Gå til innhold

Vil flytte et sted i Norge med fin utsikt: sund, kyst, vik, frodig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker tips om steder i Norge hvor det er fint og frodig, utsikt over et sund, en kyst, en vik eller lignende. Med ikke alt for tett bebyggelse, men litt rom mellom husene og fine turområder rundt. Legger ved noen bilder jeg fant på nett i farta som viser litt hvilken vibe jeg ønsker på utsikten. 
gjerne et sted som ikke ligger alt for langt unna en by/tettsted, kanskje et sted som er «up and coming» når det kommer til utbygging og muligheter for arbeid. Er drittlei vinteren i Tromsø så noe mildere hadde vært fint. Ønsker å flytte til et sted hvor markedsverdien på Boliger hvertfall ikke synker. 

7A3B4D07-58CA-4AE1-A1F4-73B36EE84CF5.jpeg

71802206-12B6-4F37-BAB6-861DB1C75222.jpeg

D5573709-9FC7-4E53-81E1-3B72B1C62176.jpeg

D6CF6C76-EBB4-4EF7-8A8E-B8051F92A442.jpeg

Anonymkode: 89a17...4bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med bygdene rundt Ålesund/Sunnmøre? Nydelig utsikt der. Men dessverre mye regn, en av grunnene til at jeg selv har flyttet derifra.

Anonymkode: e6151...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med bygdene rundt Ålesund/Sunnmøre? Nydelig utsikt der. Men dessverre mye regn, en av grunnene til at jeg selv har flyttet derifra.

Anonymkode: e6151...06d

Takk. Skal sjekke det ut 😃

AnonymBruker
Skrevet

Faren min har kjøpt seg hus i Eidsvåg på Sunnmøre,  og det treffer på mange av kriteriene dine. Innerst i en fjord, utsikt til sunnmørsalpene, frodig natur og greit klima. De har ofte mye varmere vær der enn andre steder fordi gulfstrømmen kommer inn i de traktene. 40 min fra Molde som har alt det en by kan tilby. 

Anonymkode: c7d50...55f

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Bergen eller områdene rundt? Fin og mild vinter, men litt mye regn og vind. Fantastisk natur, med fjell, fjord, fjære, skjærgård og havutsikt.

Anonymkode: ba181...3bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg stiller meg bak de som foreslår Sunnmøre. Bor selv i Vesterålen. Men har ei søster i både Ålesund og Bergen. Mannen min var ei søster i Østfold. Av de områdene er Sunnmøre det stedet som har alt syns jeg. En fantastisk natur, kysten, fjellene, Molde og Ålesund er av grei størrelse. Og klima er betydelige mye bedre enn det vi har her nord. Bergen er for vått og Østfold for flatt, forøvrig for folksomt også. Der får du uannset ikke hus med sjøutsikt uten må betale opp mot 10 mil selv om prisene ikke er så ille ellers der. Men det bor mange der og alle vi ha utsikt. Siden området er flat er det få hus med utsikt og disse er svindyr. 

Jeg er ikke serlig kjent på sørlandet. Der er jo klimaet fantastisk, så det er forøvrig noe jeg også ville vurdert. Men kan tenke meg det er litt mer vanskelig å finne hus med dine kriterier der til en ok pris. 

AnonymBruker
Skrevet

Nesodden?

Anonymkode: b5f51...8f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nesodden?

Anonymkode: b5f51...8f6

Oiii ja der så det nydelig ut! Takk!

AnonymBruker
Skrevet
Nordilandet skrev (21 timer siden):

Jeg stiller meg bak de som foreslår Sunnmøre. Bor selv i Vesterålen. Men har ei søster i både Ålesund og Bergen. Mannen min var ei søster i Østfold. Av de områdene er Sunnmøre det stedet som har alt syns jeg. En fantastisk natur, kysten, fjellene, Molde og Ålesund er av grei størrelse. Og klima er betydelige mye bedre enn det vi har her nord. Bergen er for vått og Østfold for flatt, forøvrig for folksomt også. Der får du uannset ikke hus med sjøutsikt uten må betale opp mot 10 mil selv om prisene ikke er så ille ellers der. Men det bor mange der og alle vi ha utsikt. Siden området er flat er det få hus med utsikt og disse er svindyr. 

Jeg er ikke serlig kjent på sørlandet. Der er jo klimaet fantastisk, så det er forøvrig noe jeg også ville vurdert. Men kan tenke meg det er litt mer vanskelig å finne hus med dine kriterier der til en ok pris. 

Sørlandet er ikke nødvendigvis så dyrt på boligfronten. Fritidsbolig har ofte litt villere priser

Anonymkode: f5048...948

AnonymBruker
Skrevet

Sogn&fjordane? Trooooor de har verdens lengste fjord, også er det NYDELIG der!

Anonymkode: 69705...2c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sogn&fjordane? Trooooor de har verdens lengste fjord, også er det NYDELIG der!

Anonymkode: 69705...2c4

Fint i Sogn. Sognefjorden er verdens nest lengste fjord :) Har tilbrakt mange sommerferier ytterst i havgapet :) 

Anonymkode: 8a2f3...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...