Gå til innhold

Jeg digger svigermor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ut fra det jeg leser innpå her, så virker det som om «alle» har et dårlig forhold til sine svigerforeldre, og da særlig svigermor? Hvorfor og hvordan er svigermor blitt til «svigermonster»? Tenker dere ikke på at dere kanskje en gang kommer til å bli «svigermonster»? Jeg blir nesten litt sjokkert hvordan enkelte snakker svigerforeldrene sine ned. De er jo familie.

Jeg digger svigermoren min og setter uendelig stor pris på både henne og svigerfar, og svigerinner og svogere. Jeg kjenner jo igjen samboeren min i svigermor, og forstår hvordan han er blitt som han er, så snill, familiekjær, positiv og hjelpsom.

Bare en liten «hyllest» til alle svigerforeldre der ute...

Anonymkode: 81b97...665

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Signerer den! Min svigermor er et fantastisk menneske! Herlig mors-person for både meg og mannen, verdens beste bestemor for barna våre, og til og med skikkelig herlig som menneske - en morsom, snill, omtenksom person med bein i nesa og interessante tanker! Jeg rett og slett digger henne, og håper jeg kan bli noe i nærheten av denne fantastiske dama når jeg blir eldre.

Vi reiser på ferie sammen flere ganger i året, og er jevnlig på middag hos hverandre eller tar skogturer sammen. Det er altså ikke bare hjelp og barnepass jeg verdsetter, men de fantastiske personlighetene svigerfamilien er.

Og jeg har blitt tatt i mot som fullverdig medlem av familien fra dag èn. Og på samme måte har jeg bevist inkludert mannens familie i livene våre, lik linje med mine egne foreldre.

Anonymkode: 6e998...e09

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har kun opplevd fantastiske svigermødre jeg...!

men jeg er også av typen som ser imellom fingrene hvis hun ønsker å bestemme og «saken» ikke er viktig for meg. Skader det ingen er det ok for meg.

Anonymkode: 68590...f89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et godt forhold til svigermor. Nå er hun dement og på hjem. Svigerfar har jeg ikke noe til overs for. Og har ikke snakket med han på fire og et halvt år. Alkis og stakkars stakkars meg. Svoger har jeg et greit forhold til. 

Anonymkode: ad91b...f89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hatt et godt forhold til svigermor. Nå er hun dement og på hjem. Svigerfar har jeg ikke noe til overs for. Og har ikke snakket med han på fire og et halvt år. Alkis og stakkars stakkars meg. Svoger har jeg et greit forhold til. 

Du vet at alkoholisme er en sykdom, ikke sant? Når det er sagt forstår jeg godt at det er vanskelig, men jeg tror det er vanskeligst og verst for dem selv.

Anonymkode: d4138...6fb

Skrevet

Jeg har et anstrengt forhold til svigermor fordi jeg rett og slett aldri har følt meg bra nok for sønnen hennes. Hun er helt super med vår sønn igjen, så sånn sett liker jeg henne, men jeg har aldri følt meg «verdig» hvis det gir mening?🙈 Men har flere venninner som har helt supre svigermødre. Så har ikke inntrykk av at alle «hater» svigermor. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker min svigermor! Hun er et fantastisk nydelig menneske, og jeg ser virkelig opp til henne. Hele svigerfamilien min er helt topp, og jeg trives faktisk bedre med svigers enn mine egne foreldre. 

Har hatt tre langvarige forhold, og har bare hatt fantastisk fine og flotte svigerfamilier❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min eks svigermor er det kaldeste mennesket jeg har møtt. Hun lukket faktisk døra i fjeset til barnet mitt som sa glad i deg bestemor fordi hun ikke kunne svare.

Men hun var en av de få sterk sterkr nok til å stryke meg på ryggen når jeg sørget over mamma da hun døde. 

Men ellers er hun en pain in the ass!!!

Anonymkode: f1a92...6d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker svigers og hele resten av familien :yvonne: for noen fantastisk varme og inkluderende mennesker❤️ De har tatt meg imot med åpne armer fra dag én og de vet ikke hva godt de kan gjøre for oss. Jeg er så glad for at vi er naboer sånn at våre fremtidige barn får vokse opp med dem så tett på

Anonymkode: 5c7b4...e4e

• Liker 1
Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

Det sier vel seg selv at man hører mest fra de som er misfornøyd med noe. De som trives med svigerforeldrene sine har jo ingen grunn Til å poste innlegg på kg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en skikkelig koselig ex-svigermor.

Nå har jeg en svigermor som slår sønnen sin, kaller ham stygge ting hver gang de møtes, gjentatte ganger har truet med å gjøre ham arveløs, ikke vil møte de "tilbakestående" barna hans, og lista bare fortsetter. Så selv om jeg bare står på sidelinjen og det "bare" er min mann og mine barn hun tør å angripe, så liker jeg henne ikke nei. Og jeg nekter å godta at det er min feil.

