Gjest messengerboy Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Arrghhhhh Idag har jeg plagdes mye, både på jobb og her hjemme, å da blir humøret ikke helt på topp Men det finnes jo kurer mot sånt, så nå har jeg akkurat spillt ferdig en topp sang på stereoen (stairway to heaven - far corporation), veldig høyt da, og hoppet og "danset" ut all min frustrasjon, så nå er ikke livet så verst å leve lengere Hva gjør du for og bli i bedre humør når det trenges?
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Hva gjør du for og bli i bedre humør når det trenges?Omtrent som du
Arkana Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 Hører på glad musikk, tar meg en tur til byen for shopping og lunsj med en venninne, slenger meg i sofaen med snacks, god drikke og en bok, ser på en morsom film, koser med pusekatten.... alt ettersom.
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 Hører på galen musikk eller ser på that 70s show eller andre ting
Transe Skrevet 23. august 2005 #5 Skrevet 23. august 2005 Kjøper en biff og en fin rødvin. Lager en fin middag og tar på meg en fin kjole med tilbehør og spiser og drikker vin. Da er alt vondt vekk.
Nabodama Skrevet 24. august 2005 #6 Skrevet 24. august 2005 Prøver bevisst å tenke positivt. Og plutselig er jeg i godt humør igjen!
Kafka Skrevet 24. august 2005 #7 Skrevet 24. august 2005 Jeg prøver å menge med med posetive mennesker, og det er noe av det beste som finnes! Det minner meg for øvrig på et sitat jeg vet om; If you're not "smart" enough, "rich" enough, or whatever, then hang around those that ARE! The odds are that; a) some of it will rub off on to you, b) you'll learn that you don't want to be "smart," "rich," or whatever, c) you'll learn that you were already "smart," "rich," or whatever. Det samme gjelder selvsagt dersom man har lyst til å være glad og posetiv. Da burde man med andre ord henge rundt meg og de jeg henger rundt
Gjest Embla s Skrevet 24. august 2005 #8 Skrevet 24. august 2005 Hvis jeg er små-deppa og vil bli i bedre humør, hjelper det å rydde/gjøre det fint rundt meg, høre på bra musikk og snakke med en god venn.
Lillesøster Skrevet 24. august 2005 #9 Skrevet 24. august 2005 Musikk er tingen for meg, helst gla musikk der jeg kan hoppe og danse litt rundt. Da ler samboer av meg, og da blir stemmningen så mycke bedre.
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2005 #10 Skrevet 25. august 2005 Hvis jeg er deppa, så depper jeg.... og da gjør jeg ingen ting bevisst for at det skal gå over og jeg skal bli glad igjen. Er jeg sur så er jeg f*** meg sur!! ikke ti ville hester kan få meg til å ønske og gjøre noe med det. Livet er jo bare dritt i sånne tilfeller og hvorfor skal man være glad da? Men ellers må jeg si at jeg veldig sjeldent er gretten eller deppa eller sur eller hva som helst. Som jeg sa til min venninne på msn i dag: "jeg er som regel glad jeg, selv om jeg har mer regninger enn penger, om de stenger strømmen min og bilen dør, så er jeg glad. Kanskje jeg har en hjerneskade?"
Kafka Skrevet 25. august 2005 #11 Skrevet 25. august 2005 Hvis jeg er deppa, så depper jeg.... og da gjør jeg ingen ting bevisst for at det skal gå over og jeg skal bli glad igjen. ← Hm. Ikke så dumt sagt egentlig, Mysan. Det må være lov å være litt trist og lei - eller forbannet nå og da. Man skal ikke måtte bekjempe det med klør til enhver tid. Sant nok Bare man er glad og posetiv eller selvsagt :icon_smile:
Gjest SumoBryter Skrevet 26. august 2005 #12 Skrevet 26. august 2005 Den beste medisinen mot dårlig humør er helt klart shopping.... .....det er vel derfor jeg alltid er deppa fordi jeg ikke har råd til å shoppe.
Nala Skrevet 28. august 2005 #14 Skrevet 28. august 2005 Det spørs egentlig hvor sur og deppa jeg er. Er jeg kjempeutafor, ja så hjelper ingenting. Da hender det jeg bare blir sittende i en stol og glo i veggene. Og så syns jeg fryktelig syns på meg selv selvsagt Det hender da at tungsinnet ikke går over på veldig lenge, kanskje til og med ikke før neste dag. Men er jeg deppa, men ikke helt knust liksom, så hjelper det å spille kul musikk høyt, mens jeg tar et tak her i heimen. Det hjelper å få det rent og ryddig rundt meg. En annen kur er å bare forlate hus og heim, og sette kursen mot et kjøpesenter, en venninne eller et eller annet kjekt. Litt enklere enn ryddevarianten
Gjest 1111 Skrevet 28. august 2005 #15 Skrevet 28. august 2005 Det kommer helt ann på i hvilken grad jeg er sint eller deppa. Noen ganger må jeg vente på at det skal gå over, for ingenting hjelper. Andre ganger kan det hjelpe å gjøre akkurat det jeg har lyst til der og da, om det er å sove, lese, sitte på pc'en, snakke med kjæresten o.l.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #16 Skrevet 28. august 2005 Selv om Kafka er fagperson har han ikke fasitsvaret på om det rett å bekjempe det dårlige humøret med en gang. Jeg er enig med hun som sa at det er greit å deppe hvis man føler for det, og det er ikke et poeng å være i kjempegodt humør og være positiv hele tiden. For å komme i bedre eller i godt humør, bruker jeg aktivt musikk som et virkemiddel: klassisk, jazz, pop, world, osv.
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2005 #17 Skrevet 28. august 2005 HØY musikk, trening, eller begge deler. Hjelper alltid for meg Men jeg er fryktelig værsyk, og i dag er det nydelig=fantastisk humør, også.
Gjest Embla s Skrevet 28. august 2005 #18 Skrevet 28. august 2005 HØY musikk, trening, eller begge deler. Hjelper alltid for meg ← Thi hi, noe sa meg at jeg visste svaret ditt før jeg leste det (i allefall treningsbiten )
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2005 #19 Skrevet 28. august 2005 Thi hi, noe sa meg at jeg visste svaret ditt før jeg leste det (i allefall treningsbiten ) ← Hehe, men det er jo sant! Egentlig er det vel slik at det som hjelper, er skifte av fokus, og helst noe som krever konsentrasjon.
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 28. august 2005 #20 Skrevet 28. august 2005 Shopping er medisinen for meg! Ofte hvis jeg er sikkerlig i dårlig humør blir jeg ofte veldig daff og orker ikke gå rundt i gfatene,men da bare sitter jeg på nettet og shopper. Like hærlig følelse det! Ellers så kommer jeg i godt humør og glemmer alt jeg har vært sur og gretten for når jeg er på jobb. Jeg har en utrolig givende jobb med kreftpasienter! Å se at jeg hjelper dem og gjlr hverdagen deres bedre,gir meg overskudd og glede!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå