av sjelen din.

Altså, man kan vel bare ha en sjelevenn. Tror ikke på at man har flere sjelevenner, da blir jo hele tingen med å finne sjelevennen sin meningsløs.

Anonymkode: 49fc9...0c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men dette er venner som det bare funker med MED EN GANG man traff personen,og når man traff personen alene etterpå,så bare funka det umiddelbart kommunikasjonsmessig.

Anonymkode: eb19a...d4e

Hva legger du i sjelevenner da? At det er noe overnaturlig?

Anonymkode: ee5be...163

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva legger du i sjelevenner da? At det er noe overnaturlig?

Anonymkode: ee5be...163

Kanskje at det er meningen man skal ha disse i livet og treffe de akkurat da.

Anonymkode: eb19a...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det tror jeg absolutt. 

Anonymkode: b1d29...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg er 46 og traff en mann for et par ord siden på 59. Det klikket m en gang. Super kjemi. Vi tenkte og følte likt. Har aldri opplevd noe lignende. Det var også en intens tiltrekning, heller aldri opplevd det. 

Jeg måtte la han gå, fordi han var gift og vi var på vei mot et forhold. Og det går jo ikke...

Var enige om at du beste var å stoppe det men jeg vet at min sjelevenn går rundt der ute og skulle han en gang bli enslig...så er jeg her (hvis jeg enda er singel).

 

Anonymkode: cca8f...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt et par opplevelser som var merkelige, men ingen kontakt med de guttene idag. Første var en jeg fikk øyekontakt med når han kjørte forbi, føltes som evigheten og forbi vi bare så hverandre i øynene, men i virkeligheten var det jo bare 1 sekund eller 2. Dette var når jeg var ungdom og husker det ennå 20 år senere, husker til og med hvordan han så ut. En annen var en gammel venn fra barneskolen som jeg møtte igjen på et busstopp da jeg var 18 ish, jeg kjente spenninger mellom oss selv om jeg aldri hadde vært interessert i ham og heller ikke fant han spesielt kjekk da jeg møtte ham. Vi datet litt etter det treffet fordi jeg tenkte de spenningene måtte bety noe. Det gjorde det ikke, fantes ikke kjemi mellom oss. Han følte også de spenningene mellom oss ved første treffet, han som tok det opp faktisk. Veldig merkelig hele greien. 

Anonymkode: a2899...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hatt et par opplevelser som var merkelige, men ingen kontakt med de guttene idag. Første var en jeg fikk øyekontakt med når han kjørte forbi, føltes som evigheten og forbi vi bare så hverandre i øynene, men i virkeligheten var det jo bare 1 sekund eller 2. Dette var når jeg var ungdom og husker det ennå 20 år senere, husker til og med hvordan han så ut. En annen var en gammel venn fra barneskolen som jeg møtte igjen på et busstopp da jeg var 18 ish, jeg kjente spenninger mellom oss selv om jeg aldri hadde vært interessert i ham og heller ikke fant han spesielt kjekk da jeg møtte ham. Vi datet litt etter det treffet fordi jeg tenkte de spenningene måtte bety noe. Det gjorde det ikke, fantes ikke kjemi mellom oss. Han følte også de spenningene mellom oss ved første treffet, han som tok det opp faktisk. Veldig merkelig hele greien. 

Anonymkode: a2899...5b1

Da er det kanskje mer dating,jeg mente egentlig vennskap og kun vennskap.

Anonymkode: eb19a...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje at det er meningen man skal ha disse i livet og treffe de akkurat da.

Anonymkode: eb19a...d4e

Nei, det tror jeg ikke på. Siden jeg ikke tror at det er noen mening med tilværelsen, ut over den meningen vi selv tillegger den. Fra mitt synspunkt tror jeg det dreier seg om at enkelte mennesker har bedre kontaktevner enn andre. 

Anonymkode: ee5be...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er det kanskje mer dating,jeg mente egentlig vennskap og kun vennskap.

Anonymkode: eb19a...d4e

Med sjelevenner så tenker jeg noen som rører ved sjelen din på en måte som ikke kan forstås. Det var det jeg prøvde å komme fram til med de opplevelsene der. Forstår godt at det ikke gir mening hvis man ikke har opplevd lignende.  Det du beskriver i første innlegget er vel det en kan kalle gode/ beste venner for min del.

Ungen min fant sin bestevenn i Bhg som 2 åring. Nå er hun tenåring. Hvis jeg skal kalle noen sjelevenner på så må det bli de 2  fordi de utfyller hverandre. Veldig forskjellige jenter, men de deler alt.

Anonymkode: a2899...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Med sjelevenner så tenker jeg noen som rører ved sjelen din på en måte som ikke kan forstås. Det var det jeg prøvde å komme fram til med de opplevelsene der. Forstår godt at det ikke gir mening hvis man ikke har opplevd lignende.  Det du beskriver i første innlegget er vel det en kan kalle gode/ beste venner for min del.

Ungen min fant sin bestevenn i Bhg som 2 åring. Nå er hun tenåring. Hvis jeg skal kalle noen sjelevenner på så må det bli de 2  fordi de utfyller hverandre. Veldig forskjellige jenter, men de deler alt.

Anonymkode: a2899...5b1

Tror jeg har opplevd det jo.

Anonymkode: eb19a...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med sjelevenner så tenker jeg noen som rører ved sjelen din på en måte som ikke kan forstås.

Anonymkode: a2899...5b1

Så nydelig sagt  - jeg signerer denne! Og jeg har jo opplevd nettopp det....det var helt spesielt, så sterkt og som om vi hadde kjent hverandre en livstid når vi møttes....Jeg kommer aldri til å glemme og han vil for alltid ha en plass i mitt hjerte....Rart hvordan noen bare treffer deg midt i sjela.....

Anonymkode: cca8f...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...