Anonymkode: 541d7...766

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ut fra det jeg leser innpå her, så virker det som om «alle» har et dårlig forhold til sine svigerforeldre, og da særlig svigermor? Hvorfor og hvordan er svigermor blitt til «svigermonster»? Tenker dere ikke på at dere kanskje en gang kommer til å bli «svigermonster»? Jeg blir nesten litt sjokkert hvordan enkelte snakker svigerforeldrene sine ned. De er jo familie.

Jeg digger svigermoren min og setter uendelig stor pris på både henne og svigerfar, og svigerinner og svogere. Jeg kjenner jo igjen samboeren min i svigermor, og forstår hvordan han er blitt som han er, så snill, familiekjær, positiv og hjelpsom.

Bare en liten «hyllest» til alle svigerforeldre der ute...

Anonymkode: 81b97...665

Lett å svare på. Det er de vanskelige svigerdøtrene som selv har blitt svigermødre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker svigermor! Vi er som familie vi to :) 

har alltid hatt gode forhold til mødre til kjærester osv.

Anonymkode: 2754d...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eks-svigers var fabelaktige folk. Fikk det godt til med både svigermor og svigerfar, og de var flotte besteforeldre for mine to barn. Vil være evig takknemlig for de gode minnene mine barn tar med seg fra dem. Selv ti år etter skilsmissen utvekslet vi fortsatt gaver til jul og bursdag. Dessverre døde begge ifjor.

Nåværende svigermor liker jeg også godt. Forholdet blir annerledes enn med mine første svigers fordi vi treffes sjeldnere pga 30 mils avstand. Hun er 94 år og trenger hjelp til mye og klarer naturlig nok ikke å være med på alt mulig. Faren til min samboer var død før vi ble et par. Svigermor er ei blid og koselig dame. Hun koste seg hos oss på langt julebesøk, og selv om jeg syns det kunne være både uvant og slitsomt å måtte hjelpe til med dusj og påkledning så var det verdt å få se hvor fint hun hadde det. Hun er også veldig søt med at hun strikker de mest fabelaktige lester og votter også til mine barn 💕

Anonymkode: 17493...3cd

Skrevet

Så koselig, tusen takk 😘

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også digger svigermoren (og svigerfaren) min. De er så snille, gode, generøse mennesker. Føler meg alltid inkludert når jeg er hos de.

Anonymkode: 82be5...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sånn at alle her har et dårlig forhold til svigermor. :P Men det finnes tilfeller av ekstremt dårlig kjemi, og hvor svigermor faktisk er en dritt. 

Vær glad for at du har vært heldig TS. 

Anonymkode: 06c96...434

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vet at alkoholisme er en sykdom, ikke sant? Når det er sagt forstår jeg godt at det er vanskelig, men jeg tror det er vanskeligst og verst for dem selv.

Anonymkode: d4138...6fb

Vet at alkoholisme er en sykdom :) Men det er mye mer som ligger bak. Men pga at han drakk måtte svigermor på hjem. Han har nesten ikke vært på besøk der. Alle de gangene han har våknet opp nyvasket i sengen, etter å ha falt om på badet og ikke nådd toalettet :( Sytes syn på henne. Men nå kom vi på kant før svigermor flyttet på hjem. 

AnonymBruker
Skrevet

Takler ikke min svigermor. Hun er "psykopat" og ga min samboer en voldelig oppvekst da. Hun drar han opp og ned som hun ønsker selv, og han blir ødelagt av det. Han har prøvd å kutte henne flere ganger, men han klarer ikke helt når hun da kommer med løgner om at hun ligger for døden osv. Hun er ikke død enda selvom hun har holdt på med det der alle årene vi har vært sammen! Hun glemmer at hun ligger for døden når hun legger ut ting på sosiale medier så vi kan se det. 
I starten ga jeg henne en sjanse, og syns hun var kjempe grei.. Så forstod jeg hva samboer snakket om! Han beskytter henne litt enda, forsvarer hennes oppførsel.. Det gjør meg nesten irritert nå. Men er nok ikke lett for han å godta at hun ikke er helt bra! 
Noen ganger er det gode grunner til at man ikke liker sin svigermor, men har aldri lagt ut om det som et innlegg her inne. Vi har barn også, hun finnes ikke interessert i barnet. Later som uttad for å få likes og at alle skal tro hun stiller opp, men det er bare ekstremt irriterende det også. "Svigerfar" har aldri vært tilstede i hans oppvekst. 

Hyggelig å høre at mange har gode svigerforeldre, det er bare desverre ikke alltid tilfellet! 

Anonymkode: 772c9...4c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kjempeglad i svigerforeldrene mine❤️ De er varme, gode, snille og inkluderende mennesker.

Anonymkode: 02da1...730

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...