AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Hei, dere med flaskebarn, er flaskevarmer verdt pengene? Jenta mi på 1,5mnd bruker noen ganger 1 time på flaska, og da har jo den blitt kald. Hun har en tiltends til å sovne, for å våkne 10 minutter senere for å spise mer. Tanken har derfor slått meg med flaskevarmer, men ønsker erfaringer før jeg går til innkjøp av en. Anonymkode: 0e29a...dff
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Vi laget alltid ny. Å ha ferdig mme stående i varme høres ikke ut som en god idé. Anonymkode: eb1cc...423
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi laget alltid ny. Å ha ferdig mme stående i varme høres ikke ut som en god idé. Anonymkode: eb1cc...423 Ja, så var det ikke det jeg hadde tenkt til heller da. Når barnet spiser og sovner, så gir vi samme flaska som hu spiste på for ti min siden. Altså helt innenfor helsedirektoratets anbefalinger. Anonymkode: 0e29a...dff
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, så var det ikke det jeg hadde tenkt til heller da. Når barnet spiser og sovner, så gir vi samme flaska som hu spiste på for ti min siden. Altså helt innenfor helsedirektoratets anbefalinger. Anonymkode: 0e29a...dff Men du har tenkt å ha flasken, som allerede er drukket av, stående på varme? Eller misforstår jeg? Enten får ungen drikke kald, eller så må dere lage ny. Anonymkode: eb1cc...423
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men du har tenkt å ha flasken, som allerede er drukket av, stående på varme? Eller misforstår jeg? Enten får ungen drikke kald, eller så må dere lage ny. Anonymkode: eb1cc...423 Så du lager ny flaske etter hvor lang tid? Hvordan mater du barnet ditt? For vi bruker langsom flaskemating, og det vil da ta uansett 20-30 min om baby spiser hele tiden, og gjett hva? Det er melka kald. Jeg er ikke ute etter å diskutere dette med deg, jeg vet hva jeg gjør og at det jeg gjør er riktig. Jeg spør etter erfaring med flaskevarmer, ikke hvordan man gir baby mme, det er jeg fullstendig klar over, og følger alle retningslinjer fra helsedirektoratet. Anonymkode: 0e29a...dff
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du lager ny flaske etter hvor lang tid? Hvordan mater du barnet ditt? For vi bruker langsom flaskemating, og det vil da ta uansett 20-30 min om baby spiser hele tiden, og gjett hva? Det er melka kald. Jeg er ikke ute etter å diskutere dette med deg, jeg vet hva jeg gjør og at det jeg gjør er riktig. Jeg spør etter erfaring med flaskevarmer, ikke hvordan man gir baby mme, det er jeg fullstendig klar over, og følger alle retningslinjer fra helsedirektoratet. Anonymkode: 0e29a...dff Oi, oi, noen som er hissig 😅 Vi laget ny melk idet den var for kald, etter ca 15 minutter. Hadde også en periode med flaskevegring, så gikk noen liter med mme. Kunne aldri falt oss inn å ha mme stående i varme, skjønner ikke hvorfor du tror det er innafor? Hvis du har et minimum av kunnskap om mme og bakterier, så forstår du at flaske som er drukket av er grobunn for bakterier. Å holde den lunken er hinsides idioti. Anbefaler å lage mindre mengde. Lag heller 60 ml x2 enn 120 ml. Anonymkode: eb1cc...423
Marisana Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Min bruker også til tider lang tid på flaska si, hun er litt over en måned gammel. Jeg lar den stå maks en time, ellers lager jeg ny. Min drikker den da kald. Prøvde flaskevarmer med min første, men jeg likte bedre å bare la melka stå den timen og heller lage ny. Glemte fort av den hvis jeg selv sovnet, f.eks, så jeg synes det ble skummelt. Endret 11. mars 2021 av Marisana
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, oi, noen som er hissig 😅 Vi laget ny melk idet den var for kald, etter ca 15 minutter. Hadde også en periode med flaskevegring, så gikk noen liter med mme. Kunne aldri falt oss inn å ha mme stående i varme, skjønner ikke hvorfor du tror det er innafor? Hvis du har et minimum av kunnskap om mme og bakterier, så forstår du at flaske som er drukket av er grobunn for bakterier. Å holde den lunken er hinsides idioti. Anbefaler å lage mindre mengde. Lag heller 60 ml x2 enn 120 ml. Anonymkode: eb1cc...423 Kanskje du burde lese gjennom retningslinjene til HDir for tilblanding og oppbevaring av MME før du latterliggjør andre💩 Du tar feil, TS rett. Anonymkode: 26210...a7e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå