Gå til innhold

Får ikke opp pulsen på sykling

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg pleier å løpe ganske mye, og har drevet med det siden 90-tallet og har derfor god erfaring. Vanligvis får jeg pulsen opp i 150-160 på intervaller og 180+ på slutten av en hard løpsintervalløkt. Makspuls på ca 190 vil jeg tro. I dag var det derimot så elendig vær ute at jeg måtte ty til spinning innendørs.

Jeg gikk da for 6*2 minutter, istedenfor 10*1 minutter løping som jeg vanligvis gjør. På intervallene skrudde jeg opp motstanden og stod mens jeg syklet. Jeg synes jeg fikk tatt i nesten like mye som jeg gjør i løping. Problemet var at pulsen nesten ikke beveget seg i det hele tatt. Den kom kanskje opp i 100 selv om jeg tok i like mye som jeg gjør når jeg løper.

Jeg vil si innsatsen tilsvarte et 400 meter løpedrag på 1.10 om det gir noen en pekepinn. Her skulle pulsen egentlig ligger på ca 150. Det rare var at pulsen gikk mer opp når jeg syklet med mye lettere motstand etter økten. Noen med peiling som har en forklaring på dette? Har jeg fått trent i dag?

Anonymkode: 0a996...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Wops. Beklager, feil forum. Skrev den i trening og sport nå så bare å glemme denne.

Anonymkode: 0a996...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...