AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Hadde termin forrige lørdag og nå begynner jeg og bli så himla bekymret og utålmodig over at baby enda ikke har meldt sin ankomst. Blir fulgt tettere opp på sylehuset nå men må spørre om noen av dere gikk over og til slutt fikk rier eller kynnere eller vannet gikk? Er bekymret for lille babyen selv om jeg kjenner bevegelser. Det er jo også mitt første å tenker mye på når startskuddet går her... Vil jo ikke igangsettes heller. Hvor lenge gikk dere over? Og hva hjalp? Takk for alle svar. Anonymkode: 60243...08e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Jeg ville ikke gjort så veldig mye mer enn å prøve og slappe av, hvil mest mulig. Beveg deg dog litt hver dag, trappegåing har vært effektivt her - men ikke slit deg ut. Det er veldig mange som ikke har noe særlig tegn til fødsel før den plutselig setter i gang. Du er allerede ei uke over, så prøv og tenk på at i løpet av ei ukes tid så vil du ha babyen din i armene. De lar deg ikke gå noe særlig lenger enn maks tre dager til. Jeg ble igangsatt denne gangen, og det gikk veldig fint Anonymkode: 471ef...cfb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ikke gjort så veldig mye mer enn å prøve og slappe av, hvil mest mulig. Beveg deg dog litt hver dag, trappegåing har vært effektivt her - men ikke slit deg ut. Det er veldig mange som ikke har noe særlig tegn til fødsel før den plutselig setter i gang. Du er allerede ei uke over, så prøv og tenk på at i løpet av ei ukes tid så vil du ha babyen din i armene. De lar deg ikke gå noe særlig lenger enn maks tre dager til. Jeg ble igangsatt denne gangen, og det gikk veldig fint Anonymkode: 471ef...cfb Hei og takk for så fint svar. Ja jeg er litt bekymra. Alle rundt meg maser og hører plutselig skremselshistorier om det og gå på over tid. Jeg vil jo veldig gjerne bli ferdig med dette her. Har kjent nedpress det må jeg si flere ganger igår på dagen men er liksom ikke noe mer enn det.. Anonymkode: 60243...08e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei og takk for så fint svar. Ja jeg er litt bekymra. Alle rundt meg maser og hører plutselig skremselshistorier om det og gå på over tid. Jeg vil jo veldig gjerne bli ferdig med dette her. Har kjent nedpress det må jeg si flere ganger igår på dagen men er liksom ikke noe mer enn det.. Anonymkode: 60243...08e For de aller fleste går det helt fint å gå på overtid, bortsett fra at det er slitsomt, tungt og vondt. Du får jevnlige kontroller og god oppfølgning, så dette går fint. Men ta det opp med jordmor på neste kontroll, og hør hva de sier din psykiske helse skal også være med i avgjørelsen om de setter i gang eller ei Anonymkode: 471ef...cfb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Her begynte fødsel når jeg hadde gitt opp, jeg greide ikke lenger å se for meg at fødselen skulle starte så jeg forberedte meg på å leve som gravid resten av livet 😂. Kvelden kom og vi skulle legge oss, fikk absolutt ikke sove. Grytidlig på morgenen begynte det å piple litt vann før det plutselig 1 time senere sa et lite knepp og det var vann over alt. Det skjer plutselig, man trenger ikke ha noen som helst tegn på fødsel! Anonymkode: fdab2...aea
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde termin forrige lørdag og nå begynner jeg og bli så himla bekymret og utålmodig over at baby enda ikke har meldt sin ankomst. Blir fulgt tettere opp på sylehuset nå men må spørre om noen av dere gikk over og til slutt fikk rier eller kynnere eller vannet gikk? Er bekymret for lille babyen selv om jeg kjenner bevegelser. Det er jo også mitt første å tenker mye på når startskuddet går her... Vil jo ikke igangsettes heller. Hvor lenge gikk dere over? Og hva hjalp? Takk for alle svar. Anonymkode: 60243...08e Det er mer normalt å bli igangsatt ca 2 uker etter termin enn at fødsel starter av seg selv som førstegangsfødende. Prøv å ha tålmodighet. Lykke til Anonymkode: 2777d...c63
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Fødsel startet med vannavgang om morgenen 42+0. Skulle igangsettes på formiddagen, så ble veldig glad da det skjedde av seg selv. Eneste tegnet i forkant var at det kom en del slim, trolig slimproppen, delt over to dager før. Jeg gikk masse i ulendt terreng siste dagene, satt på ball og ble strippet to ganger. Aner ikke om noe hjalp😂 Trodde aldri ungen skulle komme ut😆 Anonymkode: 2af7d...754
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 Har født to ganger uten å få noe som helst forvarsel først. Første gangen fem dager over termindato, koste meg med å slappe av i stedet for å stresse med at babyen måtte ut. Om noen begynner å mase om dårlige historier om overtid så be de spare seg til babyen er ute. Det siste du trenger nå er folk som forteller deg om sine dårlige opplevelser. Anonymkode: 6400b...ee5 1
Maleficenta Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde termin forrige lørdag og nå begynner jeg og bli så himla bekymret og utålmodig over at baby enda ikke har meldt sin ankomst. Blir fulgt tettere opp på sylehuset nå men må spørre om noen av dere gikk over og til slutt fikk rier eller kynnere eller vannet gikk? Er bekymret for lille babyen selv om jeg kjenner bevegelser. Det er jo også mitt første å tenker mye på når startskuddet går her... Vil jo ikke igangsettes heller. Hvor lenge gikk dere over? Og hva hjalp? Takk for alle svar. Anonymkode: 60243...08e du fikk ikke tilbud om no modningsakupunktur av jm?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Hei! Termin er bare en sånn pekepinn på når tid babyen kan bli født. Man er på overtid når det har gått 11 dager over termin! 😊 Det kan skje når som helst selv når du ikke har hatt noen tegn så ikke stress. Hilsen en som er noen dager over termin. Anonymkode: 5f7e9...1ea 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 Slimproppen gikk 7 dager over termin og deretter hadde jeg en del murringer/modningsrier før fødselen startet 9 dager over termin. Jeg hadde null modningstegn på termin og frem til slimproppen gikk. Anonymkode: badff...ab0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 Nå gikk ikke jeg over termindato, men fødselen min startet med rier da jeg tisset på morgenkvisten. Ingen tegn før det, den abre startet da. Så kan hende de spontant starter når som helst, ts! Anonymkode: 0c963...3eb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er mer normalt å bli igangsatt ca 2 uker etter termin enn at fødsel starter av seg selv som førstegangsfødende. Prøv å ha tålmodighet. Lykke til Anonymkode: 2777d...c63 Takk for det. Takk til dere alle. Det er godt og vite at jeg ikke er den eneste som har eller som har hatt det sånn. Det er bare det at baby har også vært ekstremt rolig enn hva den pleier og gjøre om dagen nå.. Lurer på om det kan være tegn på forberedelse av fødsel? Er så rart også merker liksom ikke noe kynnere eller rier eller veer elr noen ting. Har vasket og ryddet og gått opp og ned trappene mine mer enn 8 ganer idag. Vasket og rydda hver eneste krik og krok for at noe ka skje skal skje. Nå ligger jeg helt død i senga og utslitt enn hva jeg vanligvis blir., Anonymkode: 60243...08e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er mer normalt å bli igangsatt ca 2 uker etter termin enn at fødsel starter av seg selv som førstegangsfødende. Prøv å ha tålmodighet. Lykke til Anonymkode: 2777d...c63 Men det kan jo ikke stemme, da burde jo prosentandelen være på mer enn 50% for at det skal være "mer normalt" å bli igangsatt enn at fødselen starter av seg selv. Her står det at 19,1% ble satt i gang pga overtid: https://www.fhi.no/nyheter/2020/stadig-flere-fodsler-settes-i-gang-kunstig/ Anonymkode: da089...5a7
Kenelz Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for det. Takk til dere alle. Det er godt og vite at jeg ikke er den eneste som har eller som har hatt det sånn. Det er bare det at baby har også vært ekstremt rolig enn hva den pleier og gjøre om dagen nå.. Lurer på om det kan være tegn på forberedelse av fødsel? Er så rart også merker liksom ikke noe kynnere eller rier eller veer elr noen ting. Har vasket og ryddet og gått opp og ned trappene mine mer enn 8 ganer idag. Vasket og rydda hver eneste krik og krok for at noe ka skje skal skje. Nå ligger jeg helt død i senga og utslitt enn hva jeg vanligvis blir., Anonymkode: 60243...08e Man skal ikke slite seg ut når man vil føde, kroppen trenger energi til fødselen. Er kroppen din sliten så er det mindre sannsynlighet for at fødselen starter i gang. Det er mindre plass i magen og det er normalt at babyen er rolig. Er du veldig bekymret så tar du en telefon til sykehuset og får babyen sjekket med sparketest og ultralyd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå