AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Del Skrevet 11. mars 2021 Tok nettopp en eggløsningstest, og den var positiv! Er nå på kun dag 10 etter første dag i siste mens, og har ikke antydning til eggløsningsslim. Men har kjent litt smerte nederst i magen i dag. Kan dette være reelt, eller en såkalt falsk positiv? Og, om den er reelt positivt, er det da for sent i kveld når kjæresten er tilbake fra jobb? Føler meg veldig stresset akkurat nå. Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 #2 Del Skrevet 11. mars 2021 På ingen måte alle som får EL-slim. Som kan sees vel og merke. Vi har vel alle det oppi der, men kommer ikke synlig ut til alle. Jeg har aldri sett EL-slim, men jeg har likevel blitt gravid mange ganger. Ville stolt på testen om jeg var deg! Men fortsett og teste. Kan hende den er positiv i morgen også og til og med flere dager (i desember hadde jeg positiv EL-test i fire dager før egget slapp). Trenger ikke være stresset Er uansett ikke for sent med sex i kveld. En positiv EL-test i dag betyr at EL er på vei, ikke at den har vært. Så EL i dag har du uansett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): På ingen måte alle som får EL-slim. Som kan sees vel og merke. Vi har vel alle det oppi der, men kommer ikke synlig ut til alle. Jeg har aldri sett EL-slim, men jeg har likevel blitt gravid mange ganger. Ville stolt på testen om jeg var deg! Men fortsett og teste. Kan hende den er positiv i morgen også og til og med flere dager (i desember hadde jeg positiv EL-test i fire dager før egget slapp). Trenger ikke være stresset Er uansett ikke for sent med sex i kveld. En positiv EL-test i dag betyr at EL er på vei, ikke at den har vært. Så EL i dag har du uansett ikke. Kanskje jeg har misforstått, men du mener altså at positiv eggløsningstest betyr at det "bare" er på vei? Så om jeg f.eks. venter med sex til i morgen, så er sjansene like gode? Kjenner fremdeles litt smerter i magen, tyder ikke det på at eggløsningen skjer nå? Er ikke så kunnskapsrik i dette temaet kjenner jeg. Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 #4 Del Skrevet 11. mars 2021 Ja en positiv EL-test betyr at LH-nivået ditt er på sitt høyeste og at EL da snart skjer. Som oftest er det neste døgn det skjer, men mange opplever også at EL ikke kommer før dag 2 eller 3 etter positiv EL-test. Positiv EL-test er forvarselet om at EL skjer, og da er det lurt å hoppe til sengs. Man er fertil hele tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Soldatene liker aller best å ligge klare og vente på egget, derfor anbefales sex når man får positiv EL-test. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (50 minutter siden): Ja en positiv EL-test betyr at LH-nivået ditt er på sitt høyeste og at EL da snart skjer. Som oftest er det neste døgn det skjer, men mange opplever også at EL ikke kommer før dag 2 eller 3 etter positiv EL-test. Positiv EL-test er forvarselet om at EL skjer, og da er det lurt å hoppe til sengs. Man er fertil hele tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Soldatene liker aller best å ligge klare og vente på egget, derfor anbefales sex når man får positiv EL-test. Har aldri tatt eggløsningstest som var positiv før, og det endrer jo på alt jeg trodde var tilfelle. Trodde jeg måtte ha slim før og under eggløsning. Men om eggløsning ikke er nå, men først om en dag eller to, så får jeg kanskje slim samtidig likevel. Eller kanskje jeg er en av dem som har slim etter at eggløsning er ferdig? Det forklarer i alle fall hvorfor jeg ikke ble gravid i februar; feil timing kanskje. Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Del Skrevet 11. mars 2021 For øvrig hadde vi sex på tirsdag kveld, men tror ikke jeg har så flaks at det er nok. Ser bl.a. her at det anbefales å teste både før og når testen er positiv, dagen etter kan det være for sent....😐 https://www.lommelegen.no/graviditet-og-fødsel/legesvar/hvordan-oke-sjansene-for-a-bli-gravid/69976137 Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For øvrig hadde vi sex på tirsdag kveld, men tror ikke jeg har så flaks at det er nok. Ser bl.a. her at det anbefales å teste både før og når testen er positiv, dagen etter kan det være for sent....😐 https://www.lommelegen.no/graviditet-og-fødsel/legesvar/hvordan-oke-sjansene-for-a-bli-gravid/69976137 Anonymkode: aa27d...d6d anbefales å ha sex både før og når testen er positiv, var jeg ønsket å skrive Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 11. mars 2021 #8 Del Skrevet 11. mars 2021 Har du bilde av testen ? Er du helt sikker på den er positiv ? Som de andre sier kan el skje senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Del Skrevet 11. mars 2021 Laura80 skrev (16 minutter siden): Har du bilde av testen ? Er du helt sikker på den er positiv ? Som de andre sier kan el skje senere. Har ikke bilde. Men tok enda en test, og de var begge positive. To tydelige streker, men teststreken ikke like så sterk som kontrollstreken. Om det betyr noe? Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 11. mars 2021 #10 Del Skrevet 11. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har ikke bilde. Men tok enda en test, og de var begge positive. To tydelige streker, men teststreken ikke like så sterk som kontrollstreken. Om det betyr noe? Anonymkode: aa27d...d6d Hvis ikke teststreken er like sterk som kontrollstreken er den negativ. Teststreken må våre like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at man skal kunne regne testen som postiv. Vil anbefale deg å titte litt i «samletråd for tolking av eggløsningstester». Der finner du både masse info og bilder av positive tester😊 Endret 11. mars 2021 av Wilma89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 #11 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For øvrig hadde vi sex på tirsdag kveld, men tror ikke jeg har så flaks at det er nok. Ser bl.a. her at det anbefales å teste både før og når testen er positiv, dagen etter kan det være for sent....😐 https://www.lommelegen.no/graviditet-og-fødsel/legesvar/hvordan-oke-sjansene-for-a-bli-gravid/69976137 Anonymkode: aa27d...d6d Man har ca. 5 fertile dager. Tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL (egget lever i 24 timer). Men hvis man får positiv EL-test, så kan EL skje neste dag. Og har man ikke hatt sex før testen blir positiv så kan det være et par fertile dager som "går tapt". Misforstå meg riktig, man må ikke ha sex hver dag for å bli gravid (mitt yngste barn er unnfanget med sex på på 2 av de 5 dagene), men hvis man vil optimalisere og føle at man gir litt ekstra. Så sex ca. annenhver dag også før EL-testen blir positiv kan være lurt. Men som du har fått svar om over her så må strekene på EL-testen være minst like sterke for at den skal regnes som positiv. Er de bare nesten like sterke, så kan du ha en god del dager igjen til EL. Må bare teste videre for å finne ut av dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (13 minutter siden): Man har ca. 5 fertile dager. Tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL (egget lever i 24 timer). Men hvis man får positiv EL-test, så kan EL skje neste dag. Og har man ikke hatt sex før testen blir positiv så kan det være et par fertile dager som "går tapt". Misforstå meg riktig, man må ikke ha sex hver dag for å bli gravid (mitt yngste barn er unnfanget med sex på på 2 av de 5 dagene), men hvis man vil optimalisere og føle at man gir litt ekstra. Så sex ca. annenhver dag også før EL-testen blir positiv kan være lurt. Men som du har fått svar om over her så må strekene på EL-testen være minst like sterke for at den skal regnes som positiv. Er de bare nesten like sterke, så kan du ha en god del dager igjen til EL. Må bare teste videre for å finne ut av dette. De må være like sterke? Jeg har to ulike typer tester; pinne fra babyplan, og pinne fra coretests. Den fra babyplan var ganske sterk, nesten like sterk som kontrollstreken. På coretests var streken mye svakere enn kontrollstreken. Men om den er svak, hvor mange dager kan være igjen til eggløsning skjer da? Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (18 minutter siden): Man har ca. 5 fertile dager. Tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL (egget lever i 24 timer). Men hvis man får positiv EL-test, så kan EL skje neste dag. Og har man ikke hatt sex før testen blir positiv så kan det være et par fertile dager som "går tapt". Misforstå meg riktig, man må ikke ha sex hver dag for å bli gravid (mitt yngste barn er unnfanget med sex på på 2 av de 5 dagene), men hvis man vil optimalisere og føle at man gir litt ekstra. Så sex ca. annenhver dag også før EL-testen blir positiv kan være lurt. Men som du har fått svar om over her så må strekene på EL-testen være minst like sterke for at den skal regnes som positiv. Er de bare nesten like sterke, så kan du ha en god del dager igjen til EL. Må bare teste videre for å finne ut av dette. Glemte å nevne at jeg testet i går også, men da var testen negativ. Så på pinnen fra ulike vinkler og med godt lys, men s ikke antydning til strek. Men i dag altså tydelig strek på begge, om enn ikke like sterk som kontrollstreken. Det må vel bety noe, håper jeg? Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 #14 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): De må være like sterke? Jeg har to ulike typer tester; pinne fra babyplan, og pinne fra coretests. Den fra babyplan var ganske sterk, nesten like sterk som kontrollstreken. På coretests var streken mye svakere enn kontrollstreken. Men om den er svak, hvor mange dager kan være igjen til eggløsning skjer da? Anonymkode: aa27d...d6d AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Glemte å nevne at jeg testet i går også, men da var testen negativ. Så på pinnen fra ulike vinkler og med godt lys, men s ikke antydning til strek. Men i dag altså tydelig strek på begge, om enn ikke like sterk som kontrollstreken. Det må vel bety noe, håper jeg? Anonymkode: aa27d...d6d Det er ikke sikkert endringen betyr noe. LH vi har i kroppen hele tiden svinger frem og tilbake. Går liksom i sykluser, opp og ned. Når den er nede er teststreken veldig svak, når den er oppe kan den være litt sterkere. Begge deler er uansett negativ test. Begge strekene må være like sterke for at LH-nivået er så høyt at det er sannsynlig man snart får eggløsning. Jeg har opplevd at testen nesten blir positiv, for så å gå ned, og bli ordentlig positiv senere. Se f.eks denne testrekken min. Her er alle testene negative. Men mange opplever en synlig økning på testen når den nærmer seg positiv. Slik at man skjønner det skjer. Se eks. på denne laaange testrekken min her. Her er den tredje siste testen positiv, men allerede dagen før fikk jeg såpass økning at jeg skjønte det skjedde. Vil anbefale deg at du legger ut bilder av testene her, er lett å tolke dem sammen med deg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #15 Del Skrevet 11. mars 2021 Amatariel skrev (10 minutter siden): Det er ikke sikkert endringen betyr noe. LH vi har i kroppen hele tiden svinger frem og tilbake. Går liksom i sykluser, opp og ned. Når den er nede er teststreken veldig svak, når den er oppe kan den være litt sterkere. Begge deler er uansett negativ test. Begge strekene må være like sterke for at LH-nivået er så høyt at det er sannsynlig man snart får eggløsning. Jeg har opplevd at testen nesten blir positiv, for så å gå ned, og bli ordentlig positiv senere. Se f.eks denne testrekken min. Her er alle testene negative. Men mange opplever en synlig økning på testen når den nærmer seg positiv. Slik at man skjønner det skjer. Se eks. på denne laaange testrekken min her. Her er den tredje siste testen positiv, men allerede dagen før fikk jeg såpass økning at jeg skjønte det skjedde. Vil anbefale deg at du legger ut bilder av testene her, er lett å tolke dem sammen med deg da Takk for tilbudet, legger inn her. Den ene er babyplan sin, den andre coretests. Tok en test fra sistnevnte merke i går også, uten antydning til strek som sagt. Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #16 Del Skrevet 11. mars 2021 Flere timer siden jeg tok disse to andre testene, og klarte ikke la være å ta en ny nå. De ser ganske like ut. Synes streken ser ganske sterk ut, men ikke like tykk som kontrollstreken. Er langtfra noen ekspert, men er bare redd for at om det ikke blir sameleie i kveld kan sjansen denne måneden være forbi? Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2021 #17 Del Skrevet 11. mars 2021 Dette er negative tester ja. Men kan være på vei til å bli positive snart. Ofte hvis jeg får denne styrken på T-streken så får jeg positiv test i de kommende dagene. Så vinduet ditt er ikke over, det har i beste fall akkurat begynt. Anbefaler deg å ta en ny sånn her test i morgen tidlig og på ettermiddagen (LH er høyest på ettermiddagen). Bare sørg for å ikke gå på do 3 timer før eller drikk så mye. Men sex i kveld er lurt i tilfelle testen din blir positiv i morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Del Skrevet 12. mars 2021 Amatariel skrev (12 timer siden): Dette er negative tester ja. Men kan være på vei til å bli positive snart. Ofte hvis jeg får denne styrken på T-streken så får jeg positiv test i de kommende dagene. Så vinduet ditt er ikke over, det har i beste fall akkurat begynt. Anbefaler deg å ta en ny sånn her test i morgen tidlig og på ettermiddagen (LH er høyest på ettermiddagen). Bare sørg for å ikke gå på do 3 timer før eller drikk så mye. Men sex i kveld er lurt i tilfelle testen din blir positiv i morgen. Takk for svar. Du er veldig snill som tar deg tid til å svare en usikker fremmed. 😊 tok en test i dag også, ser ikke så stor forskjell? Anonymkode: aa27d...d6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. mars 2021 #19 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk for svar. Du er veldig snill som tar deg tid til å svare en usikker fremmed. 😊 tok en test i dag også, ser ikke så stor forskjell? Jeg syns denne er en del sterkere enn den du viste i går. Denne vil jeg si kanskje er positiv. Det er i akkurat et sånt tilfelle der jeg ville dobbeltsjekket med digital test på samme urin. Jeg ville forsøkt en ny test om noen timer (drikk lite!) for å se om den kan bli klar positiv da (at teststreken blir sterkere enn kontrollstreken) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 12. mars 2021 #20 Del Skrevet 12. mars 2021 Var derfor jeg spurte om bilde for det er alltid ikke like lett å vite om de faktisk Er positive. En positiv eltest får sterkere testatrek enn kontrollstrek, og sies å være positiv fra de er like sterke eller den er sterkere. Er den bare litt svakere så er den negativ. Man får alltid to streker på eggløsningstester. Samtlige bilder ovenfor i denne tråden er alle negative. Men de kan fort gå over til å bli positiv, så bare fortsett å test lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå