AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Jeg er ikke en barnevernhater, men jeg stusser veldig på hva barnevernet her har opprettet. De har kontor på skolen en halv dag i uka som lærere og barn kan bruke for å snakke med dem. Lærere uproblematisk. Men barn? Er dette virkelig lovlig? ? Mitt barn kan få mappe hos barnevernet hvis hun stikker innom der? Dette er barneskole, så de har ikke sperrer.. Anonymkode: c4a30...c49 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Jeg skal ikke si noe om lovligheten, men det høres merkelig ut. Samtidig så kan det potensielt være en positiv greie, spesielt med en langvarig pandemi, og mange barn har vært mye hjemme i negative eller kanskje også voldelige omgivelser. Men det spørs hva de gjør, hvordan de ter seg, og hva som er intensjonen. Anonymkode: 5ad99...0c8 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 11. mars 2021 Jeg synes det høres fantastisk ut! Lett tilgang for barn som trenger det. Anonymkode: 40ad7...e27 85
*Mocca* Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Det er helt flott tenker jeg! Med tanke på hvor mange barn som opplever psykisk og fysisk vold i mye større grad under pandemien enn ellers...... Så lenge de er tilstede på en kontor og barn og unge selv velger å ta turen innom ved behov og at de ikke jobber oppsøkende. 14
GammelKaktus Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 De har vel opplevd at det er et behov på den skolen da, har ikke hørt om at de har det andre steder men vet de har styrket helsesykepleierne, nå er de på skolen hver dag hele dagen i tilfelle noen trenger de. Finnes nok ingen regel om at barnevernet ikke kan være på skolen og prate med barn som har behov for det, regner og med at barna som går på skolen vet forskjell på å klage på at man har det fælt hjemme fordi man må rydde rommet og det at foreldrene slår de, på samme måte som barnvernet ikke lager mappe på ditt barn på grunn av at barnet klager over at du er grusom som sier at hen må gjøre leksene hver dag. 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Utrolig mange barn som opplever vold og overgrep, og hvis barnevernet kan være med på å oppdage og hjelpe disse barna så syns jeg et slik tiltak er positivt. Anonymkode: f23f3...a0f 18
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Det er sikkert et resultat av pandemien. Supert. Får vi en mapper det ikke verdens undergang. Det er verre for de som ikke blir fanget opp. Mange familier sliter nå. Det er ikke slik at barnevernet henter barn helt uten grunn. Anonymkode: 2e184...318 13
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal ikke si noe om lovligheten, men det høres merkelig ut. Samtidig så kan det potensielt være en positiv greie, spesielt med en langvarig pandemi, og mange barn har vært mye hjemme i negative eller kanskje også voldelige omgivelser. Men det spørs hva de gjør, hvordan de ter seg, og hva som er intensjonen. Anonymkode: 5ad99...0c8 Vi fikk brev om at barn kan snakke med helsesykepleier, barnevernet og ppt hvis de vil. Mitt barn har engang snakket med helsesykepleier på skole, og da ringte hun etterpå. Det var ok. Og det ble litt oppfølging og journalført. Det jeg lurer på med barnevernet er hvordan de dokumenter samtaler. Synes ikke det er ok hvis de oppretter sak der basert på en samtale. Anonymkode: c4a30...c49 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Det er et lavterskeltilbud, og det vil antagelig ikke bli opprettet verken sak eller mappe om en elev ønsker å prate om noe. Selvom en barnevernpedagog hat kontor på skolen betyr det heller ikke at denne personen jobber for barneverntjenesten i kommunen. Alt kommer an på mandatet i stillingen. uansett; dette hørtes helt fantastisk ut, og jeg håper det blir slik på alle skolen etterhvert! Anonymkode: 3a60c...c92 26
Pinto2013 Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Det høres jo egentlig kjempebra ut, tenk hvor mange familier som sliter nå, og hvor mange barn som har hatt det ekstra tøft i det året som har gått. Skjønte ikke helt hva du mente med at barnet ditt får en mappe? Hvis barnet ditt går innom der, og h*n har det som plommen i egget, så blir det jo ikke opprettet noen saksmappe? 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 At de kan snakke med noen fra barnevernet ser jeg ikke på som problematisk i seg selv. Jeg synes det er kjempefint om barnet mitt har noen han kan gå til om det er noe som er vanskelig å snakke med oss foreldre om. Og kanskje kan vi bli gjort oppmerksom på ting vi ikke vet om. Men jeg aner ikke hvordan dette gjøres. Om det automatisk blir opprettet sak er jeg litt mer skeptisk. Men kan ikke helt se for meg at de gjør det fordi et barn kommer innom for å snakke om at han har kranglet med bestevennen liksom... Anonymkode: 628a1...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Nå kommmer barnevernet for å ta alle barna😉 Anonymkode: 92f90...55d 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 Hvorfor så negativ til dette? Det virker jo som om du har noe å skjule, eller noe du er redd for at barnet skal fortelle om? Anonymkode: 77cc7...133 11
Chiyo Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 Det er jo fint at barns kan lett finne riktig person som kan hjelpe dem. Det er ikke ment for å ta barna dine, men å gi vanskeligstilte barn lett tilgang på hjelp. 6
Arkana Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 Så fantastisk at de har opprettet et lavterskel og lett tilgjengelig tilbud til de barna som trenger det. Det må være utrolig vondt å ha det vanskelig hjemme og ikke vite hvor man kan gå for å få hjelp. 18
Jobbermedbarn Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 Arkana skrev (8 minutter siden): Så fantastisk at de har opprettet et lavterskel og lett tilgjengelig tilbud til de barna som trenger det. Det må være utrolig vondt å ha det vanskelig hjemme og ikke vite hvor man kan gå for å få hjelp. Godt sagt og helt enig. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 Pinto2013 skrev (1 time siden): Det høres jo egentlig kjempebra ut, tenk hvor mange familier som sliter nå, og hvor mange barn som har hatt det ekstra tøft i det året som har gått. Skjønte ikke helt hva du mente med at barnet ditt får en mappe? Hvis barnet ditt går innom der, og h*n har det som plommen i egget, så blir det jo ikke opprettet noen saksmappe? Jeg tror ts mener hvis barnet sier noe som kan misforstås. Barn i barneskolen er ikke så flinke til å ordlegge seg, og ting kan komme ut feil Anonymkode: 6979f...afc 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nå kommmer barnevernet for å ta alle barna😉 Anonymkode: 92f90...55d Den her var unødvendig. Å fyre opp rundt enkelte foreldres redsel gjør bare at man skaper mer frykt, selvom man i 9 av 10 tilfeller ikke har noe å være redd for. Anonymkode: 6979f...afc 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 Nå har mishandling av barn økt sykt siden Covid, så det er nok derfor. Anonymkode: 67717...e34 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 De eneste som burde synes dette er en dårlig idé og som blir stresset over dette er vel de som faktisk BURDE være under Barnevernets oppsyn.......? Anonymkode: df564...784 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå