Gå til innhold

Hvordan er Exit mye verre i virkeligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så mange kommentarer som nevner det i Exit-trådene, men ingen som utdyper særlig... Hva er verre i virkeligheten?

Anonymkode: 39bf5...f42

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så mange kommentarer som nevner det i Exit-trådene, men ingen som utdyper særlig... Hva er verre i virkeligheten?

Jeg kjenner ikke miljøet så aner ikke 😊

Anonymkode: 66557...04b

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet

De har utelatt de groveste sakene son hendte fortalt fra konene/ samboerne deres.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, menn. Dyriske menn. Når de har penger, kommer også makt. Og muligheter. Seksuelle muligheter. Så hvis muligheten er der for å kunne ha gangbanger med 3-4 prostituerte, to ganger i uka, er det klart mange gjør det med glede. Koster dem kanskje 20.000kr pr. gang.. men, småpenger.

Også å lett å leve ut sine perversiteter. Både mer uskyldige, men også mer grove.

Er det jeg tenker.

Anonymkode: c909e...f53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lunaris skrev (9 minutter siden):

De har utelatt de groveste sakene son hendte fortalt fra konene/ samboerne deres.

Grov på hvilken måte da? Overgrep og vold, omfattende rusmisbruk? Misbruk av barn ala Jeffrey Epstein?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, menn. Dyriske menn. Når de har penger, kommer også makt. Og muligheter. Seksuelle muligheter. Så hvis muligheten er der for å kunne ha gangbanger med 3-4 prostituerte, to ganger i uka, er det klart mange gjør det med glede. Koster dem kanskje 20.000kr pr. gang.. men, småpenger.

Også å lett å leve ut sine perversiteter. Både mer uskyldige, men også mer grove.

Er det jeg tenker.

Anonymkode: c909e...f53

Exit er jo mye verre enn dette!! I tillegg til prostituerte flere ganger i uken, så doper de seg og drikker flere ganger i uken - daglig? Hva med all volden og aggresjonen? Tråden omhandler jo hvordan dette er verre i virkeligheten. 

Anonymkode: 441c6...15f

AnonymBruker
Skrevet

Psykopater&Narsissister, noen har flere diagnoser og de farligste dreper, så værre er vel slike som Ted Bundy og Chris Watts.

Anonymkode: 2dabc...b6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Grov på hvilken måte da? Overgrep og vold, omfattende rusmisbruk? Misbruk av barn ala Jeffrey Epstein?

Du så jo i S1 hvordan de utnyttet prostituerte i den scenen med golfkølla.  Tipper mange har seg med veldig unge jenter også....nedi 16 års alder.  

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Exit er jo mye verre enn dette!! I tillegg til prostituerte flere ganger i uken, så doper de seg og drikker flere ganger i uken - daglig? Hva med all volden og aggresjonen? Tråden omhandler jo hvordan dette er verre i virkeligheten. 

Anonymkode: 441c6...15f

Tror nok ikke at du kan forestille deg det med mindre du har opplevd det selv...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte Vanessa Rudjord sa i podcasten til hun og Synnøve Skarbø i dag,  at Exit er oppdiktet, fordi hun har vært i dette miljøet og ingenting av dette eksisterte.

Vet ikke om det stemmer?

Anonymkode: afe7c...69a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hørte Vanessa Rudjord sa i podcasten til hun og Synnøve Skarbø i dag,  at Exit er oppdiktet, fordi hun har vært i dette miljøet og ingenting av dette eksisterte.

Vet ikke om det stemmer?

Anonymkode: afe7c...69a

Exit er nok i stor grad oppdiktet og basert på virkelige hendelser på samme måte vis som Titanic sin Jack og Rose 

Anonymkode: f9c7c...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, virkeligheten er ikke verre. 

Det de har gjort er å sette seg ned med Økokrim, samt tre-fire karer fra finansmiljøet i Oslo som er "knutepunkter" i meglermiljøet. Der har de hørt mange historier, samlet opp de som er grovest og sortert ut historiene som egner seg for serien. 

Alle historiene - som kanskje totalt stammer fra ganske ulike mennesker, er flettet inn i livslinjene til fire personer.

Jeg gadd i utgangspunktet ikke se på sesong 1 fordi jeg følte jeg visste akkurat hva som kom. Jeg har mange venner som har endt opp i finans eller lignende bransjer. Jeg er også oppvokst i Oslo og bodd lenge i sentrum vest som blir portrettert her, og er ganske lei av harselering i media bare fordi folk rundt om i landet skal gasse seg i det de tror er virkelighet. Jeg ble konfrontert med det ved en venn fordi en av historiene som ble brukt i serien tydelig er basert på en venn av familien vår. Han det gjelder er ikke en "Exit"-type overhodet, de har bare brukt hans historie (som er tragisk) fordi de syntes den var kul. Han jobbet tilfeldigvis i finans, så da passet det bra.

Jeg kan legge til at folk flest har en altfor bred definisjon av "finans". Det er ikke slik at "finans" er alle som jobber med penger og verdipapirer. Erfaringene er stort sett hentet fra meglerhus som Artctic Securites, Platou, ABG. De fleste i finans i Oslo begår ikke mer ugagn enn du ellers finner i kultur eller akademia eller andre attraktive bransjer.

Anonymkode: 871ad...52e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...