AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Begynte som vikar i nabokommunen i januar. Spurte ikke om lønn, da jeg regnet med at det var samme når det er kommunalt. Tydeligvis ikke😅 Da jeg fikk arbeidskontrakten sto det 155 kroner i timen, men fikk samtidig beskjed om å skaffe papirer fra den andre kommunen. Etter papirene kom mener de likevel at lønnen på 155 kroner timen er riktig. Jeg er vernepleierstudent andre år, og har i hjemkommunen stilling som «771116 student syke-og vernepleier 2-3 år». Timelønnen er rundt 190 kroner timen. Jeg er ung, 20 år, og har bare jobbet siden jeg var 18. Da begynte jeg i hjemkommunen hvor jeg tjente 163 i timen. Det var laveste assistentlønn. Derfor forstår jeg ikke hvorfor jeg nå skal ha 155, som er det laveste jeg noen gang har hatt? Er det noen som vet om dette kan stemme eller hvem man kan snakke med i kommunen utenom arbeidssted? Er ikke organisert og det er vel for sent når problemet har oppstått, etter hva jeg har hørt 🙉 Anonymkode: 31b3d...36e
missmcbeal Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Ja kommuner kan ha ulik lønn i slike stillinger. Eller sagt på en annen måte, noen kommuner forholder seg til minstelønn, men andre kommuner av og ulike grunner har bedre lønn, gjerne fordi de sliter med rekruttering har en høyere grunnlønn for å folk til å søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå