AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Hei, Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 7 år. Vi har våre opp og nedturer som alle andre, men alt i alt et veldig fint forhold. Vi har hatt krangler har de ofte vært bestående av at hun ikke føler jeg gir nok av meg i forholdet. Noe som i og for seg stemmer også. Jeg har ikke vært flink nok til å gi hun komplimenter, eller bare pratet med hun om hvordan ting går. I går natt oppdaget jeg det ved en tilfeldighet at hun har laget seg en Tinder-konto. Jeg konfronterte hun med dette, og ba hun om å vise meg den. Det viser seg her å være en fake-konto som ikke er hennes navn og med anonyme bilder. Det var hennes bilder, men ikke mulig å se at det var hun. Jeg gikk gjennom samtalene hennes, og det var flørtete samtaler. Ikke seksuelt på noen måte. Bare vanlig prat, men med en flørtete tone. Hun viser tydelig anger og sier at hun valgte å gjøre dette fordi hun har følt seg ensom i det siste. Hun trengte noen å prate med. Pratingen hadde kun foregått i et døgn. Jeg er så langt nede at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker hun så ufattelig høyt, men jeg føler ikke det samme tilbake. Hun viser tydelig anger og er veldig lei seg over situasjonen. Hun har fortalt alt som det er, og trygler meg om få en sjanse til. Jeg har lest at personer som har vært utro har større sjanse for å være det igjen? Jeg er i sjokk over alt sammen... Hva skal jeg gjøre? Gi hun en sjanse til? Gå fra henne? Jeg har aldri kjent på denne følelsen før. Et stort svik... Anonymkode: 11ded...bc5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Det må du finne ut av selv. Du har lov og være forbanna. Hadde nok vært en dealbreaker for meg, men vet ikke noe om dere forhold så...ja. Anonymkode: bd912...f8c 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Du overdriver. Prøv å forstå henne litt også. Hun var ensom, tilgi henne og gi hun mer oppmerksomhet hvis du virkelig elsker henne. Anonymkode: 54522...67b 16
Kenelz Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Du overdriver ikke, det var emosjonelt utroskap. Kvalmt å skylde det på ensomhet når dere har vært sammen i 7 år, er voksne og skal kunne kommunisere. Tinder profilen er gjennomtenkt: Brukte ikke sitt eget navn og bildene var av henne men kunne ikke identifiseres sånn kjent folk på tinder ikke kunne finne ut av det. Hun kunne ha bruk bilder av noen andre om det bare var for oppmerksomhet, men nei - hun hadde sikkert tenkt å møte personen fra tinder. Om hun følte seg ensom så kommuniserer man med partneren, man går ikke bak ryggen. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Hei du. Jeg har vært i flere forhold hvor damene var utro, så kjenner godt på hvordan du har det nå. Det er absolutt ikke slik at er man utro en gang så er man utro igjen. Min kjæreste gjennom flere år hadde seg med andre tidlig i forholdet, ble helt knust, og gjorde det aldri igjen. Jeg kjenner ikke din kjære, men tolker det dithen at hun angrer voldsomt. Det er et godt tegn. Dog er det slik at det som har skjedd er en stor varselslampe for forholdet. Dere har grunnleggende problemer med ensomhet og kommunikasjon som må løses, og nå et stort svik på toppen av det. Parterapi er helt nødvendig hvis dere ønsker å komme dere videre. Men i etterpåklokskapens lys skulle jeg nok forlatt forholdet mitt tidligere, for slike sår leges aldri helt. Selv etter flere år med innsats fra begge to var det noe grunnleggende som ikke stemte. Jeg begynte å fantasere om henne med andre menn, og vi gikk inn i hotwife greier. Det var min måte å kanalisere og få kontroll over den frykten på, selv om jeg der og da trodde jeg var over det. Jeg nevner dette kun for å belyse at utroskap er helt grunnleggende galt, og setter sine spor i lang lang tid etterpå. Du fortjener bedre. Likevel kan det være lurt å ta tiden til gode nå, og jobbe dere gjennom denne krisen sammen. Hvis du da eventuelt velger å gå sitter du i alle fall igjen med delvis legede sår, slik at ikke fremtidige partnere må hjelpe deg med det. Det må være helt jævlig akkurat nå. Jeg ønsker deg det aller aller beste. Stå på! Anonymkode: ca719...bba 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Du overdriver. Prøv å forstå henne litt også. Hun var ensom, tilgi henne og gi hun mer oppmerksomhet hvis du virkelig elsker henne. Anonymkode: 54522...67b Det her er et skadelig råd. Det er ikke hans skyld at hun er utro. Man føler på mye rart i løpet av et forhold, men utroskap og tillitsbrudd som dette er en grense man aldri skal krysse. Anonymkode: ca719...bba 6
Hr. Aktiv Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du overdriver. Prøv å forstå henne litt også. Hun var ensom, tilgi henne og gi hun mer oppmerksomhet hvis du virkelig elsker henne. Anonymkode: 54522...67b Hadde en mann gjort det samme hadde det vært horder med "leiemordere" i hælene hans. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 7 år. Vi har våre opp og nedturer som alle andre, men alt i alt et veldig fint forhold. Vi har hatt krangler har de ofte vært bestående av at hun ikke føler jeg gir nok av meg i forholdet. Noe som i og for seg stemmer også. Jeg har ikke vært flink nok til å gi hun komplimenter, eller bare pratet med hun om hvordan ting går. I går natt oppdaget jeg det ved en tilfeldighet at hun har laget seg en Tinder-konto. Jeg konfronterte hun med dette, og ba hun om å vise meg den. Det viser seg her å være en fake-konto som ikke er hennes navn og med anonyme bilder. Det var hennes bilder, men ikke mulig å se at det var hun. Jeg gikk gjennom samtalene hennes, og det var flørtete samtaler. Ikke seksuelt på noen måte. Bare vanlig prat, men med en flørtete tone. Hun viser tydelig anger og sier at hun valgte å gjøre dette fordi hun har følt seg ensom i det siste. Hun trengte noen å prate med. Pratingen hadde kun foregått i et døgn. Jeg er så langt nede at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker hun så ufattelig høyt, men jeg føler ikke det samme tilbake. Hun viser tydelig anger og er veldig lei seg over situasjonen. Hun har fortalt alt som det er, og trygler meg om få en sjanse til. Jeg har lest at personer som har vært utro har større sjanse for å være det igjen? Jeg er i sjokk over alt sammen... Hva skal jeg gjøre? Gi hun en sjanse til? Gå fra henne? Jeg har aldri kjent på denne følelsen før. Et stort svik... Anonymkode: 11ded...bc5 Føler med deg. Vi menn kan ofte ta litt lett på ting som betyr mye mer en vi tror for det motsatte kjønn. Ofte så blir det til at den parten som mangler noe søker andre steder, kanskje bare for å få bekreftet at de fremdeles er attraktive. Det kan hende det er slik i dette tilfelle også, at hun ikke føler seg attraktiv fordi du ikke gir utrykk for det og viser det godt nokk. Dette trenger ikke å bety noe spesielt, men vi vet jo ikke hele historien, verken hvordan du eller hun er, eller hvordan samlivet deres fungerer. Her er mitt råd. Sett dere ned, ordentlig, og se på hverandre når dere prater sammen. Spør om alt og akkurat det du lurer på som eventuelt gjør deg usikker. Vær åpen for konstruktiv kritikk. Selvom det er hun som sitter på pinebenken er det like viktig (hvis ikke mer) at hun føler at hun kan være åpen og ærlig med deg. Trygling om flere sjanser gjør ikke deg tryggere. Først når du ser årsaken til handlingen kan du vurdere om du vil gi forholde en ny sjanse. Hvis du blir, da har du akseptert og fraskrevet deg muligheten for å bruke dette mot henne i all fremtid. Dette er viktig, hvis ikke blir det en skjev maktbalanse som garantert vil ødelegge for dere senere uansett. Håper det ordner seg! Hilsen mann som har fått dette inn med t-skje både 1 og 2 ganger. Anonymkode: 7fc4f...68b 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 Hun har kommunisert til deg hva hun trenger av deg. Hva forholdet deres mangler. Alikvel klarer du ikke å møte hennes behov. Du bare lar det dure og gå. Utroskap er aldri greit. Uansett graf sv det. Samtidig er hun ensom. Hun søker ting fra andre som du ikke klarer å gi. Altså burde hun dumpe deg siden du ikke er den rette for henne og hennes behov. Ja, hun ødela tilliten hos deg, men når hun klart og tydelig har sakt hva hun trenger av deg. Så har ikke du heller gjort din "plikt" i forholdet. Du er med på å ødelegge forholdet på lik linje med henne. Bare at vi her inne kan leke moral politiet fordi hun var mentalt utro. Du neglisjerer forholdet. Så for meg står dere likt. Du behandler henne ikke bra og veit det selv. Ta deg sammen 🤦 Anonymkode: 9d11e...996 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Det var jo ikke helt fake når hun brukte eget bilde, selv om det var utydelig. Jeg vet ikke hvor lett det er, har aldri brukt Tinder, men hun kunne vel bare brukt et tilfeldig bilde fra nettet. De fleste ser vel på Tinder som en sjekke/flørte-app, men noen mener kanskje det er en uskyldig chatte-app også? Likevel er det drøyt å gå fra hverandre ett sju år om det ikke er noe mer enn dette. Min mening. Du må finne ut hva du føler nå og hva du tror du føler om et år. Anonymkode: 9a463...78e 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 Fant du det ut ved å snike på hennes mobil, eller ved at du selv har en Tinderkonto? Anonymkode: 58c4f...72a 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Hun har kommunisert til deg hva hun trenger av deg. Hva forholdet deres mangler. Alikvel klarer du ikke å møte hennes behov. Du bare lar det dure og gå. Utroskap er aldri greit. Uansett graf sv det. Samtidig er hun ensom. Hun søker ting fra andre som du ikke klarer å gi. Altså burde hun dumpe deg siden du ikke er den rette for henne og hennes behov. Ja, hun ødela tilliten hos deg, men når hun klart og tydelig har sakt hva hun trenger av deg. Så har ikke du heller gjort din "plikt" i forholdet. Du er med på å ødelegge forholdet på lik linje med henne. Bare at vi her inne kan leke moral politiet fordi hun var mentalt utro. Du neglisjerer forholdet. Så for meg står dere likt. Du behandler henne ikke bra og veit det selv. Ta deg sammen 🤦 Anonymkode: 9d11e...996 Dobbeltmoral. Ref forskjellige standarder for menn og kvinner. Hadde TS vært kvinne ville du aldri funnet på å si at "de står likt". Du tror TS ikke har følt at partner kunne gitt litt mer eller gjort ting annerledes? Har han da gått på Tinder og chattet med damer fordi han ikke får det som han vil? Nope. Nei, så da er han virkelig ikke like skyldig. Pinlig! Anonymkode: ca719...bba 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 54 minutter siden, AnonymBruker said: Fant du det ut ved å snike på hennes mobil, eller ved at du selv har en Tinderkonto? Anonymkode: 58c4f...72a Dette lurer jeg også på. Om noen jeg kjente hadde Tinderkonto ville jeg aldri funnet det ut, av den grunn at jeg ikke er der selv. Anonymkode: a8f4f...017 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Dette lurer jeg også på. Om noen jeg kjente hadde Tinderkonto ville jeg aldri funnet det ut, av den grunn at jeg ikke er der selv. Anonymkode: a8f4f...017 Kompiser som har Tinder og fant henne, og varslet han? Enkelt og greit. Har selv kommet over kvinner på Tinder som skriver at de ikke vil bli gjenkjent... Til og med damer som skriver at de er gift og vil ha morro. Hadde jeg visst hvem typen dems var ville jeg varslet umiddelbart. Anonymkode: ca719...bba 3
Kenelz Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 52 minutter siden, AnonymBruker said: Kompiser som har Tinder og fant henne, og varslet han? Enkelt og greit. Har selv kommet over kvinner på Tinder som skriver at de ikke vil bli gjenkjent... Til og med damer som skriver at de er gift og vil ha morro. Hadde jeg visst hvem typen dems var ville jeg varslet umiddelbart. Anonymkode: ca719...bba 👏🏼👏🏼👏🏼
Gjest Chroma Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 I mine øyne er det utroskap og et stort svik. Har opplevd det selv og det er vondt. Hva du skal gjøre er det bare du som kan finne ut av.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 7 år. Vi har våre opp og nedturer som alle andre, men alt i alt et veldig fint forhold. Vi har hatt krangler har de ofte vært bestående av at hun ikke føler jeg gir nok av meg i forholdet. Noe som i og for seg stemmer også. Jeg har ikke vært flink nok til å gi hun komplimenter, eller bare pratet med hun om hvordan ting går. I går natt oppdaget jeg det ved en tilfeldighet at hun har laget seg en Tinder-konto. Jeg konfronterte hun med dette, og ba hun om å vise meg den. Det viser seg her å være en fake-konto som ikke er hennes navn og med anonyme bilder. Det var hennes bilder, men ikke mulig å se at det var hun. Jeg gikk gjennom samtalene hennes, og det var flørtete samtaler. Ikke seksuelt på noen måte. Bare vanlig prat, men med en flørtete tone. Hun viser tydelig anger og sier at hun valgte å gjøre dette fordi hun har følt seg ensom i det siste. Hun trengte noen å prate med. Pratingen hadde kun foregått i et døgn. Jeg er så langt nede at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker hun så ufattelig høyt, men jeg føler ikke det samme tilbake. Hun viser tydelig anger og er veldig lei seg over situasjonen. Hun har fortalt alt som det er, og trygler meg om få en sjanse til. Jeg har lest at personer som har vært utro har større sjanse for å være det igjen? Jeg er i sjokk over alt sammen... Hva skal jeg gjøre? Gi hun en sjanse til? Gå fra henne? Jeg har aldri kjent på denne følelsen før. Et stort svik... Anonymkode: 11ded...bc5 Hvordan fant du ut at hun hadde en Tinderprofil? Anonymkode: 0a91e...077
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei du. Jeg har vært i flere forhold hvor damene var utro, så kjenner godt på hvordan du har det nå. Det er absolutt ikke slik at er man utro en gang så er man utro igjen. Min kjæreste gjennom flere år hadde seg med andre tidlig i forholdet, ble helt knust, og gjorde det aldri igjen. Jeg kjenner ikke din kjære, men tolker det dithen at hun angrer voldsomt. Det er et godt tegn. Dog er det slik at det som har skjedd er en stor varselslampe for forholdet. Dere har grunnleggende problemer med ensomhet og kommunikasjon som må løses, og nå et stort svik på toppen av det. Parterapi er helt nødvendig hvis dere ønsker å komme dere videre. Men i etterpåklokskapens lys skulle jeg nok forlatt forholdet mitt tidligere, for slike sår leges aldri helt. Selv etter flere år med innsats fra begge to var det noe grunnleggende som ikke stemte. Jeg begynte å fantasere om henne med andre menn, og vi gikk inn i hotwife greier. Det var min måte å kanalisere og få kontroll over den frykten på, selv om jeg der og da trodde jeg var over det. Jeg nevner dette kun for å belyse at utroskap er helt grunnleggende galt, og setter sine spor i lang lang tid etterpå. Du fortjener bedre. Likevel kan det være lurt å ta tiden til gode nå, og jobbe dere gjennom denne krisen sammen. Hvis du da eventuelt velger å gå sitter du i alle fall igjen med delvis legede sår, slik at ikke fremtidige partnere må hjelpe deg med det. Det må være helt jævlig akkurat nå. Jeg ønsker deg det aller aller beste. Stå på! Anonymkode: ca719...bba Smart type dette her, TS! Utroskap er ofte komplekst. Hun lagde en tinder profil for å føle seg sett/ønsket? Ville ha en å snakke med? Jeg skjønner det. Er det greit? Næh, men det er heller ikke djevelens oppfinnelse. Først og fremst vil hun føle seg sett og ønsket fra deg, noe hun har uttrykket. Og du sier selv at dette er noe du ikke har prioritert. Kan dere bli flinkere på å kommunisere og handle ut i fra? Dette bør være fokus i (det eventuelle) forholdet videre. Snakk med hverandre og prøv å sett deg inn i hennes situasjon. Det hun gjorde var ikke greit, men veldig menneskelig... Hun forteller deg hvor mye hun angrer, kan du greie å tilgi henne? Siden hun faktisk har utrykket hva hun føler/savner/trenger i forholdet, kan du bli flinkere til å gi henne det? Vi trenger alle å føle oss viktige/elsket/spesielle. Jeg syns det er viktig å huske på at hun faktisk ikke har møtt eller opprettet et romantisk forhold til noen - det er finnes en skala. Og nei - gjør du det ene, gjør du nødvendigvis ikke det andre. Et forhold, spesielt et langt og kanskje livslangt, består av mye opp- og nedturer. Til syvende og sist må man faktisk velge å være sammen, hver dag. Og jobbe for det - hardt. Dette gjelder alle forhold. Så klart kan du komme deg forbi dette, men vil du og er det verdt det? Anonymkode: 67e5f...a49 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 Jeg hadde kastet henne ut. Men igjen, jeg er ikke en tatatt mann, som bare sitter der og ikke tar tak, når dama mi forteller igjen og igjen at hun har det vondt. Så kanskje jeg ville tenkt annerledes hvis jeg hadde vært det. Anonymkode: ab194...bb5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei, Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 7 år. Vi har våre opp og nedturer som alle andre, men alt i alt et veldig fint forhold. Vi har hatt krangler har de ofte vært bestående av at hun ikke føler jeg gir nok av meg i forholdet. Noe som i og for seg stemmer også. Jeg har ikke vært flink nok til å gi hun komplimenter, eller bare pratet med hun om hvordan ting går. Anonymkode: 11ded...bc5 Hvorfor være sammen, da? Det er jo bare å gjøre det slutt. Hun burde selvsagt ha gjort det slutt i stedet for å eventuelt være utro, men alt har sin grunn. Anonymkode: 7c5cf...51e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå