AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Får meldinger ukentlig om at barnet mitt går gjennom knall og fall. Hvor ofte er vanlig? Det er ikke slik hjemme, selv om vi er aktive ute og inne. De blåmerkene og andre merker barnet får er ganske store, kun fra barnehagen. Dette blir også dokumentert hver gang og nå begynner det å bli veldig mye. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: e5127...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Hvilke situasjoner skjer det i? Anonymkode: 1ebfc...850
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Og hvor gammelt er barnet? Anonymkode: 1ebfc...850 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Tror det er ganske normalt? Sønnen min har alltid vært hakket modigere i barnehagen enn hjemme. Vet ikke hvorfor. Nå viste det seg forøvrig etterhvert at han måtte ha briller, men det hjalp ikke sånn kjempemye. Bare ikke like mange fall på ulendt terreng. Anonymkode: 5268c...1da 3
Anciol Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Eg var et slikt barn som stadig skadet meg og falt! Endte med en tur til optiker , og der fikk jeg påvist lazy eye og langsynthet! Så jeg brukte briller det meste av barndom og ungdomstiden min! Så få barnet til optiker og undersøk synet! 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og hvor gammelt er barnet? Anonymkode: 1ebfc...850 3 åring, får beskjed om alle mulig situasjoner, i lek, på vei ut døren, alt. Stått oppå noe, hoppet ned og slått hodet i gulvet, etc. Anonymkode: e5127...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Snurrepurre skrev (12 minutter siden): Har dere sjekket synet til barnet? 🙂 Hadde vi ikke merket noe med syn ved tegning, TV og andre ting? Anonymkode: e5127...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Anciol skrev (7 minutter siden): Eg var et slikt barn som stadig skadet meg og falt! Endte med en tur til optiker , og der fikk jeg påvist lazy eye og langsynthet! Så jeg brukte briller det meste av barndom og ungdomstiden min! Så få barnet til optiker og undersøk synet! Da skal jeg prøve det. Anonymkode: e5127...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Regner med barnet ditt er i en avdeling med mange andre barn. Leken foregår ofte på en litt annen måte i bhg enn hjemme, knall og fall hører med når de små utforsker. Lurer på hvilke situasjoner barnet ditt har fått disse merkene i? Er det merker som kan være laget av andre barn, eller er det typiske "fall" merker? Anonymkode: 7287c...c7f 2
Snurrepurre Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde vi ikke merket noe med syn ved tegning, TV og andre ting? Anonymkode: e5127...1bf Ikke nødvendigvis - mange barn har første tur til optiker pga mye knall og fall. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde vi ikke merket noe med syn ved tegning, TV og andre ting? Anonymkode: e5127...1bf Ikke nødvendigvis. Jeg la ikke merke til at jenta mi så dårlig. Men barnehagen ba oss sjekke synet pga slike uhell og litt sjeling. Etter en tur til øyelege fikk hun briller med styrke +7.25 Jeg hadde virkelig ikke mistenkt noe, hun var litt klønete, men ikke sånn alt for mye. Anonymkode: 22469...c26 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 Snurrepurre skrev (2 minutter siden): Ikke nødvendigvis - mange barn har første tur til optiker pga mye knall og fall. Han er bare distré mener faren, men jeg føler det er noe mer. Alltid blåmerker, en kul eller to i pannen, en tur til tannlegen etter fall, etc. Anonymkode: e5127...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 Noen barn bare er slik. Har selv en slik gutt, og jeg brukte å spøke med at dersom ingenting var brukket før han begynte på skolen så skulle vi feire med kake. Brakk ikke noe før han begynte på skolen, men før første halvdel av 1.klasse var over så brakk han brusken i kneet og slo løs 1 tann. Ikke i samme hendelse 🙈 Ingenting galt med synet, bare veldig aktiv. Har vært med han på legevakta 1-2 ganger i året siden han begynte å gå som 8,5mnd. 😅 Anonymkode: 47719...dea
Taffel Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Får meldinger ukentlig om at barnet mitt går gjennom knall og fall. Hvor ofte er vanlig? Det er ikke slik hjemme, selv om vi er aktive ute og inne. De blåmerkene og andre merker barnet får er ganske store, kun fra barnehagen. Dette blir også dokumentert hver gang og nå begynner det å bli veldig mye. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: e5127...1bf For barn1, i ett sett. Barn 2, aldri. Insinuerer du noe?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 Min på 2,5 er rene Tarzan i barnehagen og kommer ofte hjem med blåmerker. Hjemme derimot er det ikke så mye «herjing». Kan jo være at barnet ditt er sånn og blir hypet opp av støy og masse barn som har det gøy sammen? :) Anonymkode: 6e16c...f87 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hadde vi ikke merket noe med syn ved tegning, TV og andre ting? Anonymkode: e5127...1bf Nei, vi hadde ei som ikkje brukte ene øyet sitt. Oppdaget ved 4 års kontrollen. Har + på ene øyet og - på det andre. Måtte bruke lapp på ene øyet i 3 år for å tvinge det andre øyet til å se mer. Anonymkode: 3a88e...530
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 Det kan ha noe med dybedsynet til barnet å gjøre. Eller rett å slett en ivrig ukonsentrert krabat hehe 🙂 hilsen 2 barns mora som hadde klippekort på sønnen helt frem til han var 15 hehehe. 20 år idag og fortsatt høyt og lavt med nye sår hver dag Anonymkode: 5a54f...cc7 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Min skader seg sjelden hjemme. Da er vi en til en hele tiden. I barnehagen utforsker de mer alene. En 3 åring har ikke den beste koordinasjon så helt vanlig at de slår seg en del. Det er også sånn de lærer konsekvenser av handlingene sine og blir noe mer forsiktig neste gang. Såfremt blåmerkene ikke er på uvanlige steder så slå deg til ro at du har en helt normal og utforskende unge. Endret 11. mars 2021 av WhisperingWind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå