Gå til innhold

Noen her som har eller kjenner noen som har «faket» sykdom for å få sykemelding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil høre om Noen av dere har gjort det eller kjenner noen som har gjort det. Og evt hvorfor gjorde dere det?

Anonymkode: a8398...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venn av meg og min mann, han sykemeldte seg for å pusse opp hytta. Jeg satte bokstavelig talt grillribba i vranghalsen da han fortalte oss dette, midt under grillmiddagen. Neste dag skulle han til legen og si at han slet med ryggplager, slik at han kunne få noen uker til å ruste opp hytta han nettop arvet i Oslofjorden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil høre om Noen av dere har gjort det eller kjenner noen som har gjort det. Og evt hvorfor gjorde dere det?

Du gjør det

Anonymkode: 6a80d...cd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du gjør det

Anonymkode: 6a80d...cd0

Nei, jeg vil høre om de som har gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en. Vet ikke hva hun sa til legen for å bli sykemeldt, men det ble hun. Senere la hun ut masse bilder på some, og dette så også sjefen. Sykemeldingen ble derfor bestridt av arbeidsgiver.

Anonymkode: 38568...d45

AnonymBruker
Skrevet

Alle var gjort det en eller annen gang herregud🙄

Anonymkode: 7717f...266

Skrevet

Jeg har gjort det 🤚

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle var gjort det en eller annen gang herregud🙄

Anonymkode: 7717f...266

Nei, det har de ikke. 

Anonymkode: ee26d...1f0

AnonymBruker
Skrevet
knulleGuden666 skrev (40 minutter siden):

Jeg har gjort det 🤚

Hvorfor gjorde du det? Og hbor lenge?

AnonymBruker
Skrevet

Min eks gjorde det ofte. Klagde på bihulene for å få en uke ekstra fri for å fiske hummer. Når man er avhengig av nesespray er det lett å fake at man er tett og vond, bare å la vær å spraye noen dager. 

Anonymkode: d2a89...0a7

AnonymBruker
Skrevet

Både ja og nei, dratt på litt ekstra pga vond rygg. Har smerter døgnet rundt og jeg fungerer tross smertene, men noen ganger trenger jeg de få ukene som trengs fordi jeg er psykisk sliten av smertene. Men det er ingen grunn til å bli sykemeldt, så derfor drar jeg på litt. 

Anonymkode: bdd72...aad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Både ja og nei, dratt på litt ekstra pga vond rygg. Har smerter døgnet rundt og jeg fungerer tross smertene, men noen ganger trenger jeg de få ukene som trengs fordi jeg er psykisk sliten av smertene. Men det er ingen grunn til å bli sykemeldt, så derfor drar jeg på litt. 

Anonymkode: bdd72...aad

Samme her. Men har ikke lyvd for plagene var reelle. Men som du sier man blir mentalt sliten av kroniske smerter. 

Anonymkode: f7994...29d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...