AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Mannen min har en tung fysisk jobb der han jobber utendørs hele dagen. Hver dag etter jobb må han hvile på sofaen, dvs snorksove til han blir vekket. Minst 30 min, hver ukedag. Vi har barn, og hvis han ikke rekker å hvile før henting i bhage blir det hvil etter barnet er hentet (på sofaen) Jeg er så dritt lei dette, er selv trøtt etter jobb, men sover aldri på dagtid. Har gitt uttrykk for det til han også, men han "klarer ikke" å holde seg våken hele ettermiddagen... Han legger seg også alltid senere enn meg på kvelden. Er det andre som har det slik? Er det normalt liksom.. Synes du det er jeg som er urimelig? Anonymkode: 31901...03f 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 11. mars 2021 Ja, jeg synes ærlig talt du er urimelig. Det er helt normalt, og også sunt, å ta en lur midt på dagen. Og 30 minutter er jo ikke veldig lenge? Hvis han ikke klarer å holde seg våken, hvorfor skal du prøve å bestemme at han skal det? Anonymkode: 4d2e4...acd 100
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Hva er jobben din da TS? Eksempelvis er det stor forskjell om han jobber på byggeplass i 8t, kontra du som er i butikkjobb i 8t. Anonymkode: bb472...987 27
Labello Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Ja, litt urimelig av deg, la han få slappe av. 30 minutter er ikke lenge. Alternativet er verre, altså om han må holde seg våken når han absolutt trenger å hvile for å fungere. 27
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Han får legge seg tidligere, kanskje begge to. Søvn gjør faktisk underverker, særlig over tid. Anonymkode: bb472...987 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg synes ærlig talt du er urimelig. Det er helt normalt, og også sunt, å ta en lur midt på dagen. Og 30 minutter er jo ikke veldig lenge? Hvis han ikke klarer å holde seg våken, hvorfor skal du prøve å bestemme at han skal det? Anonymkode: 4d2e4...acd Fordi jeg er den som må hente i barnehagen hver eneste dag fordi han skal hvile for deretter å sitte å "kose seg" på kveldstid mens jeg er fornuftig å legger meg tidligere som fører til nok energi sliknat jeg fungerer på ettermiddagene. Synes også det er trist at han skal ligge å snorke på sofaen mens jeg underholder og leker med barnet de få timene som er før leggetid i den travle hverdagen. Anonymkode: 31901...03f 79
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er jobben din da TS? Eksempelvis er det stor forskjell om han jobber på byggeplass i 8t, kontra du som er i butikkjobb i 8t. Anonymkode: bb472...987 Jeg er helsefagarbeider, går rundt 15 tusen skritt daglig og har en aktiv jobb vil jeg si, selv om han nok blir mer sliten enn meg. I mitt hodet er det da logisk at han skal legge seg tidligere for å "fungere".. Anonymkode: 31901...03f 35
Nonym Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Han burde ta seg en tur til legen. En gang i blant kan skje alle, men at han ikke klarer å holde seg våken synes jeg burde sjekkes ut. Jeg kan forstå det er frustrerende for deg. Kunne det hjulpet om han la seg på rommet i stedet for på sofaen? Ute av syn, ute av sinn. 16
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg er den som må hente i barnehagen hver eneste dag fordi han skal hvile for deretter å sitte å "kose seg" på kveldstid mens jeg er fornuftig å legger meg tidligere som fører til nok energi sliknat jeg fungerer på ettermiddagene. Synes også det er trist at han skal ligge å snorke på sofaen mens jeg underholder og leker med barnet de få timene som er før leggetid i den travle hverdagen. Anonymkode: 31901...03f Vi har det sånn (jeg er mannen). Jeg vet ikke hva som er rett, men faktum er at jeg har en jobb der jeg holder på å gå i bakken når jeg kommer hjem (mellom kl. 16-17). Jeg står også for 70% av inntektene til husholdningen. Skal jeg ha den jobben jeg har, må jeg ha 1 time «alenetid» når jeg kommer hjem. Hvis ikke hadde jeg gått i bakken 2-3 ganger i uka. Anonymkode: e0937...053 17
Alauda Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Stusser litt over at flere sier dette er noe han må "få lov til". Har man små barn er de få timene mellom barnehage og leggetid nokså hellige, synes jeg, da bør både mor og far prioritere å være sammen med barna, om mulig. Det er også ganske slitsomt å ha ansvaret alene hver dag rett etter barnehage, og det blir hyggeligere og roligere om begge voksne er til stede, om det er mulig. Attpå til er trådstarter gravid, har det kommet frem, og har vel antakelig også behov for hvile, men prioriterer familien. Men om han er tidlig ferdig på jobb og tar seg en lur før henting i barnehage ser jeg ikke helt problemet. Endret 11. mars 2021 av Alauda 36
Maleficenta Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannen min har en tung fysisk jobb der han jobber utendørs hele dagen. Hver dag etter jobb må han hvile på sofaen, dvs snorksove til han blir vekket. Minst 30 min, hver ukedag. Vi har barn, og hvis han ikke rekker å hvile før henting i bhage blir det hvil etter barnet er hentet (på sofaen) Jeg er så dritt lei dette, er selv trøtt etter jobb, men sover aldri på dagtid. Har gitt uttrykk for det til han også, men han "klarer ikke" å holde seg våken hele ettermiddagen... Han legger seg også alltid senere enn meg på kvelden. Er det andre som har det slik? Er det normalt liksom.. Synes du det er jeg som er urimelig? Anonymkode: 31901...03f du er ikke urimelig. Han legger seg sent fordi han har sovet på dagen og er ikke trøtt. han får droppe hvilene på dagen og legge seg tidligere på kvelden tenker jeg. 37
Maleficenta Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Alauda skrev (Akkurat nå): Stusser litt over at flere sier dette er noe han må "få lov til". Har man små barn er de få timene mellom barnehage og leggetid nokså hellige, synes jeg, da bør både mor og far prioritere å være sammen med barna, om mulig. Det er også ganske slitsomt å ha ansvar for begge hver dag rett etter barnehage, og det blir hyggeligere og roligere om begge voksne er til stede, om det er mulig. Men om han er tidlig ferdig på jobb og tar seg en lur før henting i barnehage ser jeg ikke helt problemet. ja da er det jo mer greit. jeg tenler mer at det ikke er så greit eter varna er kommet hjem 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 Ja du er urimelig Anonymkode: 4100d...72f 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 Nonym skrev (3 minutter siden): Han burde ta seg en tur til legen. En gang i blant kan skje alle, men at han ikke klarer å holde seg våken synes jeg burde sjekkes ut. Jeg kan forstå det er frustrerende for deg. Kunne det hjulpet om han la seg på rommet i stedet for på sofaen? Ute av syn, ute av sinn. Har sagt han bør gå til lege å få sjekket vitamin lagere og slikt, men "men will be men" ... Nekter legebesøk, mener det ikke er noe galt. Anonymkode: 31901...03f 4
OlsenHansen Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 Sove middag har man gjort i en stund. Det er sunt. Kjenner selv flere som på død og liv skal holde seg våken hele tiden. Vandrende vrak som går rundt og gjesper hele dagen. 11
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 15-30 min er en bra tid å hvile på om dagen. Anonymkode: 4100d...72f 8
Glød Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 Han får legge seg tidligere, og droppe å melde seg ut på ettermiddagen. Han har selv valgt å lage barn, da får han ta konsekvensen av det og være tilstede. 18
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 Han er ikke trøtt fordi han har en tung jobb. Han er *sliten* fordi han har en tung jobb. Søvnbehov må dekkes enten på natten eller om dagen. At han skal sove hver ettermiddag er helt håpløst når man har små barn. Han må legge seg tidligere. Alternativt kan dere ha annenhver dag der den ene henter i barnehagen og lager middag mens den andre har en time egentid (om man sover eller leser en bok eller sitter på Nettflix er irrelevant), og så kan den som laget middag ha en time egentid etterpå. At du skal "straffes" med å måtte gjøre alt alene fordi du tar ansvar for å legge deg når du trenger det, er ikke rett. Evt kan du legge deg samtidig med ham, så du også må ha en lur samtidig. Kanskje han ser tegningen? Anonymkode: d106d...7a8 27
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 Du er veldig urimelig. Jeg tror ikke du forstår hvordan er fysisk krevende jobb sliter på kroppen. Er selv gift med en mann som er forskalings snekker med flere barn, det skulle bare mangle om han ikke skulle få lov til å hvile litt etter jobb. Anonymkode: d5722...838 10
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 Skjønner veldig godt at han blir sliten. Jeg er kvinne og har et sånn yrke som mannen din, og jeg pleier å bli veldig sigen noen timer etter jeg har kommet hjem fra arbeid, og spesielt når det er kaldt ute og jeg har tatt en varm dusj. Regner med du blir litt sigen selv etter du har vært ute i kulda lenge, og det er jo akkurat det samme for mannen din. Jeg har hatt noen perioder hvor jeg har pleid å ta en liten lur etter jobb, men prøver stort sett å la være. Forstår selvsagt frustrasjonen din også, men tretti minutter er ærlig talt ikke så lenge. Han får legge seg tretti minutter tidligere på kvelden da, og så kan dere kanskje bytte på å hvile de tretti minuttene på ettermiddagen. Anonymkode: 8ff79...5b2 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå