AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Flere som irriterer seg over slikt? Anonymkode: 34e44...73d
MarianneE Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 På hvilken måte er Kompani Lauritzen en eneste stor reklame? 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Mja, synes ikke det er det verste programmet akkurat, 71-grader nord kan være verre, for ikke å snakke om i lomma på silje og andre. Jeg tenker på det fra tid til annen når jeg ser på, men klarer stort sett overse det. Så lenge innholdet er noenlunde ok, så er det greit nok. Anonymkode: 0d28c...735
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 MarianneE skrev (3 minutter siden): På hvilken måte er Kompani Lauritzen en eneste stor reklame? Kanskje ts ser på det som reklame for forsvaret? Irriterer meg ikke i det hele tatt over det, synes jeg det er et kjekt program så spiller det ingen rolle om det er en eneste stor reklame. Anonymkode: c461f...296 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Heregud, om dere irriterer dere over spons, så leter dere etter noe å irritere dere over. I 71grader nord må jo folk ha klær, og der er helt greit at de som sponser får produktet sitt på TV da. Skal de gå nakne? Anonymkode: d9f48...f95 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Heregud, om dere irriterer dere over spons, så leter dere etter noe å irritere dere over. I 71grader nord må jo folk ha klær, og der er helt greit at de som sponser får produktet sitt på TV da. Skal de gå nakne? Anonymkode: d9f48...f95 Det som kan irritere er når de legger stor vekt på å få med logoer og lignende. Når vi ser en scene hvor noe naturlig dekker en logo, og i neste scenen er det fjernet så vi får med logoen. Sånne småting som gjør det så åpenbart. Spons og "skjult reklame" er helt greit, når det faktisk blir skjult. Når det blir unaturlig, blir det teit. Anonymkode: 0d28c...735 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Jeg synes ikke det er irriterende, det går nesten litt sport i å se produktplasseringene Og det er mye mindre irriterende enn tradisjonell reklame! Det kan bli litt mye i amerikanske serier, hvor de har små reklamefilmer i programmene omtrent. Når det liksom er hele segmenter omtrent som bare handler om sponsoren og ikke er nødvendig for serien. Jeg irriterer meg også over litt for lange bilkjøringssekvenser i filmer som er der bare for å vise bilen og ikke for å drive handling. Men sånn selv når det er overtydelig at de zoomer inn på hårsprayen på dass på Paradise Hotel for å få sponsor i monitor, så gjør det meg ikke noe. Så lenge de ikke klipper inn altfor mye av deltakerne som står og sprayer håret. Eller gjør som i amerikanske serier hvor de ville hatt en hårkonkurranse midt i programmet som het Garnier challenge, med en talsperson-frisør for Garnier som var dommer og som kom inn og viste hvordan man skulle bruke Garnier-produktene. Sånt kan bli litt too much (selv om det fungerer iblant det også, Top chef består jo omtrent bare av sånne segmenter). Anonymkode: 2a023...839 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Heregud, om dere irriterer dere over spons, så leter dere etter noe å irritere dere over. I 71grader nord må jo folk ha klær, og der er helt greit at de som sponser får produktet sitt på TV da. Skal de gå nakne? Anonymkode: d9f48...f95 Ja! 😁 Det er vel enkelte deltakere jeg gjerne skulle ha tatt en nærmere titt på i beste sendetid. Anonymkode: e2638...b92 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Jeg pleier alltid å se slike programmer med forsinkelse slik at jeg kan spole over reklame. Har etterhvert blitt ganske dreven på spolingen og stopper akkurat i tide. Derfor kan jeg nå med sikkerhet si at reklameinnslagene kommer med kortere intervaller og de har økt i lengde med 20% bare siste året. Desperate betalingskanaler utnytter seerne uten at vi engang gidder å la oss irritere. Med dette tempoet får vi snart 5 minutt med programinnslag mellom all reklamen. Og ingen reagerer. Fascinerende. Anonymkode: 6b7f4...bfe
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kanskje ts ser på det som reklame for forsvaret? Irriterer meg ikke i det hele tatt over det, synes jeg det er et kjekt program så spiller det ingen rolle om det er en eneste stor reklame. Anonymkode: c461f...296 På sammme måte var Top gun var reklame. Anonymkode: 34e44...73d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg pleier alltid å se slike programmer med forsinkelse slik at jeg kan spole over reklame. Har etterhvert blitt ganske dreven på spolingen og stopper akkurat i tide. Derfor kan jeg nå med sikkerhet si at reklameinnslagene kommer med kortere intervaller og de har økt i lengde med 20% bare siste året. Desperate betalingskanaler utnytter seerne uten at vi engang gidder å la oss irritere. Med dette tempoet får vi snart 5 minutt med programinnslag mellom all reklamen. Og ingen reagerer. Fascinerende. Anonymkode: 6b7f4...bfe Nærmer seg enkelte amerikanske serier og kanaler, det er bare søppel. Har ikke hatt TV-signaler på godt over ti år nå, jeg klarer meg ypperlig med streaming. Men det hjelper lite mtp. trådens tema, produktplasseringer. Anonymkode: 0d28c...735
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På sammme måte var Top gun var reklame. Anonymkode: 34e44...73d Var Top gun reklame...? For hva? Anonymkode: cd09a...815
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Var Top gun reklame...? For hva? Anonymkode: cd09a...815 Join the ARMYyyyyy. Eller, air force. Eller.no Anonymkode: 0d28c...735
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): På sammme måte var Top gun var reklame. Anonymkode: 34e44...73d De som ser på Kompani Lauritzen er nok uansett for gamle til å ta førstegangstjenesten. Anonymkode: 4f73e...011
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Join the ARMYyyyyy. Eller, air force. Eller.no Anonymkode: 0d28c...735 Ok, det visste jeg ikke. Reklamen traff ikke meg tydeligvis... 🤪 Anonymkode: cd09a...815
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja! 😁 Det er vel enkelte deltakere jeg gjerne skulle ha tatt en nærmere titt på i beste sendetid. Anonymkode: e2638...b92 Tom Stiansen kan det! Anonymkode: d9f48...f95
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ok, det visste jeg ikke. Reklamen traff ikke meg tydeligvis... 🤪 Anonymkode: cd09a...815 Movie producer John Davis said that Top Gun was a recruiting video for the Navy, that people saw the movie and said, "Wow! I want to be a pilot." The Navy had recruitment booths in some theaters to attract enthusiastic patrons.[51] After the film's release, the US Navy stated that the number of young men who joined wanting to be Naval Aviators went up by 500 percent.[52] https://en.m.wikipedia.org/wiki/Top_Gun Anonymkode: 34e44...73d 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #18 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 16.45): Jeg synes ikke det er irriterende, det går nesten litt sport i å se produktplasseringene Og det er mye mindre irriterende enn tradisjonell reklame! Det kan bli litt mye i amerikanske serier, hvor de har små reklamefilmer i programmene omtrent. Når det liksom er hele segmenter omtrent som bare handler om sponsoren og ikke er nødvendig for serien. Jeg irriterer meg også over litt for lange bilkjøringssekvenser i filmer som er der bare for å vise bilen og ikke for å drive handling. Men sånn selv når det er overtydelig at de zoomer inn på hårsprayen på dass på Paradise Hotel for å få sponsor i monitor, så gjør det meg ikke noe. Så lenge de ikke klipper inn altfor mye av deltakerne som står og sprayer håret. Eller gjør som i amerikanske serier hvor de ville hatt en hårkonkurranse midt i programmet som het Garnier challenge, med en talsperson-frisør for Garnier som var dommer og som kom inn og viste hvordan man skulle bruke Garnier-produktene. Sånt kan bli litt too much (selv om det fungerer iblant det også, Top chef består jo omtrent bare av sånne segmenter). Anonymkode: 2a023...839 Paradise hotel er jo påfallende reklame-preget. Mener det var en av de siste sesongene, der ALLE deltagerne noen ganger hadde likt badetøy, fra en av sponsorene. Altså, ikke hele tiden. Mesteparten av tiden gikk de i sitt eget badetøy. Men noen ganger fikk de tydeligvis beskjed om å skifte til sponsor-badetøy, og så gikk alle sammen likt kledd. Stylingproduktene har jo fått ganske mye plass i mange år. Anonymkode: 1b192...9ed
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #19 Skrevet 22. mars 2021 Merker at jeg ser lite på disse programmene, for dette ante jeg ikke! Dvs jeg vet at det foregår (spesielt i sport med vannflasker og TINE-produkter osv) - men har ikke sett for eks paradise osv så dette var nytt. Jøssenavn. Det var foresten ikke en "håhå jeg ser bare intellektuell tv", for jeg ser også mye bajs på tv, hehe. Men da er det heller så lange reklamepauser at jeg glemmer hva jeg ser på!!!! 🤬 Eller nyhetene og været midt oppi alt som ødelegger flowen. Grrr Anonymkode: 69ee0...bcc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #20 Skrevet 23. mars 2021 Reklame for produkter og reklame for pr-kåte kjendiser og influensere som blir syke om de ikke får oppmerksomhet på en uke. Ikke rart Netflix og HBO tar over markedet. Anonymkode: 2444d...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå