Gå til innhold

Hjelp meg !

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Klara på taket

Jeg har lest så myyyye....og nå er hele bokhylla hjemme tom...så nå trenger jeg desperat noen boktips....kriminalbøker, klassikere...hva som helst....!!

Personlig anbefaler jeg; ''DOn Quijote'' av Cervantes...bruk lang tid på den og nyt hvert minutt... :briller:

og en litt mindre høytidlig...''gutter er gutter'' av nick hornby...*aldri ledd så mye i hele mitt liv* :hoho:

Kom igjen, å hjelp meg litt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lest noe av Andre Bjerke ?

Kan sikkert anbefale alt han har skrevet.

Språket han bruker er bare genialt!

+ anbefaler poesi av Herman Wildenvey

Begge disse er genier, spør du meg :)

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste du kan komme over av Mary Higgins Clark er utrolig bra, spesielt "Vi møtes igjen", "Du er bare min" og "Noen ser deg".

Ellers kan jeg anbefale "Kanalmorderen" og "Min elskede, min morder", begge av Nicci French.

Anbefaler også "Dødelig elskov" av Ann Rule (sann historie).

Vil du ha noen bøker som kanskje tar fra deg nattesøvnen er disse å anbefale:

"Hvem var Lucy?" av Shaun Hutson

"Mørke hemmeligheter" av Joy Fielding

"De navnløse" av Ramsey Campbell

"Usynlige øyne" av Charles de Lint

Ehm..Jeg kan anbefale bøker i det vide og det brede, da jeg er en skikkelig lesehest...

Hvis ingen av de nevnte er noen du har lyst til å hive deg over, anbefaler jeg deg den nye Ikea-katalogen.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Hamsun, for Guds skyld, er et MUST! Han har skrevet utroolig mye bra. Sigrid Unset glemte jeg også i farten i stad... det beste er kransen, første bok om Kristin Lavransdatter.

Vakker litteratur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Irving -> Morsomme og rare romaner. "En bønn for Owen Meany" og "Hotell New Hampshire" er strålende, visstnok også "Garps bok" og de andre bøkene hans.

Minette Walters -> Alle bøkene hennes er glimrende krim-bøker.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg anbefale "Kanalmorderen" og "Min elskede, min morder", begge av Nicci French.

kanalmorderen..er det Nicci French som har skrevet den og?? Trodde de bare hadde skrevet "hvem drepte nathalie" og "min elskede min morder" jeg.

ellers til den som startet tråden anbefaler jeg alt av John Grisham. Spesielt "juryen" "det malte huset" "firmaets mann" og "testamentet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marianne Fredriksons bøker er helt fantastiske!

Ellers vil jeg anbefale James Clavell og hans bøker i Noble house serien.

Og Ken Follets Jackdaws (og andre av ham også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hva som helst", ja..... Nesten umulig å velge noe å foreslå, men jeg prøver:

Trilogien til Jan Guillou om Arn Magnusson: "Veien til Jerusalem", "Tempelridderen", "Riket ved veiens ende", og oppfølgeren "Arven etter Arn". En sterk heltehistorie full av kjærlighet, familiebånd, krig og fred, filosofi og religion, historie og samfunnskritikk...

Drømte meg helt bort i disse bøkene....

Krim? Har hatt masse glede av Henning Mankells bøker om Kurt Wallander.

Og i en helt annen sjanger: Bøkene til Finn Bjelke og Yan Friis "GGG -Gyldendals Gode Gutteguide" og "Året rundt med Finn og Yan" er et absolutt MUST!!! Enten man er kvinne eller mann og har et snev av selvironi -eller noensinne har vært på IKEA- tror jeg man finner noe å kjenne seg igjen i her.... Hysterisk morsomme!

...fyr på peisen, rødvin, kaldt og mørkt ute, ullsokker og bok i sofaen...

høsten er egentlig ganske fin!!

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...