AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Skriver et filosofisk essay om Sartre og sitatet hans, «dømt til frihet». Må reflektere rundt min egen mening om vi er dømt til frihet, og jeg må i tillegg sammenligne Sartres syn på dette med andre filosofer. Noen som har forslag til hvilke filosofer jeg kan sammenligne med Sartre? Jeg sliter... 😬 Anonymkode: 2e3e6...364
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Sartre sa også»helvete er de andre» 💚💔💚er det ikke vidunderlig?😀 eksistensialismeangst på et høyt plan; i tråd med Kirkegaard. Anonymkode: 7e300...32f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Hva med å sammenligne den ateistiske eksistensialismen med kristen eksistensialisme, som f.eks Kierkegaard, eller for den saks skyld Dostojevski (selv om han ikke var filosof i ordets rette forstand). Eller sammenligne eksistensialismen med rasjonalismen til f.eks. Hegel? Anonymkode: aecf0...253
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Jeg synes filosofi er litt interessant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå