Gå til innhold

Tør du ta corona vaksinen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi sa hun fikk vondt i skjelettet etter vaksinen, og nå leser jeg i vg at noen har fått blodpropp og en har dødd (men de vet ikke 100% om det skyldes vaksinen.) Jeg tør ihvertfall ikke å ta den. Jobber heldigvis ikke innen helsevesen eller noe hvor det er pålagt heller. Skal du ta den?

Anonymkode: ffbd3...1ff

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ikke pålagt å ta den i helsevesenet, det er helt frivillig. Tok selv første dose 1. mars. Fikk feber og muskelverk, varte i 24 timer. Var så stiv at jeg ikke klarte å snu meg i senga. Helt sykt, litt morsomt også. Men det gikk over. Mye bedre enn å faktisk få corona og slite i flere år senere.

Blodpropp kan man få av alt mulig. Største risikoen er stillesitting. Det gjør man jo mye av i disse tider. Så håper virkelig det ikke er noen bivirkning av vaksinen, men heller helt sykt sammentreff at disse personene fikk propp og er vaksinert

Anonymkode: 4efc1...762

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er ikke pålagt å ta den i helsevesenet, det er helt frivillig. Tok selv første dose 1. mars. Fikk feber og muskelverk, varte i 24 timer. Var så stiv at jeg ikke klarte å snu meg i senga. Helt sykt, litt morsomt også. Men det gikk over. Mye bedre enn å faktisk få corona og slite i flere år senere.

Blodpropp kan man få av alt mulig. Største risikoen er stillesitting. Det gjør man jo mye av i disse tider. Så håper virkelig det ikke er noen bivirkning av vaksinen, men heller helt sykt sammentreff at disse personene fikk propp og er vaksinert

Det er jo ikke gitt at man sliter i mange år i etterkant om man har fått påvist korona....

Anonymkode: c3fdb...5d8

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke gitt at man sliter i mange år i etterkant om man har fått påvist korona....

• Liker 11
Skrevet (endret)

Ja, det tør jeg. Er mer redd for komplikasjoner eller senskader av en eventuell corona-infeksjon

Endret av MiaHI
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mulighet til å ta vaksinen nå, men vet ikke om jeg tør... Sitter bare og venter på at man skal finne ut hvor farlige de er. Føles veldig rart å være på grensen til å være antivaxxer 😆

Anonymkode: d28c0...be4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ta den.

Anonymkode: 9c7a3...f0a

• Liker 10
Skrevet

Har takket ja til å skulle ta den når det blir min tur i alle fall. Er litt skeptisk, men samtidig tenker jeg at det er verdt forsøket. Er i risikogruppen selv, og har familie som er det, så er det potensielt mulig å både minske risken for å bli skikkelig syk selv, samt ikke smitte andre, så føler jeg at det er verdt det

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 1d580...11a

• Liker 8
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Tok første dose for en uke siden. Under frivillig tvang 😛 Jobber i helsevesen.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men utrolig mange gjør det. Vil du ta sjansen? Vær så god. Helt frivillig med vaksine også. Vil heller ta sjansen på den enn corona. Men det er din kropp, du bestemmer. Jeg bestemte meg for vaksine. MEN, jeg kan jo få corona uansett om jeg er vaksinert. Men forhåpentligvis vil vaksinen hindre meg i å bli kritisk syk. Håper jeg.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tørr ikke la vær. Jeg er ikke offisielt i risikogruppen, men jeg er alvorlig syk. Så jeg kommer til å ta den.

Jeg er mer redd for korona enn for vaksinen med min helsetilstand. 

Anonymkode: fb407...4e0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 75772...e2c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å ta den nei! Det var jeg klar på før dette som dukket opp ang blodpropp var tema også.. 

Anonymkode: d2a2d...0da

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke. Tar stilling til det når flere er vaksinert og vi ser hvordan det går. Bekymrer meg heller ikke mye for korona. 

Til å ha mye angst så er ikke noe av den betinget til helse. Er ikke bekymret for døden heller. 

Anonymkode: 10b08...07e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 1d580...11a

🤣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Venninna mi sa hun fikk vondt i skjelettet etter vaksinen, og nå leser jeg i vg at noen har fått blodpropp og en har dødd (men de vet ikke 100% om det skyldes vaksinen.) Jeg tør ihvertfall ikke å ta den. Jobber heldigvis ikke innen helsevesen eller noe hvor det er pålagt heller. Skal du ta den?

Anonymkode: ffbd3...1ff

Jeg jobber i helsevesen og den er ikke pålagt. Noen ledere driver dessverre med "tvang" allikevel. 

Anonymkode: 4c1e3...6b2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg jobber i helsevesen og den er ikke pålagt. Noen ledere driver dessverre med "tvang" allikevel. 

Anonymkode: 4c1e3...6b2

Jepp. Noen sjefer spør ikke engang...

AnonymBruker
Skrevet

Så klart jeg skal ta den. Kjenner flere som har tatt vaksine, de har ikke reagert noe spesielt. Kjenner også flere som har hatt korona, og de er neimen ikke friske igjen og de var syke i fjor.

Anonymkode: f72d1...16e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, men utrolig mange gjør det. Vil du ta sjansen? Vær så god. Helt frivillig med vaksine også. Vil heller ta sjansen på den enn corona. Men det er din kropp, du bestemmer. Jeg bestemte meg for vaksine. MEN, jeg kan jo få corona uansett om jeg er vaksinert. Men forhåpentligvis vil vaksinen hindre meg i å bli kritisk syk. Håper jeg.

Hva legger du i «utrolig mange»? 

Jeg er ikke en prikk redd dor å bli alvorlig syk eller få senskader av corona. Det kan selvsagt skje, men det kan også skje at jeg får kreft, hjernehinnebetennelse, kræsjer med bilen i morgen, etc. 

Kommer likevel til å ta vaksinen, ene og alene for å bidra til at restriksjonene tar slutt før hele velferdsstaten velter.

Anonymkode: 36c11...11d

• Liker 11
  • Opprett ny...