Gå til innhold

valp/voksen og røyting

Anbefalte innlegg

Gjest valpemor
Skrevet

Når skifter de fra valpepels til voksenpels?

Jeg er skrekkslagen over hvor mye den røyter for tiden.Vi har et brunt"teppe" over hele huset hver dag.

Hva gjør dere? begrenser dere adgangen i huset i røyteperioden? Hun er vant til å være overalt i huset, så synes ikke noe om å stenge henne ute fra noe.

Støvsuger gjør jeg to g pr dag.+at jeg bruker tørrmopp.

hun er 12 mnd.

Noen ga meg tips om tran, gir dere hunden tran? og hvor mye/ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken rase er det? Det eneste som hjelper er å børste, børste og atter børste, gjerne etterfulgt av et bad (løsner hårene) og enda mer børsting.

Hunder skal visst ikke ha tran, men det fins egne fiskeoljer for hunder som har bra effekt for pelskvaliteten. Salmopet, heter det.

Sååå glad jeg har korthåret hund...de røyter ikke, bare drysser :ler:

Skrevet

Den første røytingen er vel ekstra ille, etter hva jeg husker.

Senere er det bare _nesten_ så ille. Han min syns jeg har røytet i ett siden i fjor sommer.

Siden jeg fikk hund(er) for snart ti år siden, så syns jeg at støvsugeren har gått MINST annenhver dag hele året.

Litt mindre når jeg bare har en hund. Hadde to før.

Da ordnet de det slik at først røytet den ene, og når den var ferdig, begynte den andre. Og sånn holdte de på. De hadde sikkert avtalt seg i mellom at jeg aldri skulle gå arbeidsledig. :)

Skrevet
Hvilken rase er det? Det eneste som hjelper er å børste, børste og atter børste, gjerne etterfulgt av et bad (løsner hårene) og enda mer børsting.

Hunder skal visst ikke ha tran, men det fins egne fiskeoljer for hunder som har bra effekt for pelskvaliteten. Salmopet, heter det.

Sååå glad jeg har korthåret hund...de røyter ikke, bare drysser  :ler:

Rottvailer er hun. Ikke tran? Hører mange sier de gir det

Skrevet

Jeg har ikke kilden her og nå, men det er et av stoffene i tran som visstnok lagres opp i kroppen til hunden og fører til at den får for mye.

Skrevet
Jeg har ikke kilden her og nå, men det er et av stoffene i tran som visstnok lagres opp i kroppen til hunden og fører til at den får for mye.

ja, hva er for mye og hva skjer? Er det D-vitamin du tenker på? Slik er det med mennesker iallefall.

Hørte senest i dag at det var to som ga tran....nei, får sjekke emd veterineren.

Gjest Liz2005
Skrevet

Du kan prøve med litt matolje i maten også. En spiseskje eller to etter behov!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...