Gå til innhold

Er dette en utdannelse/bachelor som er relevant for morgendagens arbeidsmarked? Trygt å satse på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg vurderer en bachelor innenfor dette hvor jeg kan lære om å analysere kundens og brukeres behov, og designe servicekonsepter og tjenester som folk kan ha nytte og glede av,.Gjennom ledelsesfag både operasjonelt og strategisk, markedsføring, kommunikasjon og digital forretningsforståelse lærer vi å legge opp gode planer for organisasjoner. 

Lærer blant annet om:

• Pris og kapasitetsstyring som ledelsesverktøy innen tjenestesektoren
  • Prosessledelse med bruk av LEAN metodikk og kontinuerlige forbedringer
  • Hvordan bærekraftig tjenesteinnovasjon skapes
  • Relevante juridiske aspekter for både personaledele og forretningsdrift, inkludert GDPR 

Også sentrale teorier innen servicefag og praktiske verktøy som umiddelbart kan ta i bruk i arbeidslivet. Slik å analysere kundens behov, utvikle tjenester og distribuere dem gjennom riktige kanaler – til riktig pris og riktig kvalitet.

Takk på forhånd :) 

Anonymkode: 0c540...704

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker dette kan være en god utdannelse faktisk. Det er innenfor adm. og ledelse, men likevel noe annet enn adm. og ledelse, som "alle" andre har. Synes for øvrig at innholdet i studiet virket ganske spennende. Når du først velger den retningen i studiet ditt så tenker jeg at du velger det spesielle som potensielt kan gjøre deg mer spesiell enn andre. Tenker i all hovedsak at studieretningen inngår innenfor administrative og logistiske retninger. 

Hva heter Bacheloren?

Anonymkode: f526d...ee9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det tror jeg så absolutt! LEAN er ikke nytt, men stadig flere som adopterer konseptene inn i ulike organisasjoner, personvernforordningen er mer i fokus enn noen gang før, et veldig hett tema hvor det er mangel på kompetent personell.

Tjenesteinnovasjon, og særlig da med fokus på digitalisering og det offentlige er absolutt noe vi kommer til se mer og mer av i årene som kommer.

Synes dette virker veldig fornuftig, og et godt springbrett til mange ulike sektorer og bransjer.

Anonymkode: d04e6...400

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har eller tilegner deg kunnskaper innen IT, vil du ha ypperlig kompetanse til å bli både prosjektleder og mer, for eksempel. Jeg har noe lignende (IT og ledelse), men mindre fokus på det juridiske, som GDPR, og er nok enkelte emner på linjen som hadde passet fristet veldig for egen del. Legger du på kurs/emner innen personell-ansvar/ledelse, så er du utrolig godt rustet for fremtiden.

Anonymkode: d04e6...400

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker dette kan være en god utdannelse faktisk. Det er innenfor adm. og ledelse, men likevel noe annet enn adm. og ledelse, som "alle" andre har. Synes for øvrig at innholdet i studiet virket ganske spennende. Når du først velger den retningen i studiet ditt så tenker jeg at du velger det spesielle som potensielt kan gjøre deg mer spesiell enn andre. Tenker i all hovedsak at studieretningen inngår innenfor administrative og logistiske retninger. 

Hva heter Bacheloren?

Jeg er ikke TS, men jeg antar det er Bachelor i Ledelse og servicestrategi ved Høyskolen Kristiania :) Søkte bare på et av punktene pp google!

https://www.kristiania.no/studier/bachelor/ledelse-og-servicestrategi/

Anonymkode: 7413d...6db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikke TS, men jeg antar det er Bachelor i Ledelse og servicestrategi ved Høyskolen Kristiania :) Søkte bare på et av punktene pp google!

Jepp, du har rett. Igjen, dette virker som en god bachelor med mange typer jobb:

image.png.092e1b826f071375efa0b844cb564fcb.png

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jepp, du har rett. Igjen, dette virker som en god bachelor med mange typer jobb:

image.png.092e1b826f071375efa0b844cb564fcb.png

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS her. 

Ja dette stemmer :) 

Anonymkode: 0c540...704

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...