Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Livet er ikke rettferdig. Vi lever ulike liv. Man må gjøre fet beste ut av livet man har. Det går fint å leve et godt liv uten barn. For min egen del er jeg glad for at jeg ikke har barn. Det passer ikke for meg. 

Barnløse er ikke syke. De mangler bare noe som mange har. Men folk med barn mangler noe barnløse har, det vil si frihet og privatliv. Det nytter ikke å ønske noe man ikke har. Man må ta det man får. 

Anonymkode: 9fd5a...da0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk er ulike. Ikke døm andre etter egne kriterier. Selv om det passer deg så passer det ikke alle.

Anonymkode: ded29...e2c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Eeehhhhm? Er det noen som påstår at "barnløse er syke"? 

Anonymkode: fefb7...bd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig tilfreds med å være barnløs. Deilig å leve det livet man selv ønsker, sove timene man ønsker å sove og kose seg med det man selv vil døgnet rundt 24/7 gjennom hele året. Denne stillheten, friheten og roen ser jeg rett og slett ikke er verdt å gi slipp på på permanent basis. Men det er mine verdier i livet. Andre tenker motsatt. Jeg respekterer både folk med barn og barnløse. Så fremt man selv er lykkelige, så er jo det det viktigste! 

Anonymkode: 08c0c...23f

• Liker 7
Skrevet

Mennesker: Ulik behov. 

Ditt behov: Ikke barn - du er fornøyd. 

Andre: Vil ha barn, men kan ikke - ikke fornøyd. 

Ikke fornøyd = Tungt. 

Konklusjon: Hold munn om hva som er «verdens undergang» og ikke. Mennesker er forskjellige og oppfatter derfor ting forskjellig. 

• Liker 7
Skrevet

Sant det er ikke verdens undergang.

Det er heller ikke verdens undergang å være singel og bo alene slik mange tror.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også satte pris på friheten jeg hadde før jeg fikk barn. Sov lenge og reiste mye. Har barn nå, og kunne aldri tenkt meg en tilværelse alene igjen. Dette trodde jeg ikke før jeg fikk barn. Ja, vi er forskjellige,  og skal respektere andres valg, MEN; de fleste som får barn føler ikke at de mister friheten, de føler at livet får en annen mening. Det forstår ikke alle de som er barnløse ;)

Anonymkode: f3390...22c

• Liker 2
Skrevet

Folk er jo forskjellige. Hvis man ikke ønsker barn og er barnløs så er jo det helt flott men det er jo noe annet for en som har ønsket seg barn i 15 år og det er det eneste hun ønsker seg.

Vi er alle forskjellige og har ønsker og behov, når vi ikke klarer å får det vi ønsker og har behov for så er det vanskelig å slå seg til ro med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare et uttrykk for at folk verdsetter sine egne følelser over alle andres følelser.

"siden jeg føler dette så er det sannheten, fordi følelsene mine er sannheten"

Følelser er billige. Det som krever noe er logikk og fornuft, fordi det er tidkrevende, kjedelig og krever styrke.

Enhver idiot kan føle noe. Til og med dyr føler.

Anonymkode: 59bbf...958

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare et uttrykk for at folk verdsetter sine egne følelser over alle andres følelser.

Følelser er billige. Det som krever noe er logikk og fornuft, fordi det er tidkrevende, kjedelig og krever styrke.

Overhodet ikke. Logikk og fornuft er veldig befriende, pga det gir mening.

Anonymkode: cc8a6...813

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen menneskerett å få barn.

Det må man bare innfinne seg med. Det er mange som ønsket seg barn og aldri skulle fått det på hverken den ene eller den andre måten.

Anonymkode: b7e18...c78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hello snowflake.

Anonymkode: 2f2ee...aa1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg også satte pris på friheten jeg hadde før jeg fikk barn. Sov lenge og reiste mye. Har barn nå, og kunne aldri tenkt meg en tilværelse alene igjen. Dette trodde jeg ikke før jeg fikk barn. Ja, vi er forskjellige,  og skal respektere andres valg, MEN; de fleste som får barn føler ikke at de mister friheten, de føler at livet får en annen mening. Det forstår ikke alle de som er barnløse ;)

Flott at du kan fortelle meg hva jeg ikke forstår. Jeg er jo bare en barnløs kvinne som ikke er i stand til å vite hvilket liv jeg ønsker for meg selv.

Det er veldig fint at du trives med tilværelsen, men det er også mange med barn som skulle ønske de hadde valgt annerledes.

Barnløs eller ikke, vi alle skal føle oss frie til å ta det valget som passer oss best uten å måtte høre fra andre at "meningen med livet er jo barn og barnløse er egoistiske" eller "de som får barn er egoistiske og de forstår ikke hva de gir avkall på". 

Anonymkode: 1e835...308

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men det mange med barn ikke forstår er at frivillig barnløse faktisk er fornøyde med sin tilværelse, men mange som har barn nekter å tro helt på dem når de sier det

• Liker 3
Skrevet

Må være trist for dem som virkelig ønsker barn. For dem er det nok en stor sorg. Du klarer ikke sette deg inn i det, da du ikke har samme ønsker for livet. 

Jeg er også barnløs og glad for det. Men føler med venninner/eller andre som ikke klarer å oppnå livsdrømmen. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lyst å gå igjennom/oppleve spebarnsfasen, trassalder, og tidlig tenåringsfasen. Men har lyst å kunne ha besøk/dra på besøk til eventuelle barn når jeg blir gammel og ensom. Slik jeg ser det blir uansett slitsomt og tungt barn eller ikke. Men i hvilken periode livet vil jeg at det skal være slitsomt og tungt hmm?

Anonymkode: 1cdbf...7cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, mine egne foreldre har sagt at om de kunne velge igjen hadde de ikke fått barn. Jeg forblir barnløs ;)

Anonymkode: 8f001...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er undergang for din genetiske linje.

Anonymkode: 42f95...9f1

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle som vil ha eller trenger barn. Disse burde heller ikke få barn, fordi det fører ofte til mishandling og andre ting for barna. Så det er bra om du bestemmer deg for å sterilisere deg om du det vil.
Mennesker er forskjellige.

Anonymkode: b0643...5a3

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle kan velge om de vil få barn heller...... så da er det ikke rart at de blir kronisk deprimerte.....

Anonymkode: 662a0...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...