AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Hei dere! jeg er uke 22+3 idag og kjenner varierende liv i magen. Noen dager er det masse spark mens andre dager så og si ingenting. Jeg har snakket med jordmor på tlf og hun sier det er helt normalt da jeg har foranliggende morkake men jeg klarer likevel ikke å slippe bekymringen. Jordmor sier at fra uke 24 til 26 så skal baby i magen være såpass sterk at sparkene kjennes mye mer. Er det noen andre der ute som er i samme båt? Har erfaringer rundt dette? Setter stor pris på svar og erfaringer isåfall Anonymkode: dd4b8...851
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Merket daglig liv fra uke 26, Far merket i uke 27. Merket liv for første gang i uke 23+6 😊 Har en stor feir morkake-pute i front 😅 Anonymkode: 36e7c...354
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Sånn hadde jeg det også i uke 22, selv med morkaken bak. Anonymkode: a18fa...7be
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sånn hadde jeg det også i uke 22, selv med morkaken bak. Anonymkode: a18fa...7be Åååh ok. Så da er det ikke helt unormalt. Det var betryggende:) tusen takk for svar Anonymkode: dd4b8...851
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Merket daglig liv fra uke 26, Far merket i uke 27. Merket liv for første gang i uke 23+6 😊 Har en stor feir morkake-pute i front 😅 Anonymkode: 36e7c...354 Haha huff jeg også! Så er jeg førstegangs gravid og blir sikkert litt ekstra stressa for det 🙈 men etter du kjente liv første gang, var det sån variasjoner hos deg også? Mye den ene dagen og nesten ingenting andre dagen osv? 🙈 Anonymkode: dd4b8...851
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Haha huff jeg også! Så er jeg førstegangs gravid og blir sikkert litt ekstra stressa for det 🙈 men etter du kjente liv første gang, var det sån variasjoner hos deg også? Mye den ene dagen og nesten ingenting andre dagen osv? 🙈 Anonymkode: dd4b8...851 Jeg er også førstegangs! Kunne ha flere dager på rad hvor jeg ikke merket noe. Så kunne jeg plutselig ha en kveld hvor jeg merket en boble eller en bevegelse igjen. rare greier 😅 er uke 32 nå! Merker liv daglig nå, men kun på ene siden! Hehe Anonymkode: 36e7c...354
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hei dere! jeg er uke 22+3 idag og kjenner varierende liv i magen. Noen dager er det masse spark mens andre dager så og si ingenting. Jeg har snakket med jordmor på tlf og hun sier det er helt normalt da jeg har foranliggende morkake men jeg klarer likevel ikke å slippe bekymringen. Jordmor sier at fra uke 24 til 26 så skal baby i magen være såpass sterk at sparkene kjennes mye mer. Er det noen andre der ute som er i samme båt? Har erfaringer rundt dette? Setter stor pris på svar og erfaringer isåfall Anonymkode: dd4b8...851 er i uke 26. morkake forand , å kjenner liv men kun noen plasser på magen men kjennes hver dag...men noen dager er kjempe rolige. stol på jordmor! Baby sparker jo i en madrass Anonymkode: 73f70...50f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Når det gjelder slike ting vil jeg oppfordre til å høre på fagfolk. De tar ingen unødige sjanser med gravide, og hadde det vært grunn til bekymring hadde du blitt fulgt opp på en helt annen måte. Jeg merker selv stor forskjell denne gangen ifht tidligere graviditeter, dette er første gang jeg har morkaka foran. Kjente liv mye senere og mye mer sporadisk enn med de andre. Nå i uke 28 er det mye liv, men var noe helt annet for 5-6 uker siden. Har ikke vært særlig bekymret da, har tenkt at jeg er heldig som ikke blir holdt våken av kraftige spark på kveldene (er da min våkner til liv, med morakaka bak hadde jeg nok ikke fått sovet så godt 😅) Anonymkode: 9dd1d...b3d 2
EXIA Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Var også slik hos meg, er nå i uke 25 og det har blitt mer aktivitet😊
Kicki_90 Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Forrige svangerskap hadde jeg morkaken foran, og høyt, så det var en skikkelig støtdemper for babyen. Merket litt liv fra rundt uke 21 ca, men da kun sporadisk, og ikke hver dag. Rundt uke 25 ble det litt mer, men var først rundt uke 30 at jeg kjente et mønster. Bevegelsene kunne også være litt diffuse, ikke tydelige spark. Nå, med morkaken bak, så kjennes det helt annerledes ut for min del, så er spent på hvordan bevegelsene blir å kjennes ut når babyen blir sterkere.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 22+3 hadde jeg fremdeles ikke kjent noe, ikke det minste lille dult.... husker jeg var sååå bekymret! Men var tydeligvis normalt, frisk baby kom ut! Anonymkode: 77c23...be6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Stol på jordmor. Jeg hadde også foranliggende morkake og kjente liv (utrolig nok) fra uke 17, men ikke daglig før uke 25 ca. Anonymkode: 11df6...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå