AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Dette er mest en frustrasjonstråd. I en tid hvor alle må være hjemme mye mer enn de vil, og mye mer enn normalt bor mange naturligvis mer på hverandre. I alle blokker vil det være en del som har hjemmekontor. Naboen over meg som jeg hele tiden har hatt problemer med støy på nattestid fra har blitt arbeidsledig, og det merkes. Han har anskaffet et stort piano, musikkanlegg og spinningsykkel. Etter mye krangling er det mindre full fest på natta, men pga corona bråker han HELE dagen. Jeg er klar over at når man bor i blokk må man tåle litt, og at man har frihet. Men hvordan har det seg at noen mennesker overhode ikke har alminnelig folkeskikk? Fra han står opp slås musikken på høyt. Ikke høyt tv-volum, nei hun må spille fra musikkanlegget. Så sitter han i noen timer av og på og trykker på pianoet. Han kan overhode ikke spille, så det bare nybegynnerøving hele dagen. Så er det spinningsykkel som høres som en vaskemaskin x 100. Han er fullstendig klar over hvor mye dette bråker, fordi jeg har klaget utallige ganger når dette har skjedd på nattestid. Selv om det ikke er i mot reglene i borettslaget å støye masse på dagtid, lurer jeg på hvordan man sosialt sett tør å holde på sånn på dagtid. Hadde det vært litt pianospilling, en time spinning og litt musikk, i normale mengder og volum hadde det ikke vært urimelig. Men her er det full guffe hele arbeidsdagen. Vel vitende om at mange har hjemmekontor, og at det er ekstremt lydt. Jeg hadde definitivt følt på at jeg var til bry hvis jeg tok meg til rette på denne måten. Den eneste måten å få jobbet noe er å sitte med ørepropper med noise cancelling headset over (som jeg kjøpte pga dette), og kjøre robotsøvsugeren hele dagen for å prøve å støye dette ut så jeg får jobbet. Jeg må også sove med ørepropper hver kveld, har helt på ekte skorpesår på innsiden av ørene fra å bruke ørepropper nå. Hvordan blir man sånn egentlig? Anonymkode: 1e3ff...faf
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Spinningsykkelen må settes på sånn plate så den ikke skader gulvet og forhindrer at støyen forplanter seg. Musikkspilling kan dere gjerne avtale tidsrom for. I min blokk er det tillat å høre på høy musikk og å øve på instrumenter mellom kl. 14 og 18, og hvis noen vil høre på høy musikk utenom disse tidene må de bruke hodetelefoner. Anonymkode: 477a6...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå