Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Er det så at man slipper årsavgift på kort og nettbank dersom man har denne løsningen?
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Ja, i utgangspunktet. Men det koster deg jo 33 kroner (tror jeg, husker ikke eksakt beløp), så årsavgiften blir jo på en måte gjort om til en månedsavgift.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 Jojo, men VISA kortet koster 250kr i året tror jeg det er og nettbankavgiften er vel på en 100'lapp eller så. Blir vel endel reduksjon i gebyrer for bruk av kort når man har den pakkeløsninga, så alt i alt tror jeg det stort sett kommer ut på det samme.
Polly Ester Skrevet 25. august 2005 #5 Skrevet 25. august 2005 Tror det blir billigere med LEVE uansett, for du betaler kun 1,- kr hver gang du bruker kortet - uansett om det er i minibank eller butikk og uansett når på døgnet og hvor (innenlands)... tror man sparer endel der (hvis man ikke sammenligner med f.eks Skandiabanken som er gebyrfritt da...) Og så er det (bittelitt) høyere rente med LEVE enn med vanlig konto... Det er jo det som er med LEVE - lavere gebyrer og høyere rente...
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 "Ny, enklere prisstruktur for Postbanken Leve 1. august endres prisstrukturen for produktpakken Postbanken Leve. "
Gjest Postbank-kunde Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Fra 1. august endrers prissettingen på Leve-kontoen. Månedsgebyret som nå er 33,- vil gå ned til 20,83 (totalt 250,- i året). Det blir gratis å bruke kort i butikker + å ta ut i DnBNOR og Postens minibanker. Du betaler regninger gratis i nettbanken og du får fremdeles god rente på kontoen. I tillegg får du Mastercard (behovsprøvd) som en del av Leve-pakken og slipper altså å betale ekstra for dette. Jeg bruker selv Postbanken og er kjempefornøyd. De har også mange gode spareprodukter med god rente.
Kornblomst Skrevet 1. juli 2008 #8 Skrevet 1. juli 2008 Tror det blir billigere med LEVE uansett, for du betaler kun 1,- kr hver gang du bruker kortet - uansett om det er i minibank eller butikk og uansett når på døgnet og hvor (innenlands)... tror man sparer endel der (hvis man ikke sammenligner med f.eks Skandiabanken som er gebyrfritt da...) Og så er det (bittelitt) høyere rente med LEVE enn med vanlig konto... Det er jo det som er med LEVE - lavere gebyrer og høyere rente... Med de nye prisene til Postbanken Leve vil de absolutt være konkurransedyktige til f.eks. Skandiabanken. Jeg har høyere rente på sparepengene mine i Postbanken enn jeg ville hatt i Skandiabanken. Postbanken tilbyr også gode 1. hjemslån og billige forsikringer. Når de blir gebyrfrie, fremdeles har god rente på brukskontoen, og har den desidert beste tilgjengeligheten av alle bankene (Post i butikk, bank i butikk, Postkontor og Postbanken Kundesentre i tillegg til både rådgivere og finansrådgivere som er tilgjengelig hos telefon- og nettbanken 7 dager i uka) er ikke jeg i tvil om hvilken bank jeg vil ha. Jeg har dessuten alltid opplevd veldig god service.
Polly Ester Skrevet 1. juli 2008 #9 Skrevet 1. juli 2008 Jeg er glad jeg beholdt LEVE-kontoen min nå... Jeg har både Skandiabanken og Postbanken, og nå er de omtrent likestilt, ja.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Dette er en generell kommentar og ikke direkte knyttet opp mot Postbanken, men mer mot Skandiabanken. Man skal være oppmerksom på at flere og flere banker omtaler seg som gebyrfrie. Det er likevel ikke alle som er det. Veldig mange tar gebyr for manuelle tjenester (nytt kort hvis det blir ødelagt, tilsendt kvittering, endring av forfallsdato på lån, sporing av betaling osv). I virkelig gebyrfri banker koster ikke dette noe, men jeg har vært inne på prisliste til flere banker som nylig har blitt gebyrfri og ser at slikt koster penger. Men det er godt gjemt på prislisten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå