Gå til innhold

Kan jeg fryse skummet melk og vanilje yoghurt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke melkeprodukter Jeg har kjøpt inn skummet melk og vanilje yoghurt fordi jeg skulle ha besøk forrige helg men så kom ikke besøket likevel og nå har melken gått ut på dato og yoghurt går ut til helgen.

Skummetmelken har jeg allerede lagt i frysen, selv om den hadde gått fire dager over dato og nå kommer jeg til å gjøre det samme med yoghurten.

Jeg vet ikke hvordan de vil smake når jeg tiner de opp igjen, eller hva jeg kan bruke de til?

Anonymkode: 9c745...7ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tåler ikke melkeprodukter Jeg har kjøpt inn skummet melk og vanilje yoghurt fordi jeg skulle ha besøk forrige helg men så kom ikke besøket likevel og nå har melken gått ut på dato og yoghurt går ut til helgen.

Skummetmelken har jeg allerede lagt i frysen, selv om den hadde gått fire dager over dato og nå kommer jeg til å gjøre det samme med yoghurten.

Jeg vet ikke hvordan de vil smake når jeg tiner de opp igjen, eller hva jeg kan bruke de til?

Bruk de til baking. Youghurt og andre syrnede produkter holder seg mange uker etter best før. Ingen fare å la det stå i kjøleskapet. Bare sjekk det for mugg før du spiser det.

Anonymkode: 778bc...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fryse melk og bruke det i sauser/supper senere. :-)

Yoghurt vil jeg anbefale å bruke i bakst og deretter fryse ned. Om du kan fryse ned yoghurt som den er vet jeg ikke, tror nok konsistensen kan bli veldig "vannete" etter opptining. 

Anonymkode: 4f342...f29

Skrevet

Jeg har frosset rester av vaniljekesam og bringebæryoghurt før vi skulle reise bort. Brukte det til smoothie senere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan fryse melk og bruke det i sauser/supper senere. 🙂

Yoghurt vil jeg anbefale å bruke i bakst og deretter fryse ned. Om du kan fryse ned yoghurt som den er vet jeg ikke, tror nok konsistensen kan bli veldig "vannete" etter opptining. 

Anonymkode: 4f342...f29

Kan nedfrosset skummet melk brukes til grøt?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...