AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Kjøpte nettopp ett kjøleskap på Finn.no. kjøleskapet så greit ut men da jeg satte inn stikk kontakten kom det skikkelig bråkete lyd fra den. Den står der og bråker enda. Det er visst denne lyden kjøleskapet har ser det ut som. Er det ikke noe selgeren burde spesifisert i annonsen. Jeg betalte 800kr for den. Vurderer å selge den videre på Finn men på en annen side føler jeg meg sleip om jeg gjør det. Den bråker jo sånn. Hva f*** gjør jeg nå? Anonymkode: 04b9d...01c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Sto det noe i annonsen om dette? Sto det "Tas som den er" eller noe i den duren? Selgeren burde vell ha informert om det, men les her om det er noe du kan klage på. https://www.finn.no/bap/artikler/tips/i-disse-tilfellene-kan-du-klage-pa-et-bruktkjop Anonymkode: 9b596...a58
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Det spørs litt hvor ille lyden er. Kjøleskap lager lyd, og de lager mer lyd jo lenger du har dem. Når du kjøper et kjøleskap på finn må du nesten gå ut fra at det vil bråke litt. Anonymkode: c19d9...773 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sto det noe i annonsen om dette? Sto det "Tas som den er" eller noe i den duren? Selgeren burde vell ha informert om det, men les her om det er noe du kan klage på. https://www.finn.no/bap/artikler/tips/i-disse-tilfellene-kan-du-klage-pa-et-bruktkjop Anonymkode: 9b596...a58 Anonymkode: 44216...1a5 15
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Noen kjøleskap bråker slik i begynnelsen. Har du justert bena slik at den står i vater? Ville ellers googla produktet og sett om det finnes en produktbeskrivelse på den hvor det står noe om db nivået. Men, altså, 800 kr på finn, hva trodde du at du skulle få? Anonymkode: 507d3...3e9 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Nå har du lært at det er lurt å undersøke litt når du kjøper fra privatperson på Finn. Neste gang krever du at kjøleskapet har vært koblet til strøm siste 12 timer når du henter. Da kan du finne ut at det virker, høre om det støyer og måle temperaturen inni. Hvor lenge har den stått med strøm? Ikke uvanlig med mye during i begynnelsen... Anonymkode: 01a95...e30 2
ekkoet Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Kjøleskap skal stå i ro oppreist en stund før de settes på. Gjorde du dette? Det kan være det roer seg etter en stund. MEN - mest sannsynlig har du kjøpt noe som bråket, et kontrollspørsmål når jeg kjøper ting er hvorfor de selger og akkurat for et kjøleskap hadde jeg nok spurt om lyden (siden jeg er veldig var for lyder). Dette hjelper jo ikke deg, men jeg tror ikke du kan regne med å gå tilbake med det med mindre det er en svært forståelsesfull selger. Jeg ville solgt det for det du kan få for det (400kr?) og si at det er pga at det laget litt for mye lyd for deg. 11
enkefru Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Ikke alle kjøleskap tåler så godt å fraktes og flyttes på. Godt mulig det var helt ok før det ble koblet fra og flyttet, sånt kan skje. Men som @ekkoetover nevnte, kjøleskap som har vært flyttet på, må stå et visst antall timer før det kobles til (usikker på hvor mange timer) 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Regner med at du har vatret det? Kjøleskap som ikke står i vater kan bråke noe fryktelig. Anonymkode: c7d79...114 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 Kanskje er det mitt kjøleskap..? Jeg ga bort ett på finn. Regner med han skulle vaske det og selge det videre. Det var ikke gammelt men bråkte mye. Det var sånn fra butikken. Anonymkode: 82f91...681 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Du har angrerett, selv på finn.no Anonymkode: 16c64...79d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har angrerett, selv på finn.no Anonymkode: 16c64...79d Nei. Anonymkode: 4f1c7...fb0 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjøpte nettopp ett kjøleskap på Finn.no. kjøleskapet så greit ut men da jeg satte inn stikk kontakten kom det skikkelig bråkete lyd fra den. Den står der og bråker enda. Det er visst denne lyden kjøleskapet har ser det ut som. Er det ikke noe selgeren burde spesifisert i annonsen. Jeg betalte 800kr for den. Vurderer å selge den videre på Finn men på en annen side føler jeg meg sleip om jeg gjør det. Den bråker jo sånn. Hva f*** gjør jeg nå? Anonymkode: 04b9d...01c 1. Lot du kjøleskapet stå i ro en god stund (minst 1 time) før du koblet det til? 2. Har du sjekket av kjøleskapet står i vater? Anonymkode: 183b9...67a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har angrerett, selv på finn.no Anonymkode: 16c64...79d Nei. Anonymkode: 507d3...3e9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 Jeg kunne skrevet nøyaktig samme HI, bare jeg betalte en tusenlapp for mitt. Kjøleskapet er flott og fungerer perfekt - bortsett fra at det lager noen fryktelige ulyder. Jeg søkte opp og fant ut at det skulle stå i minst fire timer, så jeg lot det stå oppreist i en halv dag for sikkerhets skyld. Vurderte å klage til selger, fordi jeg spurte spesifikt om det lagde ulyder, noe det ikke skulle gjøre. Jeg kom frem til at siden jeg flyttet det på henger, bar det opp en trapp og litt forskjellig, så kunne det nok skape så mye tvil at jeg ikke ville komme noen vei, så jeg lot det være. Men jeg må innrømme at jeg aldri har sjekket om det står helt i vater, da vateret mitt forsvant i flyttelasset, så etter å ha lest tips her skal jeg sjekke opp det. Anonymkode: 2d3ff...f7a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei. Anonymkode: 4f1c7...fb0 Helt riktig, har ikke angrerett. Reklamasjon er noe annet enn angrerett. Anonymkode: 2d3ff...f7a 1
Gjest loveli Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjøpte nettopp ett kjøleskap på Finn.no. kjøleskapet så greit ut men da jeg satte inn stikk kontakten kom det skikkelig bråkete lyd fra den. Den står der og bråker enda. Det er visst denne lyden kjøleskapet har ser det ut som. Er det ikke noe selgeren burde spesifisert i annonsen. Jeg betalte 800kr for den. Vurderer å selge den videre på Finn men på en annen side føler jeg meg sleip om jeg gjør det. Den bråker jo sånn. Hva f*** gjør jeg nå? Anonymkode: 04b9d...01c Du har nettopp kjøpt det og allerede satt i stikkontakten? Kjøleskap skal fraktes og stelles der det skal stå og så stå i 4 - 8 timer før man skrur det på. Nå er det antakelig mye luft i væsken slik det blir når man skvalper de fleste væsker og kjøleskapet kan allerede være ødelagt. Endret 11. mars 2021 av loveli
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 Noen kjøleskap er kresne på hvordan de fraktes. Det beste er å frakte stående. Nå skriver du ikke hvor stort det er, men 800,- er vel innenfor det man må risikere å tape med kjøleskap fra Finn.no. Jeg var heldig med finn.no og har hatt mitt medium store til 2000,- i tre år nå. Men jeg ba selger om å sette i stikkontakten en time før jeg kom så jeg fikk målt om temperaturen var grei 0-4° og alt var ok før jeg aksepterte kjøpet. Anonymkode: a377f...cd3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 Hentet et kjøleskap gratis fra noen på finn. Kjøleskapet stod nedi en kjeller under huset hehe.. var så skittent men fungerte bra og bråket ikke. Men jeg hadde aldri kunnet gi bort noe så møkkete kjøleskap som det jeg fikk. Var fremdeles gule merker etter noen år, til slutt gav jeg det til min mor slik at hun kunne ha det i kjellerboden. Anonymkode: 3e3ff...a04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå