Gå til innhold

Mor og famillien hennes har blokkert meg. Stemor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en mann på 5 året. De har 1 barn sammen. Det har vært stor konflikt. Masse rettsaker. Dommen ble avtalt samvær og fortellingene til mor og beskyldningene var usanne. 

Det er spredd usannheter om meg og mitt/vårt barn også for egen vinning. 

Mor blokkerte meg med engang. Men nå har enkelte andre i familien også blokkert meg helt plutselig. Jeg har aldri møtt dem eller pratet med dem pga situasjonen. 

Jeg blir litt lei meg ovenfor barnet. Det viser helt klart at dem mener vi og også jeg er helt uaktuelt for barnet. Det er ødeleggende. 

Hvordan snu disse tankene? Noen som har erfaring med slikt? 

Anonymkode: c0bfd...d2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er sammen med en mann på 5 året. De har 1 barn sammen. Det har vært stor konflikt. Masse rettsaker. Dommen ble avtalt samvær og fortellingene til mor og beskyldningene var usanne. 

Det er spredd usannheter om meg og mitt/vårt barn også for egen vinning. 

Mor blokkerte meg med engang. Men nå har enkelte andre i familien også blokkert meg helt plutselig. Jeg har aldri møtt dem eller pratet med dem pga situasjonen. 

Jeg blir litt lei meg ovenfor barnet. Det viser helt klart at dem mener vi og også jeg er helt uaktuelt for barnet. Det er ødeleggende. 

Hvordan snu disse tankene? Noen som har erfaring med slikt? 

Hvordan vet du at de har blokkert deg hvis du aldri har hatt kontakt med de? Da betyr jo det at du har stalket dem og at de har blokkert deg med god grunn!

Anonymkode: e20c3...699

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten ta en vurdering på om det er ansvarlig å blande barnet ditt inn i slike dysfunksjonelle familier. For moren til din manns barn er hans familie. Til evig tid. Det samme er hele hennes slekt. Fordi de er tanter, onkler, besteforeldre etc til hans barn. Får du et barn med han blir dette slekta til barnets søsken.

Du får ikke endret dysfunksjonelle familier - det ligger etter all sannsynlighet psykisk sykdom bak slik adferd. Er det din egen kan du velge å kutte all kontakt, men når det er et barns slekt får du ikke engang gjort det. 

Så enten må du evne å fjerne deg helt fra konflikten. For hva betyr det at dysfunksjonelle folk ikke liker deg? Det betyr selvsagt intet. Eller så må du som et absolutt minimum gi barna den illusjonen. Noe som betyr å kun (og kun bare) snakke positivt om stebarnets mor og familie. Å aldri snakke om uro. Å aldri med mannen din dele frustrasjon. For alt dere deler og venner dere til å snakke om kommer et barn til å overhøre - om nødvendig ved å lytte ved dører. Og alt et barn hører vet alle barna. Jeg tipper dere nå prater om ste-familien. Og at et barn hører dette. Og videreformidler til dette når vedkommende dere baksnakker.

Anonymkode: 46d8a...419

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan vet du at de har blokkert deg hvis du aldri har hatt kontakt med de? Da betyr jo det at du har stalket dem og at de har blokkert deg med god grunn!

Anonymkode: e20c3...699

Vi har felles bekjente. Og i naturlige settinger på sosiale medier har vært kommentert på samme bilder eller lignende, og det blir prat på at dem også har kommentert men at det ikke vises hos meg. Så er det klart det er blokkert uten noen form for stalking. At jeg vet at mor gjorde det ganske tidlig var fordi hun fortalte det til far fordi vi var på samme kjøp salg side. Vi bor i samme området. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må nesten ta en vurdering på om det er ansvarlig å blande barnet ditt inn i slike dysfunksjonelle familier. For moren til din manns barn er hans familie. Til evig tid. Det samme er hele hennes slekt. Fordi de er tanter, onkler, besteforeldre etc til hans barn. Får du et barn med han blir dette slekta til barnets søsken.

Du får ikke endret dysfunksjonelle familier - det ligger etter all sannsynlighet psykisk sykdom bak slik adferd. Er det din egen kan du velge å kutte all kontakt, men når det er et barns slekt får du ikke engang gjort det. 

Så enten må du evne å fjerne deg helt fra konflikten. For hva betyr det at dysfunksjonelle folk ikke liker deg? Det betyr selvsagt intet. Eller så må du som et absolutt minimum gi barna den illusjonen. Noe som betyr å kun (og kun bare) snakke positivt om stebarnets mor og familie. Å aldri snakke om uro. Å aldri med mannen din dele frustrasjon. For alt dere deler og venner dere til å snakke om kommer et barn til å overhøre - om nødvendig ved å lytte ved dører. Og alt et barn hører vet alle barna. Jeg tipper dere nå prater om ste-familien. Og at et barn hører dette. Og videreformidler til dette når vedkommende dere baksnakker.

Anonymkode: 46d8a...419

Barnet vi har sammen er lite. Vi prater ikke negativt om mors famillie. Dette har vært klart fra start, vi er åpne og vil samarbeide. 

Dette står også i papirene fra retten far og fars familie var mer samarbeidsvillig og kunne finne flere positive punkter ved og med mor. Men ingenting tilbake. 

Jeg er veldig på det at uansett hva som blir sagt og viderefortalt her av barnet så skal vi ikke synke like lavt. Så nei, vi baksnakker ikke mor og morsfamillie som du nevner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet vi har sammen er lite. Vi prater ikke negativt om mors famillie. Dette har vært klart fra start, vi er åpne og vil samarbeide. 

Dette står også i papirene fra retten far og fars familie var mer samarbeidsvillig og kunne finne flere positive punkter ved og med mor. Men ingenting tilbake. 

Jeg er veldig på det at uansett hva som blir sagt og viderefortalt her av barnet så skal vi ikke synke like lavt. Så nei, vi baksnakker ikke mor og morsfamillie som du nevner. 

Bare for å presisere hvordan konflikten har vært, så ble det basketak mellom mor, mormor og vitner av far, i rettslokalet så dommeren fikk det med seg. 

Jeg skjønner hele innlegget blir vinklet bare fordi jeg er stemor og av den grunn skal være den fæle, i følge standard stemor-trådene her inne. Men prøv heller å se saken slik jeg forteller den.  Vi har med hele fars familie og advokat snakket hvor viktig det er å ikke prate negativt om mor pga at barnet er uskyldig oppi det her og ikke skal måtte høre slikt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I en familie med høykonflikt, er det fornuftigste du gjør som steforelder å ta en helt tilbaketrukken rolle. Du skal ikke ha noe med mor eller hennes slekt å gjøre, kommunikasjon dit er fars ansvar. Du skal involvere deg minst mulig i ting som angår stebarnet, siden det sannsynligvis vil være konflikteskalerende. 

Anonymkode: 24ab6...7ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Broren min slet med lignende. Han har to barn med to forskjellige damer, var gift med hun nr 2, så fikk de barn og deretter var hun utro, så han valgte å skille seg. Hun ble ekstremt bitter og nektet han å se barnet. Det ble rettsak og han fikk rett til å se barnet like mye. Han har nå sett sønnen sin 2 ganger de siste 8-9 årene. Moren spredde usanne rykter, som førte til trakkasering av politiet ovenfor broren min. Dette beklaget politisjefen i området for i ettertid, da de fant ut at hun løy og spredde falsk informasjon. Hun har nå mistet foreldreretten og bestemoren til nevøen min passer på han. Hun ble dessverre sprøytenarkoman. Slike saker er ekstremt vanskelige, for det finnes veldig mange bitre foreldre der ute. Spesielt enkelte kvinner med rusproblematikk eller psykiske utfordringer, kan bli veldig bitre mot eksen. Broren min ga opp helt etter en stund, og hun blokket oss alle ut. Nå mange år senere, har hun forandret seg en del, og vi har vært i bursdager osv, uten min bror. Og hun vil ha kontakt med spesielt meg, da nevøen min vil bli kjent med tanta si. Det er vondt for oss andre, men sønnen kjenner faren sin mindre enn han kjenner oss. Vi kan heller ikke la dette gå utover nevøen min, vi er nødt til å dukke opp, og være der for han, selvom det er bak broren min sin rygg. Vanskelige dilemmaer det her, men det kan bli bedre. Vi håper selv på at han snart er klar til å møte faren sin igjen, for nå er han stor nok til å bli hørt og kan bestemme selv. Bestemoren på mor sin side, er veldig positiv til alt som har med broren min og vår familie å gjøre, og hun ber oss stadig på besøk.

Anonymkode: e8df8...e57

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor legger du så stor vekt på at de har blokkert deg på sosiale medier? Har vel strengt tatt ingen betydning det. De er ikke dine venner og de tar vel sine forehåndsregler da du er sammen med barnets far. Helt ok at de ikke ønsker å se at du popper opp på sosiale medier synes nå jeg eller at du skal se dem. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
MiominMio skrev (19 minutter siden):

Men hvorfor legger du så stor vekt på at de har blokkert deg på sosiale medier? Har vel strengt tatt ingen betydning det. De er ikke dine venner og de tar vel sine forehåndsregler da du er sammen med barnets far. Helt ok at de ikke ønsker å se at du popper opp på sosiale medier synes nå jeg eller at du skal se dem. 

Jeg tenker at en er voksne mennesker? Og at det ikke er normalt å blokkere folk fordi en popper opp på sosiale medier? Jeg har ingen problemer med at dem er på sosiale medier og omså dem skulle poppe opp som du nevner. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Etter bruddet med eksen min, så var det mye sterke følelser etter bruddet (negative). Jeg var redd for hva som ble sagt om meg, og slet meg ut på å lure på dette og forsvare og krangle.

Men så snudde jeg tvert om. Droppet all kontakt med eksen unntatt det aller mest nødvendige. Var det beskjeder/spørsmål, så samlet jeg det opp til fredag når vi har overlevering av unger via skolen. Da var alle unødvendige spørsmål og beskjeder fjernet. Alle følelsesutbrudd fjernet, og alt var kort og saklig. Jeg måtte svelge mange kameler. Han møtte ikke opp på skole møter og han glemte tannlegetimer, men jeg ignorerte det. Visste at han fikk ta ansvar ovenfor skolen og tannlegen, ikke meg. Det var deilig. Og konfliktnivået vårt sank faktisk så mye at både jeg, han og damen hans kan sitte på samme bord på en skoletilstelning og ha høflig smalltalk. Familien hans har alltid vært hyggelig etter bruddet heldigvis 😊

Tipset mitt i korte trekk. I en konflikt du ikke kan løse. Bare ta avstand, og håp at tid vil gjøre det bedre.

Anonymkode: c1e5c...30d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen grunn til at du skal ha kontakt med hans ekskone eller hennes familie. De har heller ingen relasjon til deres barn. 

Alt som har med samarbeid med mor, tar far seg av. Når deres felles barn er hos dere, så skal du selvsagt sørge for at deres barn har god kontakt med sitt halvsøsken. 

Utover det synes jeg ikke du skal bruke energi på dette. Det er vel heller normen enn unntaket at det er kjølig mellom barnemor og stemor. Jeg har ingen relasjon til min manns ekskone - hun vil ikke ha noe med oss å gjøre, og det har jeg akseptert. 

Anonymkode: b0c90...f1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fatter virkelig ikke problemet. Hvorfor skulle barnet vite noe om at morens familie har blokkert deg på FB? Og hvorfor ønsker du kontakt? Når alt er så konfliktfylt likevel? Hvorfor er du så opptatt av henne/dem?

Anonymkode: 731d5...b04

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så mannen og ts har et felles barn + stebarnet til ts? Jeg skjønner ikke helt hvilke barn hun snakker om som skal skjermes? Det er fryktelig rotete innlegg..

Anonymkode: 8215c...dab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Broren min slet med lignende. Han har to barn med to forskjellige damer, var gift med hun nr 2, så fikk de barn og deretter var hun utro, så han valgte å skille seg. Hun ble ekstremt bitter og nektet han å se barnet. Det ble rettsak og han fikk rett til å se barnet like mye. Han har nå sett sønnen sin 2 ganger de siste 8-9 årene. Moren spredde usanne rykter, som førte til trakkasering av politiet ovenfor broren min. Dette beklaget politisjefen i området for i ettertid, da de fant ut at hun løy og spredde falsk informasjon. Hun har nå mistet foreldreretten og bestemoren til nevøen min passer på han. Hun ble dessverre sprøytenarkoman. Slike saker er ekstremt vanskelige, for det finnes veldig mange bitre foreldre der ute. Spesielt enkelte kvinner med rusproblematikk eller psykiske utfordringer, kan bli veldig bitre mot eksen. Broren min ga opp helt etter en stund, og hun blokket oss alle ut. Nå mange år senere, har hun forandret seg en del, og vi har vært i bursdager osv, uten min bror. Og hun vil ha kontakt med spesielt meg, da nevøen min vil bli kjent med tanta si. Det er vondt for oss andre, men sønnen kjenner faren sin mindre enn han kjenner oss. Vi kan heller ikke la dette gå utover nevøen min, vi er nødt til å dukke opp, og være der for han, selvom det er bak broren min sin rygg. Vanskelige dilemmaer det her, men det kan bli bedre. Vi håper selv på at han snart er klar til å møte faren sin igjen, for nå er han stor nok til å bli hørt og kan bestemme selv. Bestemoren på mor sin side, er veldig positiv til alt som har med broren min og vår familie å gjøre, og hun ber oss stadig på besøk.

Anonymkode: e8df8...e57

Hvorfor i alle dager bor da ikke dette barnet hos sin far? Det er jo helt merkelig at barnet blir plassert hos bestemor når det faktisk finnes en egnet far? 

Anonymkode: 8215c...dab

Skrevet

Ignorer mor og hennes familie 😊 Fokuser på barna, mannen og deres familie! ❤️

Skrevet

Hev deg over det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...