Gjest Natta Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Hvilken søvnpiller er ikke vanedannende? Hvilke merker? Jeg bruker vallergan, men synes det ikke virker så mye mere. Er det noen andre typer?
Gjest 1111 Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Hør med lege du, tror nok ikke vi er de rette personene til å anbefale reseptbelagt medisin. Det som virker for meg, virker kanskje ikke for deg.
Gjest natta Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 Bruker dere noen typer? Vet dere om noen navn?
Gjest Hope - ikke pålogga Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 Tolvon er jo søvndyssende, da. Brukes ofte som sovemedisin. Jeg bruker Imovane ved behov, men det er vanedannende. Det funker fint for meg.
lillesky Skrevet 24. august 2005 #5 Skrevet 24. august 2005 Vallergan er egentlig allergimedisin, med bivirkningen at man blir søvning. Min lege sa at jeg fint kunne ta denne, men jeg likte den ikke (jeg fikk sånn hangover dagen etter). Nå bruker jeg Zolpidem. Tar en tablett hver kveld, og de fungerer bra. Jeg får sove! Legen min sier det er ok at jeg tar dem, fordi jeg har en depresjon og ikke vil være avhengig av dem når jeg blir frisk. Jeg kjenner en mann som har brukt Imovane i 20 år. Han er en frisk og rask mann, uten andre problemer enn søvnproblemer. Selv om man skal være forsiktig med medisiner, så er det viktig å få sove. Lurer du på noe, kan du også ta en tur innom et apotek og spørre dem. Men det lureste er nok å snakke med legen din. Det er riktig som Rhiakath sier; det som virker for meg virker kanskje ikke for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå