Gå til innhold

Hvor får man kjøpt fine vedkurver og peistilbehør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vedkurven vi har nå har blitt ødelagt, og jeg er på jakt etter ny. Det er sikkert 4. kurven som blir ødelagt nå.🙄 Jeg har lett litt på nettet, men de fleste er veldig moderne. Jeg skulle gjerne hatt en litt mer klassisk vedkurv, som TÅLER å bære ved uten å bli ødelagt..

Noen som har forslag til hvor de selger noe liknende? 😁

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med klassisk mener du i flettet kurv eller metall?

Anonymkode: 3414c...fe6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med klassisk mener du i flettet kurv eller metall?

Kan forsåvidt være flettet kurv, om det er solid nok. Men tenkte egentlig metall, da det mest sannsynlig holder litt lenger. De vi har hatt tidligere som har blitt ødelagt fort er sånn "skinn" aktig og en i typ "ull" stoff.

Her i huset fyller vi heller kurven overfull, for en må jo for all del ikke finne på å gå to ganger 🤣

Endret av linnino
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en flettet kurv på Arket, den tåler ganske mye vekt.

Anonymkode: 98bf8...e8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg kjøpte en flettet kurv på Arket, den tåler ganske mye vekt.

Anonymkode: 98bf8...e8a

Takk for tipset! Skal sjekke det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Leste: hvor få kjøpt fine vedkurver og penistilbehør

Anonymkode: 36fae...2ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Biltema.

Anonymkode: 4a205...5bd

AnonymBruker
Skrevet
linnino skrev (3 timer siden):

Kan forsåvidt være flettet kurv, om det er solid nok. Men tenkte egentlig metall, da det mest sannsynlig holder litt lenger. De vi har hatt tidligere som har blitt ødelagt fort er sånn "skinn" aktig og en i typ "ull" stoff.

Her i huset fyller vi heller kurven overfull, for en må jo for all del ikke finne på å gå to ganger 🤣

Har du tenkt på å sjekke på finn.no i ditt område?

Slike har gjerne flere typer navn også, så finn så mange mulige søkeord du kan.

Fra Jotex.

De beste er nok i bare metall, men så spørs det hvordan du vil at den skal se ut også. Mange har slike kobberkjeler og lignende stående ved ovnen og henter inn veden i en sammenrullbar grov striesak med bærehanker. Eller en blå ikeabag. De rommer mye og tåler mye bruk, og man kan legge de bort til man må hente mer ved.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fra Jotex.

De beste er nok i bare metall, men så spørs det hvordan du vil at den skal se ut også. Mange har slike kobberkjeler og lignende stående ved ovnen og henter inn veden i en sammenrullbar grov striesak med bærehanker. Eller en blå ikeabag. De rommer mye og tåler mye bruk, og man kan legge de bort til man må hente mer ved.

Dette. Det som er praktisk/behagelig å bære ved i er etter min erfaring ikke pent å ha stående fremme, og omvendt. Jeg har et vedstativ med glassider á la dette (fordi det er det som passer hos meg) stående ved ovnen, og bærer inn veden i en svær presenningspose á la denne

Anonymkode: 854c1...e13

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette. Det som er praktisk/behagelig å bære ved i er etter min erfaring ikke pent å ha stående fremme, og omvendt. Jeg har et vedstativ med glassider á la dette (fordi det er det som passer hos meg) stående ved ovnen, og bærer inn veden i en svær presenningspose á la denne

Anonymkode: 854c1...e13

Ahh, det var jo smart!! 

AnonymBruker
Skrevet

Ser jeg er nr to med samme tips.

Men her går det også i: presenningspose for bæring, finere stativ for oppbevaring. 

Anonymkode: 28a97...f95

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Fra Jotex.

Var ikke så mye brukbart på finn... Takk for forslag! Den var fin den fra Jotex, men tror ikke den passer helt inn hos meg 🤔 Har litt mer klassisk stil, så drømmen er å få det litt ala bildet under her jeg fant 😍

Men jeg troor jeg faktisk fant noen fine nå, med tilhørende peissett, på Sekelskifte

Inspirasjon - Peis med peissett

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 17.03):

Leste: hvor få kjøpt fine vedkurver og penistilbehør

Anonymkode: 36fae...2ed

Hehe, jeg leste hvor kjøpe fine vedkubber, tenkte at nå har jammen meg interiørfolket gått for langt😄

Anonymkode: 873b4...b28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

FINN, de beste kobberkurvene ligger ofte ute der for en slik og ingenting. Har brukt en sånn daglig hver vinter i 10 år og kan ikke forstå at disse går an å ødelegges.

Anonymkode: daae7...05c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...