Gå til innhold

Samboer i karantene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal samboer i karantene hvis jeg er definert som nærkontakt til en annen med påvist smitte? Jeg er pålagt 10 dagers karantene. 

Anonymkode: d43f0...66b

Skrevet

Samboer skal i karantene dersom vedkommende som er blitt smittet, er av det muterte viruset! 

AnonymBruker
Skrevet
Tinnkongen skrev (1 time siden):

Samboer skal i karantene dersom vedkommende som er blitt smittet, er av det muterte viruset! 

Jeg er ikke bekreftet smittet kun nærkontakt av en smittet. Hva skal samboer gjøre da?

AnonymBruker
Skrevet

Ring smittesporingsteamet og spør.

Anonymkode: af27b...e6a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke bekreftet smittet kun nærkontakt av en smittet. Hva skal samboer gjøre da?

Hvis den du var i nærkontakt med som er smittet, er smittet av det muterte viruset må samboeren din også i karantene. Dersom personen som er smittet, er smittet av den «vanlige» versjonen av viruset - trenger samboeren din ikke være i karantene. Altså, det har ingenting å si om du ikke er bekreftet smittet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring coronatelefonen til kommunen deres da vel?

Anonymkode: 76542...45d

AnonymBruker
Skrevet

Her måtte hele husstanden i såkalt ventekarantene, når barnet måtte i karantene fordi en i klassen fikk påvist smitte. Dette må være nytt for da samme barn var i karantene fordi en annen klassekamerat fikk påvist smitte i desember så gikk ikke vi andre i husstanden i karantene. 

Vi i ventekarantene kom ut av karantenen når barnet testet negativt. Vi trengte ikke å teste oss.

Anonymkode: 11854...f2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke beskjed om det var mutert virus eller ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Ventekarantene inntil negativ test er påvist. 

Anonymkode: 7efce...59c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed fra arbeidsgiverne våre at vi skal i ventekarantene om en av oss havner i karantene. Jobber i helsevesenet.

Anonymkode: 36a00...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ring smittesporingsteamet og spør.

Anonymkode: af27b...e6a

God idé. Eller telefonnummer 116 117.

Anonymkode: 094cb...2bd

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Samboer gjør det samme som deg.

Anonymkode: 094cb...2bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er nærkontakt til en som har fått påvist smitte, så skal din samboer i karantene frem til svar på din test foreligger. 
Dersom du tester negativt så er samboeren din ute av karantene, mens du skal fortsatt være i karantene. 
Tester du positivt så skal han videre i karantene og må ta test. 

Anonymkode: 61bf4...239

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her måtte hele husstanden i såkalt ventekarantene, når barnet måtte i karantene fordi en i klassen fikk påvist smitte. Dette må være nytt for da samme barn var i karantene fordi en annen klassekamerat fikk påvist smitte i desember så gikk ikke vi andre i husstanden i karantene. 

Vi i ventekarantene kom ut av karantenen når barnet testet negativt. Vi trengte ikke å teste oss.

Anonymkode: 11854...f2b

Så rart... sønnen min hadde nettopp ventekarantene fordi nærkontakt til elev i klassen hadde testet positivt. Men skolen understreker at de pårørende ikke er i karantene 

Anonymkode: 61bf4...239

AnonymBruker
Skrevet

I kommunen jeg bor i må hele husstanden i karantene. Ring koronatelefon i din kommune og spør. Men jeg ville jo absolutt anbefalt deg å holde deg hjemme hvis det kan være det muterte viruset

Anonymkode: 3ea48...505

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...