AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Hvordan stiller det seg når man har fått samvær bestemt ved dom, og samværsforelderen velger å flytte så langt at samvær annenhver helg blir en for stor belastning? Er man bundet av dommen, selv om forutsetningene er blitt forandret? Anonymkode: de453...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan stiller det seg når man har fått samvær bestemt ved dom, og samværsforelderen velger å flytte så langt at samvær annenhver helg blir en for stor belastning? Er man bundet av dommen, selv om forutsetningene er blitt forandret? Anonymkode: de453...3ca Antar at dommen ikke sier noe om hvor samvær skal finne sted? Isåfall kan du fortsette å legge opp til samvær annenhver helg, men forutsette at det må skje på hotell eller annet på barnets hjemsted etter farens valg. At han velger å flytte er ikke ditt eller barnets problem og det er ikke gitt at det er barnet som skal ta belastningen med lang reisevei Anonymkode: 5813c...b44
Hr. Aktiv Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan stiller det seg når man har fått samvær bestemt ved dom, og samværsforelderen velger å flytte så langt at samvær annenhver helg blir en for stor belastning? Er man bundet av dommen, selv om forutsetningene er blitt forandret? Anonymkode: de453...3ca Man trenger ikke forholde seg til dommen da det ikke ligger tvang i dommskjennelsen og dermed blir risikofritt å sabotere. Det har kommet opp flere saker den siste tiden som har gjort at navsjefen har gått i skjul fordi det spurt en rekke for ham utrivelige spørsmål rundt det at nav premierer slik oppførsel. Så nei har du kynisk nok advokat så trenger ikke den andre parten å få se sine barn lenger.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 Jeg ønsker selvsagt at samvær gjennomføres, men nå etter flytting ser samværsforelderen på samværshelgene som tid en råder over som en vil. Og velger å få slektning til å passe barnet annenhver helg. Det er jo barnets rett til foreldrene det handler om. Andre slektninger må gjerne få besøk av barnet, men ikke som en fast samværsavtale. Jeg har tilbudt meg å dekke minst 2/3 av reisekostnader om samværsforelder kommer hit i nærområde for samvær, men til ingen nytte. (Jobber ikke, burde ha tid til reisingen da..) Anonymkode: de453...3ca
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ønsker selvsagt at samvær gjennomføres, men nå etter flytting ser samværsforelderen på samværshelgene som tid en råder over som en vil. Og velger å få slektning til å passe barnet annenhver helg. Det er jo barnets rett til foreldrene det handler om. Andre slektninger må gjerne få besøk av barnet, men ikke som en fast samværsavtale. Jeg har tilbudt meg å dekke minst 2/3 av reisekostnader om samværsforelder kommer hit i nærområde for samvær, men til ingen nytte. (Jobber ikke, burde ha tid til reisingen da..) Anonymkode: de453...3ca For en tosk! Det skulle vært spesifisert at det var samvær med forelderen, ikke slektninger uten forelderen. Kan du ta det med fvk? Anonymkode: 3c6ac...186 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Dokumenter alt. Planlegg ny sak. Anonymkode: 07220...e13
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Det blir nok en runde mekling igjen ja. Som bostedsforelder kan jeg da altså påberope meg retten til å nekte besøk hos slektninger uten samværsforelder tilstede inntil videre. Anonymkode: de453...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det blir nok en runde mekling igjen ja. Som bostedsforelder kan jeg da altså påberope meg retten til å nekte besøk hos slektninger uten samværsforelder tilstede inntil videre. Anonymkode: de453...3ca Det kan du ikke. Hva den andre forelderen velger å gjøre under sin samværstid har du i utgangspunktet ingenting med, og du har ingen rett til å nekte han å la barnet besøke andre slektninger under hans samvær. På samme måte som han heller ikke har noen rett til å nekte deg å la barnet besøke dine slektninger når barnet er hos deg Anonymkode: 5813c...b44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå