Ayesh Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Vi trenger nytt kjøleskap. Ikke kombiskap. Fant denne på nettet men kjenner ikke til dette merke. Er det bra eller dårlig merke? Og er dette standard størrelse? https://www.komplett.no/product/985472/hvitevarer/kjoeleskap/iiglo-ks60170w-kjoeleskap?feature=freightwidget&gclid=Cj0KCQiAnKeCBhDPARIsAFDTLTIZMgXcR83y21osTTpdeKd4QAgbgYzQRCm-hnIfaFC-gcCralBTGgYaAk5vEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Det står at den har høyeste støynivå på 42 db. Det tror jeg at du kommer til å merke godt. Mitt er på 40db og det er egentlig i overkant mye støy syns jeg. I tillegg er håndtaket montert slik at det kommer til å løsne fort. Legger ved et eksempel som er på 40 db, den er dyrere, men lyden er lavere og den er finere og uten slikt håndtak. https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kjoleskap-og-fryser/kombiskap/L176CW18E/logik-kjoleskapfryser-l176cw18e Anonymkode: e2a34...ace 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Det er et helt Ok kjøleskap i billigsegmentet. Ikke regn med at det lever i så veldig mange år. Kan være mer økonomisk å kjøpe noe mer holdbart. Anonymkode: e2ebe...981 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Jeg er skeptisk til merker jeg aldri har hørt om og som er så billig. Anonymkode: dc402...3c7
Gjest Made4u Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Ser ut som ett dritt-kjøleskap og er nok også et dritt-kjøleskap, merket er for min del ukjent og prisen sier meg jo også at dette neppe kan være god kvalitet. Når man ser på det hjulet man styrer temperatur med, det ser simpelt ut. Hatt lignende selv på eldre kjøleskap, men har jo hatt med mer elektronisk styring også og forskjellen er jo som natt og dag. Hvorfor i all verden kjøpe et dritt-kjøleskap, som jeg registrerer at støyer med 2dB mer enn et kjøleskap noen her mener at støyer for mye... Jeg er en som kan sies å være en lyd-mann, og kan fortelle deg at 3dB opp eller ned på decibel-skalaen, tre decibel representerer en dobling eller halvering av lydstyrken (i dette tilfellet støy)... Altså støyer dette nesten dobbelt så mye som det en annen bruker her sier er i overkant for han/henne, men det er jo vanlig at kompressoren på billige skap støyer mer enn på dyrere (man får en kvalitet man betaler for)... Hvorvidt du kan leve med støyen, og at kvaliteten ikke er den beste samt at det fungerer dårligere som kjøleskap enn dyrere modeller, fordi temperatur-reguleringen ikke er like god i slike skap... Selv ville jeg ikke dratt inn et skap i hus, som kostet det dobbelte for den størrelsen, det ville vært under mine krav til elektronikk i alle fall... Så min anbefaling er å se deg om etter et kjøleskap som koster mer og har bedre kvalitet, å betale 8-12.000 for et skap så begynner vi å snakke, det er ikke så ille for noe man har såpass lenge... Man skal skulle leve med det man kjøper også...
GammelKaktus Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Ville heller valgt dette om du skal ha et billig kjøleskap. https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kjoleskap-og-fryser/kjoleskap/201677/electrolux-kjoleskap-lrs1df39w-hvit 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Made4u skrev (23 minutter siden): Ser ut som ett dritt-kjøleskap og er nok også et dritt-kjøleskap, merket er for min del ukjent og prisen sier meg jo også at dette neppe kan være god kvalitet. Når man ser på det hjulet man styrer temperatur med, det ser simpelt ut. Hatt lignende selv på eldre kjøleskap, men har jo hatt med mer elektronisk styring også og forskjellen er jo som natt og dag. Hvorfor i all verden kjøpe et dritt-kjøleskap, som jeg registrerer at støyer med 2dB mer enn et kjøleskap noen her mener at støyer for mye... Jeg er en som kan sies å være en lyd-mann, og kan fortelle deg at 3dB opp eller ned på decibel-skalaen, tre decibel representerer en dobling eller halvering av lydstyrken (i dette tilfellet støy)... Altså støyer dette nesten dobbelt så mye som det en annen bruker her sier er i overkant for han/henne, men det er jo vanlig at kompressoren på billige skap støyer mer enn på dyrere (man får en kvalitet man betaler for)... Hvorvidt du kan leve med støyen, og at kvaliteten ikke er den beste samt at det fungerer dårligere som kjøleskap enn dyrere modeller, fordi temperatur-reguleringen ikke er like god i slike skap... Selv ville jeg ikke dratt inn et skap i hus, som kostet det dobbelte for den størrelsen, det ville vært under mine krav til elektronikk i alle fall... Så min anbefaling er å se deg om etter et kjøleskap som koster mer og har bedre kvalitet, å betale 8-12.000 for et skap så begynner vi å snakke, det er ikke så ille for noe man har såpass lenge... Man skal skulle leve med det man kjøper også... Har du sjekka hvor mange decibel ditt er på? At et kjøleskap koster 12000 kr gjør det ikke nødvendigvis til et bedre kjøleskap, og manuell styring av temperatur er null problem om man bruker temperaturmåler i kjøleskap og fryser for kontroll iblant. Lyden, og at den passer i volum og plass, samt ikke har dustete håndtak som faller av og heller ikke er av et typisk merkevare er mer viktig. Vet om mange som har kjøpt seg rådyre kjøleskap som er bare helt elendige på flere vis. Anonymkode: e2a34...ace 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden): Ville heller valgt dette om du skal ha et billig kjøleskap. https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kjoleskap-og-fryser/kjoleskap/201677/electrolux-kjoleskap-lrs1df39w-hvit Lydnivået er hvertfall bedre. 38 DB. Denne fant jeg ikke når jeg googla så flott at du gjorde det Anonymkode: e2a34...ace 1
GammelKaktus Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lydnivået er hvertfall bedre. 38 DB. Denne fant jeg ikke når jeg googla så flott at du gjorde det Anonymkode: e2a34...ace Skulle bare mangle. Lydnivået er bedre og det er litt større, i tillegg et merke de fleste av oss har hørt om. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 36 minutter siden, Made4u said: Ser ut som ett dritt-kjøleskap og er nok også et dritt-kjøleskap, merket er for min del ukjent og prisen sier meg jo også at dette neppe kan være god kvalitet. Når man ser på det hjulet man styrer temperatur med, det ser simpelt ut. Hatt lignende selv på eldre kjøleskap, men har jo hatt med mer elektronisk styring også og forskjellen er jo som natt og dag.Hvorfor i all verden kjøpe et dritt-kjøleskap, som jeg registrerer at støyer med 2dB mer enn et kjøleskap noen her mener at støyer for mye... Jeg er en som kan sies å være en lyd-mann, og kan fortelle deg at 3dB opp eller ned på decibel- skalaen, tre decibel representerer en dobling eller halvering av lydstyrken (i dette tilfellet støy)...er ikke så ille for noe man har såpass lenge... Man skal skulle leve med det man kjøper også... 3db er ca. dobbelt så mye kraft, men du må opp i 10db før det oppleves som dobbelt så høyt. Anonymkode: a11a3...a57
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 Et eller annet kinesisk billigmerke. Det er nesten ingenting som kan gå i stykker med kjøleskap, så jeg hadde ikke bekymret meg så mye for dét. Lydnivå er viktig, og husk at strømratingen endres hvert øyeblikk. Går fra A+ til F. Så det vil komme mange tilbud nå når disse skal ut. Anonymkode: 44a5f...ee7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå